Cevap Yaz
17 Mayıs 2022, 22:11 - Sena Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 204-207-211. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı 204-207-211. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Uzunluk ve Zaman Ölçme konusunun da bulunduğu 5. sınıf matematik ders kitabı sayfa 204-207-211 cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 204-207-211. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları

 

5.Sınıf KOZA Yayınları Matematik Ders Kitabı 204-207-2011. Sayfa Cevapları Uzunluk Ve Zaman Ölçme

5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 204 Ders Kitabı Cevapları

Emel, evinden çıkıp otobüs durağına gidiyor. Emel’in yürüdüğü yolun uzunluğunu metre ve kilometre ölçme birimlerinden hangisi ile ifade etmek uygun olur? Bu konudaki düşüncenizi açıklayınız.
Cevap: Emel’in yürüdüğü yolun uzunluğunu metre birimi ile ölçmek uygundur. Çünkü kilometre ile ölçülecek bir mesafe yoktur.


Etkinlik

Ayakkabınızın boyunu cetvelinizle ölçünüz. Ayakkabınızın boyunun kaç santimetre olduğunu söyleyiniz.
Cevap: 14 cm’dir.


Cetvelinizle bu uzunluğu işaretleyiniz. İşaretlediğiniz uzunluğun içinde kaç tane milimetrelik uzunluk olduğunu sayarak bulunuz.
Cevap:
1 metre→ 1000 mm’dir.
14 . 1000 = 14,000 mm’dir.


Santimetre ile milimetre birimleri arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: Santimetre milimetreden büyüktür.


Bir metrelik cetvelinizde kaç tane 1 cm’lik uzunluk olduğunu sayarak bulunuz.
Cevap: 1 metre→ 100 cm’dir.


Metre – desimetre – santimetre – milimetre birimleri arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: Desimetre en büyüktür ve milimetre en küçük ölçüm değeridir.
Desimetre > Metre > Santimetre > Milimetre


Kara yolları haritasından istediğiniz iki il arasındaki kara yolunun uzunluğunu bulunuz. Bu yolun uzunluğunu metre cinsinden yazınız.
Cevap: Hatay, Adana arası 191,3 km’dir.
1,000 x 191,3 = 191,300 metredir.


Metre – kilometre birimleri arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: Kilometre metreden büyüktür.


5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 207 Ders Kitabı Cevapları

Şimdi Uygulayalım

1. Aşağıda verilen uzunlukları, istenen birim cinsinden yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 207 Ders Kitabı Cevapları


2. İnternet’ten, bulunduğunuz ilin, seçeceğiniz 4 ile olan uzaklıklarını bulunuz. Bulduğunuz uzaklıkları metre birimine dönüştürünüz.
Cevap:

Hatay – Mersin→ 268,6 km = 268600 m.
Hatay – Konya→ 528,7 km = 528700 m.
Hatay – Adana→ 191,3 km = 1911300 m.
Hatay – Kahramanmaraş→ 176,3 km = 176,300 m.


5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 211 Ders Kitabı Cevapları

Problemler

1. Hazal, koşu bandında dakikada ortalama 250 m koşmaktadır. 20 dk. sonunda Hazal, kaç kilometre koşmuş olur?
Cevap: 20 . 250 = 5000 m.→ 5 km.


2. İki şehir arasındaki uzaklık 348 km’dir. Bu şehirlerden karşılıklı olarak aynı anda hareket eden iki otomobilden birinin saatteki ortalama hızı 75 km, diğerinin ortalama hızı ise 85 km’dir. Otomobiller hareket ettikten 2 sa. sonra aralarındaki uzaklık kaç metre olur?
Cevap:
75 . 2 = 150 km.

85 . 2 = 170 km
150 + 170 = 320
348 – 320 = 28 km→ 28000 m.


3. Buket, aynı büyüklükteki 2 yumak ipin bir kısmını kullanarak kendisine atkı örmüştür. Atkı bittikten sonra 2 yumak ipten 87 m ip artmıştır. Bir yumak ipin uzunluğu 360 m olduğuna göre atkı kaç santimetre iple örülmüştür?
Cevap: 360 . 2 = 720 m.
720 – 87 = 633 m→ 63300 cm.


4. Kalınlığı 6 mm olan 15 fayans üst üste konulduğunda kalınlık kaç santimetre olur?
Cevap: 6 . 15 = 90 cm olur.


5. Yandaki tabloda Sakarya, Seyhan ve Ceyhan nehirlerinin uzunlukları verilmiştir. Buna göre,

a. Sakarya Nehri’nin uzunluğu, Ceyhan Nehri’nin uzunluğundan kaç metre fazladır?
Cevap:
824 km→ 824000 m.
824,000 – 509,000 = 315,000 m fazladır.


b. Seyhan Nehri’nin uzunluğu, Sakarya Nehri’nin uzunluğundan kaç kilometre azdır?
Cevap:  824,000 – 560,000 = 264,000→ 264 km daha azdır.


6. Yandaki tabloda, bir sırıkla atlama yarışmasında elde edilen ilk üç derece verilmiştir. Buna göre,

a. 1. olan atlet, 3. olan atletten kaç desimetre daha fazla atlamıştır?
Cevap: 5,65 – 5,20 = 3,45 daha fazla atlamıştır.


b. 3. olan atlet, 2. olan atletten kaç santimetre daha az atlamıştır?
Cevap: 542 – 520 = 22 cm.


c. 2. olan atlet, 1. olan atletten kaç milimetre daha az atlamıştır?
Cevap: 5650 – 5420 = 230 mm.


5.Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 204-207-211. Sayfa, Uzunluk Ve Zaman Ölçme 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.