Cevap Yaz
13 Mayıs 2022, 11:50 - Sena Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 59-60-61-62. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 59-60-61-62 Sayfa Cevapları KOZA Yayınları 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 5. Sınıf Öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59-60-61 ve 62’deki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 59-60-61-62. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları

5.Sınıf KOZA Yayınları Matematik Ders Kitabı 59-60-61-62 Sayfa Cevapları İşlemlerde Parantezin Önemi ve Üslü İfadeler

5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 59 Ders Kitabı Cevapları

Yandaki şekilde bulunan birim karelerin sayısını, kareleri birer birer saymadan ve toplama işlemi yapmadan nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap: İki kenar uzunluğunu çarparak kaç kare olduğunu bulabiliriz: 9 x 9 = 81 kare vardır

5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 60 Ders Kitabı Cevapları

Şimdi Uygulayalım

1. Yandaki tabloda boyalı bölgelere yazılacak sayıları üslü biçimde gösteriniz.

5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 60 Ders Kitabı Cevapları


2. Aşağıdaki çarpma işlemlerini bir sayının karesi veya küpü biçiminde ifade edip değerlerini bulunuz.

5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 60 Ders Kitabı Cevapları-11


3. Aşağıdaki üslü sayıları çarpma işlemi biçiminde yazınız ve bu işlemlerin sonuçlarını bulunuz.

a. 13 x 13 = 169

b. 22 x 22 = 484

c. 45 x 45 = 2025

ç. 14 x 14 = 196

d. 18 x 18 = 324

e. 50 x 50 = 2500

5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 61 Ders Kitabı Cevapları

Öğretmeni, Deniz’e “Yazı tahtasında yaptığım işlemlerin sonuçları neden farklıdır?” diye sordu.
Siz, Deniz’in yerinde olsaydınız öğretmenin sorusuna ne cevap verirdiniz?
Cevap: Çünkü işlem yaparken eğer ki parantez varsa ilk parantezi çözmemiz gerekir.

5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 62 Ders Kitabı Cevapları

Şimdi Uygulayalım

1. Aşağıdaki işlemleri yapınız. Bulduğunuz sonuçları karşılaştırınız. Sonuçların farklı olması ha(linde bunun nedenini açıklayınız.

a. 28 + ( 14 / 2 ) = 7 + 28 = 35
( 28 + 14 ) / 2 = 42 / 2 = 21

İşleme parantez içinden başladığımızdan ve iki işlemdeki sayıların yerleri birbirinden farklı olduğundan ötürü iki sonuç birbirinden farklıdır


b. ( 180 / 5 ) x 2 = 36 x 2 = 72
180 / ( 5 x 2 ) = 180 / 10 = 18

İki işlemdeki sayıların yerleri birbirinden farklı olduğundan sonuçlarda birbirinden farklıdı


c. ( 256 / 16 ) – 8 = 16 – 8 = 8
256 / ( 16 – 8 ) = 8 / 256 = 32

İki işlemdeki sayılar aynı olsa da yerleri değiştiğinden dolayı işlem sonuçları da farklıdır.


2. Aşağıdaki işlemleri yapınız.

a. (9 x 127) / 9 = 1143 / 9 = 127

b. 78 + (72 / 6)= 12 + 78 = 90

c. (665-25) / 10 = 640 / 10 = 64

ç. (149 x 5) – 38 = 745 – 38 = 710

d. (26 + 9) x 20 = 35 x 20 = 700

e. (32 x 8) / 4 = 256 / 4 = 64

f. (3926 / 13) – 48 = 302 – 48 = 254

g. (803 – 43) / 19 = 760 / 19 = 40

ğ. (1260 + 140) x 2 = 1400 x 2 = 2800

h. 12 x (5 üssü 2 – 2 üssü 2) = (25 – 4) = 21 x 12 = 252

ı. 10 üssü 2 / (18 – 14) = 100 / 4 = 25

i. 7 üssü 2 – (32 – 2 üssü 3) = (32 – 8) = 49 – 24 = 25


3. Aşağıdaki işlemleri yapınız. Bu işlemleri kutularda verilen sonuçları ile eşleyiniz.

5. Sınıf Matematik KOZA Yayınları Sayfa 62 Ders Kitabı Cevapları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 59-60-61-62 Sayfa Cevapları KOZA Yayınları 2022-2023

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.