HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. “Kelile ve Dimne, Ezop Masalları veya La Fontaine Masalları” kitaplarından hangilerini okudunuz? Okuduklarınız hakkındaki görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: La Fontaine Masallarından bazılarını okudum ama en sevdiğim hikaye ise Meşe ile Saz hikayesidir.
2. Araştırdığınız “Birlik, beraberlik ve dayanışma” konulu atasözlerini arkadaşlarınızla paylaşarak anlamları üzerine konuşunuz.
Cevap: Ortaklaşarak her şeyin üstünden gelebileceğimizi anlatan at sözleridir.
1.ETKİNLİK
a) Aşağıda anlamları verilen kelimeleri ipuçlarından hareketle bulunuz. Bulduğunuz kelimelerin doğruluğunu sözlüklerinizden kontrol ediniz.
Cevap:
b) Bulduğunuz kelimeleri anlamlarına uygun olarak cümle içinde kullanınız.
2.ETKİNLİK
a) Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını bulunuz. Cümleleri bulduğunuz eş anlamlı kelimelerle tekrar yazınız.
Cevap:
b) Eş anlamlı kelimelerle yazdığınız cümlelerin anlamında bir değişiklik oluyor mu? Açıklayınız.
Cevap: Kelimeler eş anlamlı olduğu için cümlenin anlamı değişmez.
3.ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Avcı, ormandaki kuşları avlamak için neler yapıyor?
Cevap: Avcı ormandaki kuşları yakalamak için bir ağacın altına tuzak kurmuştur.
2. Tuzağa yakalanan güvercinlerin ilk tepkisi nasıl oluyor?
Cevap: Tuzağa yakalanan güvercin ilk tepkisi korkudan kanat çırpmak, bağırmak ve ağlamaya başlamaktır.
3. Güvercinlerin başkanı ağdan kurtulmak için diğer güvercinlere nasıl bir çözüm önerisi sunuyor? Siz olsaydınız nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz?
Cevap: başkan hep birlikte iş yapmalarını berber kanat çırpmalarını söylüyor bu nedenle ağla beraber havalanabilirler.
4. Güvercinlerin başkanı, fareden nasıl bir yardım istiyor? Eğer fare güvercinlere yardım etmeseydi, olay nasıl gelişirdi?
Cevap: Güvercinlerin başkanı fare den ağı kemirmesini istiyor bunun sonucunda ağdan kurtula bileceklerdir.
5. Okuduğunuz metin, konusu bakımından yaşamış olduğunuz bir olayla benzerlik gösteriyor mu? Anlatınız.
Cevap: Mahalle bakkalımızın aldığı çuvalları tek başına taşıyamayınca biziçağırdı ve hep birliklte taşıyabildik.
4.ETKİNLİK
a) Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
b) Metnin ana fikriyle aşağıda verilen atasözlerinden hangileri aynı anlamdadır? İşaretleyiniz.
Cevap:
5.ETKİNLİK
a) Metinde insana ait davranışlar gösteren varlıkları ve gösterdikleri davranışları aşağıdaki tabloya yazınız.
b) Aşağıda verilen bilgilerden “Güvercin” metninin türüne uygun olanları işaretleyerek “Güvercin” metninin türünü bulunuz.
Cevap: Metnin türü Fabl’dır.
6.ETKİNLİK
Birlik, beraberlik ve toplumsal dayanışmamızın artması için neler yapmalıyız ve nasıl davranmalıyız? Görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Birlik, beraberlik ve toplumsal dayanışmamızın artması için, Toplum içerisinde herkesin bir birine karşı saygılı davranması gerekmektedir. Bir olunarak ve çalışılarak halledilmeyecek sorun olmaz.
7.ETKİNLİK
a) Aşağıdaki cümleleri inceleyerek soru işaretinin (?) kullanım amaçlarını noktalı yerlere yazınız.
8.ETKİNLİK
a) Fabllarda hayvanlar, insanlara ait bazı özellikleri temsil eder. Aşağıdaki hayvanların insana ait hangi özellikleri temsil ettiğini yanlarına yazınız.
b) Aşağıya, “Kargayla Tilki” fablının giriş bölümü verilmiştir. Bu bölümden hareketle fablı tamamlayınız.
Cevap: Karga ağınızı açıp kurnaz tilkinin oyununa gelmiştir. Bu olay da karga ya son ders olmuştur. Bir daha böyle oyunlara düşmemek için ant içmiştir.
Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Anonim
Abone
Tuzak kurarak bir hayvan yakalamak istiyorsak onlara zarar vermeden yakalamalıyız.Ama sadece onlara faydası olacak konularda yakalamamız gerekiyorsa ancak o zaman bunu yapmalıyız.Yoksa karşıyım
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.