Anasayfa Kitap Cevapları Makaleler Ödevini Sor
Cevap Yaz
24 Mart 2020, 12:30
Selin Selin
Üye
Konu Sayısı: 261

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 192-193-194-195-196-197-198-199-200-201-202. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları

2020-2021 3. Sınıf Sonuç Yayınları Türkçe Ders Kitabı 192-193-194-195-196-197-198-199-200-201-202. sayfa cevapları Canpatlı Dede’nin Domatesi

Kırmızı renkli yazılar sorulardır; kırmızı renkli yazıların altındaki yeşil yazılar ise sorunun cevabıdır. Mavi yazılar hangi sayfa olduğunu gösterir geri kalan renksiz yazılar metindir. İyi dersler.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları Sayfa 192  Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Tohum nedir?
Cevap: Yeni bitki oluşmasını sağlayan tane.

2. Domates ve patlıcan nerede yetişir? Hiç bu sebzelerden topladınız mı?
Cevap: Domates, Ege ve Akdeniz bölgelerinde yetişirken patlıcan; Antalya, Urfa ve Hatay şehirlerinde yetişir. 

4. Evinizde hangi sebze yemekleri pişiriliyor?
Cevap: Brokoli, kereviz, ıspanak, patlıcan, fasulye.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları Sayfa 197 Ders Kitabı Cevapları

1. ETKİNLİK: Aşağıdaki görselleri inceleyerek kelimelerin anlamlarını tahmin edelim.
Cevap:

Turşu: Kavanozda, sirkeli su ile bir süre bekleyen yiyecek.

Tohum: Bitki oluşmasını sağlayan tane.

Kese: İçine bir şeyler konan, ağzı kapatılabilen, küçük torba.

Fide: Tohumdan yetiştirilen, farklı bir yere dikmek için hazırlanan bitki veya çiçek.


2. ETKİNLİK: Metinde geçen sebzelerin adını yazalım.
Cevap: Patlıcan, domates, biber, bamya, fasulye.


3. ETKİNLİK: Yeşil yazılı kelimelerin zıt anlamlılarını, patlıcanların üzerindeki kelimeler arasından bulalım. Sonra kelimelerin yanlarındaki boşluklara yazalım.
Cevap: 

Şehirlerin arasında (alçak) dağlar, coşkun nehirler varmış.

Sebzeler ülkesinde ulaşım pek (zor) değilmiş.

Elinde (boş) bir kese vardı.

Patpat da keseyi aldığı gibi (içeri) yöneldi.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları Sayfa 198 Ders Kitabı Cevapları

4. ETKİNLİK: Kırmızı yazılı kelimelerin eş anlamlılarını domateslerin üzerindeki kelimeler arasından bulalım. Sonra kelimelerin yanlarındaki boşluklara yazalım.
Cevap:

(Konuk) da ev sahibine bir kese uzatmış.

Ona (armağan) olarak patlıcan tohumu vermişler.

(Al) domatesler hem göz zevkinizi hem de yemeklerin lezzetini zenginleştirir. 

(Kentler) , (adlarını) yetiştirdikleri sebzeden alırmış.


5. ETKİNLİK: Metnin görsellerini inceleyelim. Ardından aşağıdaki soruları cevaplayalım.

• Görsellerde neler dikkatinizi çekti?
Cevap: Teyzenin eteğinde patlıcan resimleri olması ve bazılarının kafasında yaprağa benzer şapkaların olması dikkatimi çekti.

• Daha çok hangi renkler kullanılmış?
Cevap: Mor, kırmızı ve yeşil renkleri daha çok kullanılmış.

• Görseller metnin hangi bölümlerini anlatmaktadır?
Cevap: Misafire yemek verilmesi, hediye olarak tohum verilmesi, Canpatlı Dede’nin domatesi yemesi ve birlikte domateslerin toplaması bölümleri anlatılmış.

• Metni siz resimleseydiniz nasıl bir resim yapmak isterdiniz?
Cevap: Diğer şehirlerden de resimler eklemek isterdim.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları Sayfa 199 Ders Kitabı Cevapları

6. ETKİNLİK: Metnin ana fikrini yazalım.
Cevap: Ön yargılı olmamalıyız.


7. ETKİNLİK: Metnin hikâye unsurlarını belirleyip yazalım.

• Masalın kahramanları kimlerdir?
Cevap: Canpatlı Dede, Gezgin ve Patlıcan Şehri halkı

• Olaylar nerede geçmektedir?
Cevap: Patlıcan Şehri’nde geçmektedir.

