1. Şekiller ile şekillere ait olan kenarları eşleştiriniz.
Cevap:
2. Yukarıdaki kare ve dikdörtgenin köşelerini isimlendiriniz ve kenar özelliklerini belirleyiniz.
Cevap:
3. Verilen ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:
(D) Kenar uzunlukları 2 cm, 5 cm, 4 cm olan üçgen, çeşitkenar üçgendir.
(Y) Bir üçgen hem çeşitkenar, hem de eşkenar olabilir.
(D) Kenar uzunlukları 7 cm, 7 cm, 7 cm olan üçgen, eşkenar üçgendir.
(Y) Üç kenar uzunluğu eşit olan üçgene ikizkenar üçgen denir.
4. Yanda açınımı verilen küp oluşturulduğunda ev resminin karşısında hangi resim bulunur?
Cevap: Küp oluşturulduğunda ev resminin karşısında araba resmi bulunur.
5. Yandaki yapının izometrik kâğıttaki çizimini boyayınız.
Cevap:
6. Yandaki tangramın düzlem modeli olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap: Düzlemdir.
7. Yukarıda verilen açılara göre tabloyu tamamlayınız.
Cevap:
8. Yandaki A açısı, aşağıdaki standart olmayan birimlerden hangisi ile ölçülürse ölçme sonucu, diğerlerinden daha fazla olur? Şeklin altındaki boş kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
9. Aşağıdaki kareli kâğıtta verilen açıların çeşitlerini altlarındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
10. Noktalı kâğıda, ölçüsü 30°, 45°, 90°, 135° ve 180° olan birer açıyı açıölçer (iletki) yardımıyla çiziniz.
Cevap:
11. Aşağıdakilerden simetrik olanları boyayınız. Simetrik olanların simetri eksenlerini çiziniz.
Cevap:
12. Merve, bir şeklin verilen doğruya göre simetriğini yandaki gibi çizdi. Buna göre Merve, hangi renkli kutucuğun simetriğini yanlış çizmiştir? Rengin altındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
13. Uzunluğu “mm” ile belirtilen nesneyi yuvarlak içine alınız.
Cevap:
14. Karşılaştırmalardaki boş kutucuklara “<, >, =” sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap:
a) 5000 m (=) 5 km
b) 12 km (>) 1200 m
c) 3 cm 4 mm (<) 344 mm
ç) 1 km 13 m (<) 1130 m
d) 150 cm (>) 500 mm
e) 400 cm (=) 4 m
16. Bir tırtıl, dakikada 7 cm yol gidiyor. Buna göre tırtıl, aynı hızla 1 saatte kaç m kaç cm yol gider?
Cevap:
1 saat = 60 dk
7 x 60 = 420 cm
420 cm = 4 m 20 cm
17. Bir sınıfta 28 öğrenci vardır. Her bir öğrenci, sınıfa 42 mm uzunluğunda birer kurdele getirdi. Kurdelelerden 3’ü yıpranmış olduğu için kenara ayrıldı. Kalan kurdeleler uç uca eklenirse kaç mm’lik bir kurdele elde edilir?
Cevap:
28 – 3 = 25
25 x 42 = 1050 mm
18. Şermin Hanım, her gün 3 km’lik yolda yürüyüş yapmaktadır. Şermin Hanım, önce yolun 1 km 250 m’lik bölümünü, sonra ise 1 km 75 m’lik bölümünü yürüdü. Bu durumda Şermin Hanım’ın yürüyüşünü tamamlaması için kaç m daha yürümesi gerekmektedir?
Cevap:
1 km 250 m + 1 km 75 m = 2 km 325 m
3 km – 2 km 325 m = 675 m
Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 208-209. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.