Anasayfa Kitap Cevapları Makaleler Ödevini Sor
Cevap Yaz
31 Ağustos 2019, 15:52
Enes Enes
Üye
Konu Sayısı: 136

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları MEB Yayıncılık

2019-2020 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98. sayfa cevapları Adsız Çeşme Etkinliği

Kırmızı renkli yazılar sorulardır; kırmızı renkli yazıların altındaki yeşil yazılar ise sorunun cevabıdır. Mavi yazılar hangi sayfa olduğunu gösterir geri kalan renksiz yazılar metindir. İyi dersler.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 94 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “İyilik eden iyilik bulur.” ata sözünden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Karşımızdaki kişiye iyilik yapalım da bizde ondan iyilik görelim.


2. Herhangi birine iyilik yaptığınızda veya size bir iyilik yapıldığında kendinizi nasıl hissedersiniz?
Cevap: Herhangi birine iyilik yapıldığında onun mutlu olduğunu görünce bende mutlu olurum. Birisi bana iyilik yaptığında da mutlu olurum ve karşımdakine yansıtmaya çalışırım.

1.ETKİNLİK
Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek karşılarına yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüklerinizden kontrol ediniz.
Cevap:

  • Bezmek: Yapılan bir işten usanmak, artık çekememek anlamına gelir.

  • Nimet: Buğday ve benzeri, kutsal olan şeyler, yiyecek içecek, özellikle ekmek.


  • Bereket: Bir şeyin olduğundan veya olacağından fazla olma durumuna denir.


  • Oluk: Genellikle dağlardaki pınarlarda, çeşmelerde bulunan, ağaçtan vb. yapılmış, suyun akmasına yarayan, üst yanı açık boru.


  • Gönül: Yürekte olduğu varsayılan nitelik, sevgi, istek, anış, düşünüş gibi duygu kaynağı, kişinin iç dünyası.

2.ETKİNLİK
Dinlediğiniz şiirin sizde yaptığı çağrışımları kelebeklerin altlarına yazınız.
Cevap:

  • Hayırseverlik
  • Kardeşlik
  • Yardımseverlik
  • Susuzluk
  • Minnet
  • İyilik

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 95 Ders Kitabı Cevapları

3.ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiirin ana duygusunu yazınız.
Cevap: Karşılıksız iyilik yapmanın verdiği erdemlik.


4.ETKİNLİK
a) Dinlediğiniz şiirden bazı bölümler aşağıda verilmiştir. Bu bölümlerde ne anlatılmak istenmiştir? Kısaca yazınız

  • Yazılıydı bir tek isim.
    O da silik, kim bilir kim?
    Cevap: Bir adam hayır için çeşme yaptırmış kim olduğu bilinmiyor çünkü ismi silinmiş.
  • İyilik bir su, bırak aksın
    Gönül denen bu çeşmeden.
    Sen de böyle yapacaksın,
    Hiç karşılık beklemeden.
    Cevap: Şair burada çocuğuna karşılıksız iyilik yapmasını söylüyor.
  • Su yerine iyilikle dol,
    Yavrum adsız bir çeşme ol
    Cevap: Şair oğluna gösterişli iyilik yapacağına iyiliklerini gizli yapmasını söylüyor.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 96 Ders Kitabı Cevapları

b) Dinlediğiniz şiirde iyilik neye benzetilmiştir? Sizce şair niçin böyle bir benzetme yapmıştır? Yazınız.
Cevap: 
Dinlediğim şiirde iyilik: Adsız bir çeşmeye ve su gibi akıp giden bir şeye benzetilmiştir. Çünkü: İyilik karşılık beklenilmeden yapılması gereken bir şeydir.


c) Şairin yerinde siz olsaydınız iyiliği neye benzetirdiniz? Niçin?
Cevap: 

Eğer şairin yerinde ben olsaydım iyiliği bir annenin çocuğuna gösterdiği iyiliğe benzetirdim. Çünkü anneler çocuğuna verdiği sevginin karşılığını beklemezler.


5.ETKİNLİK

Siz olsaydınız şiire nasıl bir başlık koyardınız? Şiirin içeriğinden hareketle
aşağıdaki kutucuklara üç farklı başlık yazınız.
Cevap: İyilik, İyilikten karşılık beklememek,  Gerçek iyilik


6.ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiirde, şairin “iyilikle” ilgili görüşleri hakkında ne düşünüyorsunuz Açıklayınız.
Cevap:
Şair, iyilikle ilgili iyiliğin gizli yapılanı en güzelidir anlamına getiriyor. En iyi açıklamayı şair doğru bir şekilde söylemiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 97 Ders Kitabı Cevapları

7. ETKİNLİK
Görselleri inceleyerek aşağıdaki sorular doğrultusunda görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

  • 1. Sizce bu tür yapılar, hangi duygu ve düşüncelerle yapılmış olabilir?
    Cevap: İyilik yapmak ve bu dünyada sadece bizim olmadığımızı düşünerek kiminle ne paylaşırsak paylaşalım yardımseverlikle onlara yaklaşmamızı düşünülerek yapılan eserlerdir. Bunlar bir yerden de bizim kültürümüzdeki yardımlaşmanın en can alıcı örnekleridir.
  • 2. Siz olsaydınız insanlara ve diğer canlılara yardım etmek için nasıl bir yöntem geliştirirdiniz?
    Cevap: Ben olsam mesela çok meyve veren bir ağaç dikebilirim. Maksat herkes yararlansın.

8.ETKİNLİK
a) Aşağıdaki kutucuklarda verilen “Mevlana’nın Yedi Öğüdü”nü okuyarak anlamları üzerine düşününüz.

  • Devamlı yardım et manasında söylemiştir.
  • Şefkat ve merhamet i herkese göster anlamında söylemiştir.
  • Başkalarının kusurlarını gece gibi karanlıkta sakla
  • Hiddet ve asabiyette ölü gibi o karşıdaki kişiye aynı şekilde karşılık verme anlamında söylemiştir.
  • Yaptığımız bir şeyde büyüklen mememiz gerektiği hakkında söylemiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 98 Ders Kitabı Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 98 Ders Kitabı Cevapları


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 100-101. Sayfa Cevapları MEB Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (10 oy, ortalama: 5 üzerinden 4,90)
Bekleyin...Loading...

Linkedin'de Paylaş

Yalnızca Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.

Ödevini Sor