19 Kasım 2019, 14:14
Enes Üye

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 74-75-76-77. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2019-2020 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 74-75-76-77. sayfa cevapları ERDEMLER

Kırmızı renkli yazılar sorulardır; kırmızı renkli yazıların altındaki yeşil yazılar ise sorunun cevabıdır. Mavi yazılar hangi sayfa olduğunu gösterir geri kalan renksiz yazılar metindir. İyi dersler.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 72 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “Kelile ve Dimne, Ezop Masalları veya La Fontaine Masalları” kitaplarından hangilerini okudunuz? Okuduklarınız hakkındaki görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:  La Fontaine Masallarından bazılarını okudum ama en sevdiğim hikaye ise Meşe ile Saz hikayesidir.


2. Araştırdığınız “Birlik, beraberlik ve dayanışma” konulu atasözlerini arkadaşlarınızla paylaşarak anlamları üzerine konuşunuz.
Cevap:  Ortaklaşarak her şeyin üstünden gelebileceğimizi anlatan at sözleridir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 74 Ders Kitabı Cevapları

1.ETKİNLİK

a) Aşağıda anlamları verilen kelimeleri ipuçlarından hareketle bulunuz. Bulduğunuz kelimelerin doğruluğunu sözlüklerinizden kontrol ediniz.
Cevap: 

  • KOPARMAK
  • TUZAK
  • ZİYAFET
  • ŞÜPHELENMEK

b) Bulduğunuz kelimeleri anlamlarına uygun olarak cümle içinde kullanınız.

  1. Balıkçılar ağları hazırlamış.
  2. Ahmet çok zekidir tuttuğunu kopartır.
  3. Avcılar avları için tuzak kurdular.
  4. Sezer abi ona yaptığımız iyilikten dolayı bize ziyafet verdi.
  5. Aralarındaki köstebeğin ben olduğumdan şüpheleniyorlar.

2.ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını bulunuz. Cümleleri bulduğunuz eş anlamlı kelimelerle tekrar yazınız.
Cevap: 

  • Düşünce: Karga, bu fikirlerle avcıyı izlemeye başlamış.
  • Şehrin: Güvercinler yön değiştirerek kentin üstünden uçmaya başlamışlar.
  • Cevap: Zeyrek kardeş, yanıt ver, yerinde misin?

b) Eş anlamlı kelimelerle yazdığınız cümlelerin anlamında bir değişiklik oluyor mu? Açıklayınız.
Cevap: Kelimeler eş anlamlı olduğu için cümlenin anlamı değişmez.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 75 Ders Kitabı Cevapları

3.ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Avcı, ormandaki kuşları avlamak için neler yapıyor?
Cevap: Avcı ormandaki kuşları yakalamak için bir ağacın altına tuzak kurmuştur.


2. Tuzağa yakalanan güvercinlerin ilk tepkisi nasıl oluyor?
Cevap: Tuzağa yakalanan güvercin ilk tepkisi korkudan kanat çırpmak, bağırmak ve ağlamaya başlamaktır.


3. Güvercinlerin başkanı ağdan kurtulmak için diğer güvercinlere nasıl bir çözüm önerisi sunuyor? Siz olsaydınız nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz?
Cevap: başkan hep birlikte iş yapmalarını berber kanat çırpmalarını söylüyor bu nedenle ağla beraber havalanabilirler.


4. Güvercinlerin başkanı, fareden nasıl bir yardım istiyor? Eğer fare güvercinlere yardım etmeseydi, olay nasıl gelişirdi?
Cevap: Güvercinlerin başkanı fare den ağı kemirmesini istiyor bunun sonucunda ağdan kurtula bileceklerdir.


5. Okuduğunuz metin, konusu bakımından yaşamış olduğunuz bir olayla benzerlik gösteriyor mu? Anlatınız.
Cevap: Mahalle bakkalımızın aldığı çuvalları tek başına taşıyamayınca biziçağırdı ve hep birliklte taşıyabildik.


4.ETKİNLİK

a) Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

  • Konusu: Güvercinlerin av olup birlik halinde kurtulmaları.
  • Ana Fikri: Her şeyi başarmanın sırrı birlik olmaktır.

b) Metnin ana fikriyle aşağıda verilen atasözlerinden hangileri aynı anlamdadır? İşaretleyiniz.
Cevap:

  • Baş başa vermeyince taş yerinden kalkmaz.
  • Birlikten kuvvet doğar.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 76 Ders Kitabı Cevapları

5.ETKİNLİK

a) Metinde insana ait davranışlar gösteren varlıkları ve gösterdikleri davranışları aşağıdaki tabloya yazınız.

  • Varlık Kadrosu: Fare, Karga, Güvercinler
  • İnsana Ait Davranışlar: Başkanlarının olması, Konuşmaları, Düşünmeleri ve Konuşmaları

b) Aşağıda verilen bilgilerden “Güvercin” metninin türüne uygun olanları işaretleyerek “Güvercin” metninin türünü bulunuz.
Cevap: Metnin türü Fabl’dır.

6.ETKİNLİK

Birlik, beraberlik ve toplumsal dayanışmamızın artması için neler yapmalıyız ve nasıl davranmalıyız? Görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Birlik, beraberlik ve toplumsal dayanışmamızın artması için, Toplum içerisinde herkesin bir birine karşı saygılı davranması gerekmektedir. Bir olunarak ve çalışılarak halledilmeyecek sorun olmaz.


7.ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümleleri inceleyerek soru işaretinin (?) kullanım amaçlarını noktalı yerlere yazınız.

  • Soru sorma anlamında kullanılmıştır.
  • Cevap almak için kullanılmıştır.
  • Bilinmeyen bir tarihi belirtmek için kullanılmıştır.

8.ETKİNLİK

a) Fabllarda hayvanlar, insanlara ait bazı özellikleri temsil eder. Aşağıdaki hayvanların insana ait hangi özellikleri temsil ettiğini yanlarına yazınız.

  • Aslan: Güçlülük
  • Tavşan: Hızlılık
  • Tilki: Kurnazlık

b) Aşağıya, “Kargayla Tilki” fablının giriş bölümü verilmiştir. Bu bölümden hareketle fablı tamamlayınız.
Cevap: Karga ağınızı açıp kurnaz tilkinin oyununa gelmiştir. Bu olay da karga ya son ders olmuştur. Bir daha böyle oyunlara düşmemek için ant içmiştir.


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (3 oy, ortalama: 5 üzerinden 4,67)
Bekleyin...Loading...

Linkedin'de Paylaş

Yalnızca Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S
Forum Sınıf Copyright © 2018-2019
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S