Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
16 Temmuz 2021, 15:41
Beyza Sultan Beyza Sultan
Üye
Konu Sayısı: 370

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 98-99-100-101-102. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 98-99-100-101-102. Sayfa Cevapları Veri Toplama ve Değerlendirme Çalışalım

3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 98 Ders Kitabı Cevapları

1) Mercan’ın bilyelerinin rengi ve bilyelerin kaçar tane olduğu aşağıdaki şekil grafiğinde gösterilmiştir. Grafiği inceleyerek çetele ve sıklık tablosu oluşturunuz.
Cevap: 

3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 98 Ders Kitabı Cevapları


3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 99 Ders Kitabı Cevapları

2)Gümüştepe İlkokulu öğrencilerine bir anket yapılmıştır. Ankette, okul duvarlarının hangi renk olmasını tercih ettikleri sorulmuştur. Buna göre 25 öğrenci sarı, 15 öğrenci pembe, 30 öğrenci mavi rengi tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Bu bilgiye göre şekil grafiği çiziniz ve soruları cevaplayınız.
Cevap:  

3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 97 Ders Kitabı Cevapları


a)Grafiğin adı ne olabilir? Boş bırakılan yere yazınız.
Cevap:  Okulun rengi ne olmalı?

b)Her renk için 5 öğrenciyi gösterecek şekilde yıldız (∗ ) çiziniz.
Cevap:  Yukarıdaki grafikte gösterilmiştir.

c)Grafiğe göre en çok tercih edilen renk hangisidir?
Cevap:  Mavi

d)Okulun öğrenci sayısı kaçtır?
Cevap:  25+15+30=70

e) En çok tercih edilen renk, en az tercih edilen renkten kaç fazladır?
Cevap:  30-15= 15 Fazladır.


3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 100 Ders Kitabı Cevapları

Marketin sattığı gazeteleri sıklık tablosu üzerinde gösteriniz.
Cevap: 

3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 101 Ders Kitabı Cevapları


3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 101 Ders Kitabı Cevapları

Marketin sattığı gazeteleri çetele tablosu üzerinde gösteriniz.
Cevap: 

3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 101 Ders Kitabı Cevapları

 


Soruları tabloya göre cevaplayınız.

a)Market, salı günü kaç gazete satmıştır?
Cevap: Market, salı günü 12 gazete satmıştır.

b)Market, en az hangi gün gazete satmıştır?
Cevap: Market, en az Pazartesi, Perşembe ve Cuma günü en az gazteyi satmıştır.

c)Market, çarşamba ve perşembe günü toplam kaç gazete satmıştır?
Cevap: Market, çarşamba ve perşembe günü 20 gazete satmıştır.

d)Market; çarşamba günü, perşembe gününden kaç fazla gazete satmıştır?
Cevap: Market; çarşamba günü, perşembe gününden 4  fazla gazete satmıştır.

e)Market, bir hafta boyunca toplam kaç gazete satmıştır?
Cevap: Market, bir hafta boyunca toplam 84 gazete satmıştır.

f)En çok gazete satılan günleri inceleyiniz. Hafta içi mi, hafta sonu mu daha çok gazete satılmıştır? Sonuçları karşılaştırınız.
Cevap: En çok gazete haftasonları satılmıştır.


3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 102 Ders Kitabı Cevapları

Sınıfınızdaki arkadaşlarınızın en çok sevdiği 5 yemeği belirleyiniz. Toplanan veriler doğrultusunda nesne grafiği oluşturunuz.
Cevap: 

3. Sınıf Matematik  MEB Yayınları Sayfa 102 Ders Kitabı Cevapları


Sıklık tablosundan yola çıkarak en az iki işlem gerektiren 2 tane problem kurup çözünüz.

Soru: Makarna seven öğrenci sayısı pizza seven öğrenci sayısından ne kadar fazladır?
Cevap: Makarna seven öğrenci sayısı pizza seven öğrenci sayısından 3 fazladır.

Soru: Lahmacun seven öğrenci sayısı pide seven öğrenci sayısından ne kadar fazladır?
Cevap: Lahmacun seven öğrenci sayısı pide seven öğrenci sayısından 9 fazladır.


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 96-97. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.