Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
18 Mart 2020, 10:40
Gülsüm Gülsüm
Üye
Konu Sayısı: 446

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kitabı 132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları KOZA Yayıncılık

2. Sınıf KOZA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142-143.Sayfa Cevapları Yerli Malları Tutum Haftası

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 132 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık

1. Yerli malı denince aklınıza neler geliyor?
Cevap: Yerli malı denilince aklımıza kendi ülkemizde yetiştirilen meyve ve sebzeler ya da üretilen cihazlar gelir.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 138 Ders Kitabı Cevapları

1. ETKİNLİK: Aşağıdaki meyve isimlerini bulmacadaki yerlerine yazınız.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 138 Ders Kitabı Cevapları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 139 Ders Kitabı Cevapları

2. ETKİNLİK: Metinde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını, cümlelerden veya görsellerden hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi, sözlükteki anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanarak yazınız.
Cevap:

KELİMELER / / / TAHMİNLERİM


Vitamin: Vücudumuz için gerekli olan besinlerden alınan enerjidir.

Şifa: Hasta halden kurtulma, iyileşme.

Şıra: Mayalanmamış üzüm suyu.

Kavurmak: Su katmadan bir şeyi pişirmek.

Ayık : Sarhoş olmayan demektir.

Nişasta: Tahıl tanelerinde bulunan yumruya benzer unumsu bir yapı.

Sıhhat: Sağlık.

CÜMLELERİM

Vücudumuz için gerekli vitamini almaz isek sağlık sorunlarımız oluşabilir.

Şifa bulmayı ümit ediyordu.

Şıranın ne olduğunu derste öğrendik.

Fındığı kavrulmuştan ziyade çiğ severim.

Geceleri ayık insan görmek maalesef çok zordu.

Nişastanın yararını duyduktan sonra yediğim besinlere dikkat etmeye başladım.

Sağlık, sıhhat, afiyet üzerinizde olsun!

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 140 Ders Kitabı Cevapları

3. ETKİNLİK: Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayarak yazınız.

a. Metinde meyveler dışında konuşan kişilerin adları nedir?
Cevap: Metinde meyveler dışında konuşan kişiler; öğretmen, Ergun, Serpil, öğrenci.


b. Ergun, sınıfa getirilen yemişleri nasıl tanıtıyor?
Cevap: Yemişler hem besin kaynağı hem de ülkemize gelir kaynağı olduğunu söyleyerek tanıtıyor.


c. Yemişler milletimiz ve memleketimiz için ne ifade ediyor?
Cevap: Hasta olanlara şifa ve sağlık veriyor.


ç. Elma yiyenlerin yanağı ve damağı nasıl olur?
Cevap: Elma yiyenlerin yanağı  al al, damağı bal bal olur.


d. Portakal, hastalara ne veriyor?
Cevap: Şifa veriyor.


e. Kestane yiyenler asla ne görmez?
Cevap: Hastalık ve hastane görmez.


f. Fındık yiyen çocukların nasıl olacağı söyleniyor?
Cevap: Fındık yiyen çocukların tombul tombul olacağı söyleniyor.


g. Ceviz en çok nerelerde olduğunu söylüyor?
Cevap: Anadolu’dadır.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 141 Ders Kitabı Cevapları

4. ETKİNLİK: Metinden hangi ürünün nerede yetiştiğini tespit ederek aşağıdaki meyve görselleriyle yer isimlerini eşleştiriniz.
Cevap:
Kestane Bursa
Elma Amasya
Fındık Giresun

Üzüm İzmir
Kayısı Malatya
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 141 Ders Kitabı Cevapları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 142 Ders Kitabı Cevapları

5. ETKİNLİK: Aşağıdaki cümleleri okuyarak şehir adlarının nasıl yazıldığını ve bunlara getirilen eklerin nasıl ayrıldığını söyleyiniz.
Cevap:

İzmir’in çekirdeksiz üzümü meşhurdur. => Şehir isminin baş harfi büyük ve ek geldiğinde kesme işareti ile ayrılarak kullanılır.

Gaziantep’te kara üzüm yetişir. => Şehir isminin baş harfi büyük ve ek geldiğinde kesme işareti ile ayrılarak kullanılır.

Malatya’mızın kayısısı meşhurdur. => Şehir isminin baş harfi büyük ve ek geldiğinde kesme işareti ile ayrılarak kullanılır.

Şanlıurfa’dan kırmızı biber getirdik. => Şehir isminin baş harfi büyük ve ek geldiğinde kesme işareti ile ayrılarak kullanılır.


Kesme işaretini kullandığınız kelimelerin olduğu üç cümle yazınız.
Cevap:

a. İzmir’de sarı kızım,
b.
Antep’te kara üzüm.
c. Zile’nin pekmeziyim, Ankara’nın şırası,

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 143 Ders Kitabı Cevapları

6. ETKİNLİK: Aşağıda resimleri verilen meyveleri inceleyiniz. Beslenme çantanıza koyduğunuz ürünlerin, bunlar arasında olup olmadığını söyleyiniz. Ülkemizde yetişen meyveleri tahmin ederek işaretleyiniz. Ardından neden ülkemizde yetişen ürünleri tüketmemiz gerektiği konusunda konuşma yapınız.
Cevap: Yerli malımız olan meyve ve sebzeler;

Ülkemizde yetişen besinleri tüketerek ekonomik olarak ülkemize destek olmalıyız. İthal edilen ürünlerden ziyade kendi malımız olan meyve ve sebzeleri tüketmemiz hem sağlık açısından hemde ülkenin ekonomisi açısından daha yararlıdır.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 143 Ders Kitabı Cevapları


Sonraki Derse Hazırlık

Aile büyüklerinizden yardım alarak bilgi teknolojilerinden ülkemizdeki tarihî yapılara ait görseller araştırınız. Bunlardan birkaçını sınıfa getiriniz.
Cevap:
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 143 Ders Kitabı Cevapları 3.resim
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayıncılık Sayfa 143 Ders Kitabı Cevapları 2.resim


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Kitabı Kitabı 126-127-128-129. Sayfa Cevapları KOZA Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.