Anasayfa Kitap Cevapları Makaleler Ödevini Sor
Cevap Yaz
27 Mayıs 2019, 23:19
Zahit Zahit
Abone
Konu Sayısı: 31

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 164-165-166-167-168-169-170-171. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2019-2020 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 164-165-166-167-168-169-170-171. sayfa cevapları Okuma Kitaplarım

Kırmızı renkli yazılar sorulardır; kırmızı renkli yazıların altındaki yeşil yazılar ise sorunun cevabıdır. Mavi yazılar hangi sayfa olduğunu gösterir geri kalan renksiz yazılar metindir. İyi dersler.

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 164 Ders Kitabı Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Daha önceki sınıflarda okuduğunuz ders kitaplarınızı saklıyor musunuz? O kitapları bugün gördüğünüzde neler hissediyorsunuz?

Cevap : Bazılarını saklıyorum. O kitaplara bakınca zamanın ne kadar hızlı geçtiğini ve ne kadar hızlı büyüdüğümü anlıyorum.

2. Eski ders kitaplarınızdaki okuma parçalarına dair aklınızda kalanları anlatınız.

Cevap : Bir sürü var en önemlisi de Nasreddin Hoca’nın Ya Tutarsa metniydi.

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 166 Ders Kitabı Cevapları


Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyerek aşağıdaki yönergeyi uygulayınız.

Anlamını bilmediğim kelime : İmtihan
Metinde hangi cümlede? : İmtihanların başlayacağı günleri hayal ederdim.
Tahminim : Mülakat veya sınav tarzı bir şey.
Sözlük anlamı : direnme, dayanma, katlanma, güç gerektiren, sonuçta bir deneyim kazandıran zor durum.
Cümlede kullanıyorum! : Bu hayatta ki imtihanlarım bitmiyor.


Anlamını bilmediğim kelime : Yemiş
Metinde hangi cümlede? : Bahar yemişlerini satan satıcıların sesleri, bağrışmaları duyulacaktı.
Tahminim : Küçük yiyecek.
Sözlük anlamı : Bitkilerde, döllenme sonunda çiçeğin meyve yapraklarından oluşan ve tohumu taşıyan organ.
Cümlede kullanıyorum! : Bu yemişleri topraklara bırakıyorum.



Anlamını bilmediğim kelime : Tomurcuk
Metinde hangi cümlede? : Sonra, o resimlerde yavaş yavaş dallar tomurcuklanır, ağaçlar çiçek açar, paltolu çocuklar paltolarını çıkarmaya başlarlardı.
Tahminim : Açılan veya yeşeren çiçek
Sözlük anlamı : bir bitkinin üzerinde bulunan ve daha sonra sap, çiçek ya da yaprak olacak filiz.
Cümlede kullanıyorum! : Bahçemizdeki bütün çiçekler tomurcuk açtı.

2.ETKİNLİK

Aşağıda verilen kelimelerin eş anlamlılarını örnekteki gibi bulunuz. Ulaşacağınız anahtar kelimeyi belirleyiniz.

Cevap :

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 167 Ders Kitabı Cevapları

3.ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Yazar okuma kitaplarındaki resimleri nasıl betimliyor? Anlatınız.

Cevap : Yazar okuma kitaplarındaki resimleri özlemle, duygu dolu bir biçimle betimlemiştir.

2. Ders kitaplarınızı aldığınızda siz de yazarın hissettiği gibi hissediyor musunuz? Niçin?

Cevap : Evet hissediyorum. Eski günlere özlem duyuyorum.

3. Yazar gelecek derslerde okuyacağı okuma parçalarının resimlerine baktığında neler hayal etmektedir?

Cevap : Yaz ayı ile hayaller kurup sıcak günlerin gelmesini beklemektedir.

4. Yazar okuma kitaplarına niçin özlem duymaktadır? Açıklayınız.

Cevap : Geçen zamanın değerini anlar ve eski günlerde yaşadığı güzel günleri özlediği için özlem duymaktadır.

5. Sizin de yazar gibi okumayı özlediğiniz kitaplarınız var mı?

Cevap : Evet tabi ki var. Geçen sene okuma kitaplarımda ki romanları çok özlüyorum.

4.ETKİNLİK

Aşağıdaki kök ve ekleri anlamlı kelimeler oluşturacak şekilde örnekteki gibi eşleştiriniz.

Cevap :

– palto -lu
– resim -ler
– Kitap -lar
– İyi -lik

b) Eşleştirme sonrasında yeni anlam kazanan ve anlamları değişmeyen kelimeleri gruplandırınız.

