• Aşağıda verilen ipuçlarından yararlanarak anlatılmaya çalışılan anahtar kelimeyi bulunuz. Kelimeyi noktalı yere yazınız.
sorgulama – kararsızlık – şüphe => …….kuşku………
1. Etkinlik: a. Aşağıda verilen açıklamaları okuyunuz. Tarif edilen kelimeleri bulmacadaki uygun yerlere yazınız.
b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri kelime defterinizden okuyunuz. Anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi söyleyiniz. Kelimelerin anlamlarını sözlüğünüzden kontrol ediniz.
Anlamını bilmediğim kelime: Roket
Anlamı: Arkasından alevler çıkan, çok hızlı ilerleyen araç yada mermi.
c. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimelerin anlamlarını kelime defterinize not ediniz.
ç. Kelime defterinize yıl boyunca not ettiğiniz kelimeleri sayınız. Bir yıl içerisinde Türkçe dersinde kelime dağarcığınıza kaç yeni kelime eklediğinizi söyleyiniz.
Aşağıda verilen görsellerden yararlanarak metindeki olayları ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap: Kuşkucu horoz bir gün tavuklar kendi arasında konuşurken tavuklardan birinin dünyanın döndüğünü söylediğini duydu. Kuşkucu horoz buna inanamadı ve yüksek bir ağaca daha sonra yüksek bir dağa çıktı. Ancak hiç bir şekilde dünyanın döndüğünü düşünmüyordu ve dünyanın dönmediğine inanmak üzereydi ancak eve döndüğünde radyodan uzaya roket fırlatacağını duyunca hemen hazırlandı ve roketle birlikte uzaya çıkar daha sonra dünyaya iner ancak hiç bir şey hatırlamaz.
3. Etkinlik: Aşağıdaki soruların yanıtlarını defterinize yazınız.
→ Metnin ana karakteri olan varlık nedir?
Cevap: Metnin ana karakteri bir horozdur.
→ Metnin ana karakteri olan varlığın metinde vurgulanan özelliği nedir?
Cevap: Metindeki ana karakterin vurgulanmış özelliği çok kuşkucu olmasıdır.
→ Metindeki olay nedir?
Cevap: Dünyanın döndüğünü duyan horoz bunu anlamak için ağaca, dağa çıkar bunu göremeyince bir roket ile uzaya çıkar daha sonra tekrar dünyaya döner ancak horoz hiç bir şey hatırlamaz.
→ Metindeki olay nerede geçiyor?
Cevap: Uzayda ve horozun evinde geçer.
4. Etkinlik: a. Kuşku duyduğunuz bir bilgi ile ilgili olarak neler yapabilirsiniz? Aşağıdaki görsellerden yararlanarak anlatınız. Konuşmanız esnasında nezaket kurallarına dikkat ediniz.
Cevap: Duyduğum bir bilgi ile ilgili olarak önce kitaplardan araştırma yaparım daha sonra imkanım varsa gözlem yapardım.
b. Konuşurken nezaket kurallarını uygulamada başarılı olduğunuzu düşünüyor musunuz? Niçin? Yazınız.
Cevap: Konuşurken nezaket kurallarını uygulamada başarılıyım çünkü nezaket kurallarını biliyor ve hepsini uyguluyorum.
(…) Horoz en sonunda roketten kurtulduktan sonra uzay boşluğunda süzülmeye başladı ve dünyanın hızlı bir şekilde döndüğünü gördü. Horoz bu deneyini gerçekleştirdiği için mutluydu ve daha sonra dünyaya giderek deneyini yerine getirdiği için rahatlıkla uykuya daldı.
b. Yazdıklarınızı okuma yoluyla sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
6. Etkinlik: Metnin kahramanı olan Kuşkucu Horoz’a kendi hikâyesiyle ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir mektup yazınız.
• Mektubunuzu yazarken kelimeler arasında uygun boşluklar bırakınız. Yazınızın okunaklı, özenli ve düzgün olmasına özen gösteriniz.
Sevgili Horoz,
Bilmediğin bir konuda yeni bir şey duyduğunda bunun için gözlem yapman çok güzel bir şey ama deney yapmadan önce bilmek istediğin konu hakkında kitap okuyabilirsin. Böylelikle bilmediğin bir konu hakkında bilgi sahibi olmuş olursun. Seni tanıdığım için çok mutlu oldum.
7. Etkinlik: Dinlediğiniz metinden kendinize nasıl bir ders çıkardınız? Yazınız.
Cevap: Her şeyden kuşku duymamalıyız. Onun yerine araştırmalıyız.
Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 279-280-281-282-283. Sayfa Cevapları SDR Dikey Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Anonim
Abone
Bulmacayı çözememiştim diğer ödevlerimi yaptım hemen kalan ödevimide buradan yaptım ve bitirdim gerçekten teşekkürler başarılı bir çalışma.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.