1. Modellenen basit, bileşik ve tam sayılı kesirleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
2. Şemadaki karşılaştırmalar ve sıralamalar doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yolunu seçiniz. Kaçıncı çıkışa ulaştınız?
Cevap:
3. İşlemler ile işlemlerin sonuçlarını eşleştiriniz.
Cevap:
4. Aşağıdaki sayıların belirtilen basit kesir kadarını bulunuz.
Cevap:
5. 4/A sınıfındaki yazı tahtasının 6/15’sını öğretmen, 8/15’ini öğrenciler kullandı. Bu durumda yazı tahtasının kaçta kaçı kullanılmamıştır?
Cevap: (15/15) – (6/15) – (8/15) = 1/15
6. Bir okul bahçesinin 1/20’ine çam, 3/20’üne akasya, 5/20’ine gül fidanı dikilecektir. Buna göre bahçenin kaçta kaçına, belirtilen fidanlardan dikilecektir?
Cevap: (1/20) + (3/20) + (5/20) = 9/20
7. Dönüştürmelerden doğru olanların başındaki kutucuğa “D”, yanlış olanların başındaki kutucuğa “Y” yazınız.
Cevap:
8. Şemadaki dönüştürmeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yolunu seçiniz. Kaçıncı çıkışa ulaştınız?
Cevap:
9. 125 dakika süren bir sinema filmi saat 17.30’da bitti. Buna göre film, saat kaçta başlamıştır?
Cevap: Film, 15.25 ‘te başlamıştır.
10. Üniversite okumak için ailesinin yanından İstanbul’a giden Murat, 4 yıl 5 hafta 3 gün sonra üniversiteden mezun oldu. Murat, ailesinin yanından İstanbul’a gittikten kaç gün sonra üniversiteden mezun olmuştur?
Cevap: 4 x 365 = 1460, 5 x 7= 35,
1460 + 35 + 3 = 1498 gün sonra üniversiteden mezun olmuştur.
11. Bir öğrencinin, katılacağı turnuva için beş gün boyunca yaptığı antrenman süreleri ile yandaki sütun grafiği oluşturulmuştur. Sütun grafiğini yorumlayınız. Öğrencinin, cumartesi günü yapacağı antrenmanın süresini tahmin ediniz.
Cevap: Yaklaşık 68 saat çalışır.
12. Bir bölgedeki bazı taraftarların sayıları ile yandaki sıklık tablosu oluşturulmuştur. Sıklık tablosundaki verilerle bir sütun grafiği oluşturunuz.
Cevap:
13. Bir bölgedeki okul türleri ve sayıları ile yandaki çetele tablosu oluşturulmuştur. Çetele tablosundaki verilerle bir sütun grafiği oluşturunuz.
Cevap:
14. Yandaki sütun grafiği, bir manavda satılan sebzelerin miktarlarını göstermektedir. Grafiğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) En fazla satılan sebze hangisidir?
Cevap: En fazla satılan sebze patlıcandır.
b) Toplam kaç kg domates ve patlıcan satılmıştır?
Cevap: 60 + 70 = 130 kg
c) Toplam kaç kg sebze satılmıştır?
Cevap: 20 + 30 + 40 +60 + 70= 220 kg
ç) En az satılan sebze hangisidir?
Cevap: En az satılan sebze bamyadır.
15. Bir spor merkezindeki üyelerin sayısı, yukarıdaki tabloda belirtilmiştir. Tablodaki verileri sütun grafiğinde gösteriniz.
Cevap:
16. Dört kardeşin bahçelerinden topladıkları şeftalileri belirten sepet sayıları, yandaki tabloda belirtilmiştir. Buna göre dört kardeş, bahçelerinden toplam kaç sepet şeftali toplamıştır?
Cevap: 20 + 18 + 36 + 24= 98 sepet şeftali toplamıştır.
17. Bir ailenin dört ay boyunca yaptığı ulaşım harcamaları, yandaki sütun grafiğinde belirtilmiştir. Sütun grafiğine göre ailenin ocak ve şubat aylarındaki toplam harcama miktarı ile mart ve nisan aylarındaki toplam harcama miktarı arasındaki fark kaç TL’dir?
Cevap: 500 + 700 = 1200, 600 + 400 = 1000, 1200 – 1000= 200 TL dir.
18. Bir saatçide satılan saat türlerive sayılarıyla yandakinesne grafiği oluşturulmuştur. Grafiğe göre en çok ve en az satılan saat türlerini belirleyiniz. En çok ve en az satılan saat türlerinin sayıları arasındaki fark kaçtır?
(Her görsel 2 saati göstermektedir.)
Cevap: En çok kol saati satılırken en az dijital saat satılmıştır.16 – 6= 10 tane kadar fark vardır.
19. Manav Basri Bey, sattığı kavun, karpuz ve kivi sayıları ile yandaki çetele tablosunu oluşturdu. Çetele tablosundaki verilere göre aşağıdaki sıklık tablosu ve nesne grafiğini tamamlayınız.
Cevap:
20. 4/A sınıfındaki öğrencilere, “En çok hangi dersi seviyorsunuz?” sorusu soruldu. Öğrencilerin verdikleri cevaplarla yandaki sıklık tablosu oluşturuldu.
a) Öğrencilere sorulan soru, veri toplamaya uygun mudur?
Cevap: Evet, uygundur.
b) Sıklık tablosundaki verileri şekil grafiği ile gösteriniz.
Cevap:
Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 167-168-169-170-171-172-173-174-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları Ata Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.