Yeni Anlam Kazanan Kelimeler : Paltolu ve iyilik kelimesi yeni anlam kazanmıştır.

Anlamları Değişmeyen Kelimeler : Resimler ve kitaplar kelimelerinin anlamları değişmemiştir.

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 168 Ders Kitabı Cevapları


5.ETKİNLİK

“Okuma Kitaplarım” metninden ve aşağıdaki görsellerden hareketle yazarın okuma kitaplarında neler bulunduğunu yorumlayınız

Cevap : Yazar bu kitaplarda geçen zamanın yaşanan güzel zamanların özlemini çekmektedir. Yazar her mevsimin ayrı bir özlemini çekmektedir. Okunan o eski kitapların hepsinden ayrı bir ders ayrı bir bilgi aldığını hatırlar.

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 169 Ders Kitabı Cevapları

7.ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerin anlam özelliklerini örnekteki gibi yazınız. Bu anlam özellikleri ile ilgili birer cümle de siz kurunuz.

Cevap :

Neden-Sonuç —- > Paltolu çocuklar, havalar ısındığı için paltolarını çıkarmaya başlarlardı.

Örnek 1 —> Malzeme yetersizliğinden inşaat yarım kaldı.
Örnek 2 —> Okulların açılmasıyla masraflar arttı.

Amaç- Sonuç —> Sınava zamanında girebilmek için erkenden okula gittim.

Örnek 1 —> Şifreyi çözmek adına kanlı ter döktük.
Örnek 2 —> Takdir almak için tüm derslerini beş yaptı.

Koşul-Sonuç —> Temiz bir dünya istiyorsan yerlere çöp atma.

Örnek 1 —> İstediğin her şeyi alırım, yeter ki sınıfını geç.
Örnek 2 —> Akşama geri vermek üzere bu kitabı alabilirsin.

7.ETKİNLİK

Aşağıdaki sözü açıklamak amacıyla bir konuşma planlayınız. Konuşma esnasında beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya özen gösteriniz.

Cevap : Bunu kendiniz Yapınız.

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 170 Ders Kitabı Cevapları

8.ETKİNLİK

Yazar, metinde okuma kitaplarına duyduğu özlemi dile getirmiştir. Aşağıdaki kavram havuzundan kelimeler seçerek okuma-yazma öğrendiğiniz kitaplarınız ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir yazı yazınız.

“yazar, dost, kitaplar, imtihan, öğretmen, öğrenci, hayal, okuma, bahar, özlem, okul, sınıf”

Cevap : Ben okuma yazmaya başladığımda kitap cenneti de bana kapılarını açmıştı. Okulda sınıfa girer girmez öğretmenimizin bize vereceği kitapları okumak için can atardım. Okuldaki öğrenciler arasında okumayı benim kadar seven belki de yoktur. Yazarlar dostum, Kitaplar imtihan hayatım olmuştu artık. Çiçeklerin bahara aşkı gibi bir sevda oluşmuştu içimde.

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 171 Ders Kitabı Cevapları

9.ETKİNLİK

a) Aşağıda sayıların yazımıyla ilgili kurallar ve örnekler verilmiştir. Kuralları ve örnekleri eşleştiriniz.

Cevap :

b) Aşağıda sayıların yazımı ile ilgili örnek cümleler verilmiştir. Yazımı yanlış olan cümleleri (X) ile işaretleyiniz

(X)Cevizleri 5’er 5’er bölüşmüştük.
(X)Türkçe dersinde 5’2 (5 tam, onda 2) kesrinin yazılışını öğrendik.
(X)Yarışmada birinci olması hepimizi gururlandırmıştı.
(  ) Yüz ölçümü 25437 km2 olan Ankara’nın nüfusu 5 milyon 346 bin 518’dir.
(X) Beyşehir Gölü, ülkemizin 3’üncü büyük gölüdür

GELECEK DERSE HAZIRLIK

1. Kâğıt ne zaman ve kimler tarafından icat edilmiştir? Araştırınız.

Cevap : Kağıt Milattan Önce 3500 yıllarında Çinliler tarafından icat edilmiştir.

2. Kâğıt nasıl üretilir? Araştırınız.

Cevap : Kağıt doğada bulunan ağaçlardan üretilir.


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 160-161. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: 4 sınıf 165 sayfa 5 etkinlik
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (19 oy, ortalama: 5 üzerinden 4,63)
Bekleyin...Loading...

Linkedin'de Paylaş

Yalnızca Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.

Ödevini Sor