• Masalda hangi olay anlatılmaktadır?
Cevap: Gezginin Patlıcan Şehri’ne gelerek onlara tohum vermesi, insanların bu duruma karşı ön yargılı olması, habersizce tohumun yetişmesi ve çok sevilmesi.


8. ETKİNLİK: Metindeki hangi olaylar ve durumlar hayal ürünüdür?
Cevap: Sadece patlıcandan olan yiyeceklerin olması, şehirlerin isimlerinin sebze adı olması ve Sebzeler Ülkesi hayal ürünüdür.


9. ETKİNLİK: Sen olsan masalı nasıl sonuçlandırırdın? Haydi masala yeni bir son yazalım.
Cevap: Canpatlı Dede, diğer şehirleri gezerek onlara patlıcan tohumu vermiş. Tabii diğer ülkelerdeki insanlarda Canpatlı Dede’yi çok sevdiği için ona kendi tohumlarından vermişler. Bundan sonra bütün şehirlerde farklı farklı sebzeler yetişmeye başlamış.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları Sayfa 200 Ders Kitabı Cevapları

10. ETKİNLİK: “Canpatlı Dede: Neyin nesi olduğunu bilmediğimiz bu tohumları tarlamıza ekemeyiz! Anlı şanlı patlıcan bizim neyimize yetmiyor?” diyor. Bu sözlerden onun kişiliği hakkında nasıl bir sonuca varıyorsunuz? Canpatlı Dede’nin bu davranışını doğru buluyor musunuz? Siz olsaydınız nasıl davranırdınız? Böyle davranan insanlara neler söylemek isterdiniz?
Cevap: Canpatlı Dede’nin bu sözlerinden dolayı onun ön yargılı biri olduğunu anlıyoruz. Bu davranışları doğru değil. Çünkü yeniliklere açık olmalıyız. Ben olsaydım tohumların hepsini eker ve farklılık yapardım. Her zaman yeniliklere açık olmalıyız. Belki de beğeneceğimiz bir şeyi kaçırıyor olabiliriz. 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları Sayfa 201 Ders Kitabı Cevapları

11. ETKİNLİK: Bir çiftçi serada sebze yetiştirmektedir. Aşağıda bu sebzeler ve kaçar saksıda yetiştirildikleri, grafikle belirtilmiş. Grafiği inceleyerek ilgili soruları cevaplayalım.

1. En çok yetiştirilen sebze hangisidir?
Cevap: Domates.

2 En az yetiştirilen sebze hangisidir?
Cevap: Havuç.

3. Patlıcan ve biber yetiştirilen saksı sayılarının toplamı kaçtır?
Cevap: 14

4. Salatalık yetiştirilen saksı sayısı, havuç yetiştirilen saksı sayısından kaç fazladır?
Cevap: 3

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları Sayfa 202 Ders Kitabı Cevapları

12. ETKİNLİK: Canpatlı Dede’nin yetiştirdiği domateslerden fabrikada domates sosu üretilmiştir. Sos kavanozunun üzerinde ürünle ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri okuyarak soruları cevaplayalım.

Ürünün içindekiler nelerdir?
Cevap: Domates, tuz, şeker.

Ürün ne zaman üretilmiştir?
Cevap: 12. 10. 2018

Bu ürünü hangi tarihten sonra kullanmamalıyız?
Cevap: 12. 10. 2019

Ürünün saklama koşulları ile ilgili verilen bilgiler nelerdir?
Cevap: Serin ve kuru yerde saklanmalı, güneş ışığından korunmalı ve kapağı açıldıktan sonra buzdolabında saklanmalıdır.

13. ETKİNLİK: Metnin en beğendiğin bölümünü aşağıya yaz.
Cevap: Bitirmiş bitirmesine ama tadı damağında kalmış. İşte ne olduysa ondan sonra olmuş. Canpatlı Dede bütün yemeklerine domates konulmasını istemiş.


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 188-189-190. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.