HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Metnin başlığı ve görselleri size neler çağırıştırıyor?
Cevap: Metnin başlığı ve görselleri sınıftaki arkadaşlar arasında geçen bir olayı çağırıştırıyor.
2. Arkadaşlar arasında yardımlaşmak niçin önemlidir?
Cevap: Arkadaşlar arasında yardımlaşmak, maddi ve manevi olarak çok önemlidir. Aramızdaki merhamet, sevgi, saygı ve daha bir çok duygunun pekişmesine yol açar.
1. Etkinlik: Haydi arkadaş denince aklımıza gelenleri yazalım.
2. Etkinlik: Şimdi de yukarıdaki etkinlikte bulduğumuz kelimeleri içeren cümleler kuralım.
3. Etkinlik: Okudum, anladım, soruları cevaplıyorum.
1. Sınıfa yeni gelen öğrenci kimdi?
Cevap: Sınıfa yeni gelen öğrencinin adı Zerrin’dir.
2. Zerrin niçin çekingen, içine kapanık ve sessiz bir kızdı?
Cevap: Zerrin küçükken çocuk felci geçirmiş ve sağ bacağı engelli olduğu için içine kapanık ve sessiz bir kızdır.
3. Öğretmen, Zerrin sınıfa gitmeden önce öğrencilere neler söyledi?
Cevap: Öğretmen, Zerrin sınıfa girmeden önce ona engelli olmanın utanılacak bir şey olmadığını sezdirmek ve ona destek olmalarını söylemiştir.
4. Zerrin, öğretmenin sorduğu problemi nerede çözdü?
Cevap: Zerrin, öğretmenin sorusunu tahtaya yürüyerek çıkıp çözdü.
5. Zerrin, soruyu çözünce öğrenciler nasıl bir tepki verdiler?
Cevap: Zerrin, soruyu çözünce sınıftaki herkes aynı anda Zerrin’i alkışlamaya başladı.
6. Zerrin’de ne zaman büyük değişiklikler oldu?
Cevap: Arkadaşları onu alkışladıktan sonra Zerrin’de büyük değişiklikler olmuştu.
4. Etkinlik: Metnin hikâye haritasını tamamlayalım.
Cevap:
ARKADAŞ
Metinde Geçen Kişiler: Öğretmen, Zerrin, sınıftaki öğrenciler.
Olay: Engelli olan Zerrin’in sınıf arkadaşları ve öğretmeni tarafından oynayıp eğlenmesini sağlayıp engelli olmasının utanılacak bir şey olmadığını hissettirmesi.
Yer: Sınıf ve okul bahçesi
5. Etkinlik: Zerrin gibi bir arkadaşın olsaydı ona neler söylemek isterdin? Haydi duygu ve düşüncelerimizi noktalı yerlere yazalım.
Cevap: Zerrin gibi bir arkadaşım olsaydı ona engelli olmanın utanılacak bir şey olmadığını, bu durumun herkesin başına gelebileceğini söylerdim.
Arkadaşlar, sizce engelli insanlar engellerini aşabilirler mi? Bu konuda nasıl yardımcı olabiliriz?
Cevap: Engelli insanlar engellerini aşabilirler. Bunun için çevresinden destek görmesi ve azimli olmaları gerekir.
6. Etkinlik: Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin yerine, verilen kelimelerden eş anlamlılarını seçelim. Kelimelerin yerine eş anlamlılarını getirerek cümleleri tekrar yazalım.
1. Ona engelli olmanın utanılacak bir şey olmadığını sezdirelim.
Ona engelli olmanın utanılacak bir şey olmadığını hissetirelim.
2. Yüzünde tatlı bir gülümseme vardı.
Suratında tatlı bir gülümseme vardı.
7. Etkinlik: Aşağıdaki cümleleri resimlerdeki çocuklardan hangisi söylemiştir? Cümlelerle resimleri eşleştirelim.
Cevap:
9. Etkinlik: Arkadaş adlı bir hikaye okuduk. Hikaye gerçek ya da tasarlanmış olayları anlatan yazı türüdür. Haydi Arkadaş metni ile aşağıdaki metni karşılaştıralım.
Cevap:
Arkadaş: Paragraf halinde uzun bir şekilde yazılmış, bir düzeni yoktur.
Arkadaş Sevgisi: Bu metinde ise yazı şiir halinde yazılmıştır. Son kelimeleri bir düzen içinde yazılmıştır.
10. Etkinlik: Engelli insanların hayatıyla ilgili bir hikaye yazalım. Hikayemizde aşağıda verilen kelimeleri de kullanalım.
Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sonuç Yayınları 2020-2021 başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
Etiket: 7 etkinlik arkadaslarim eslestirelim,Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.