Forum Sınıf Cevap Yaz
29 Aralık 2021, 11:34 - Sena Yazdı

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 144-149-150. Sayfa Cevapları Engürü Yayınları

6.Sınıf Matematik Ders Kitabı 144-149-150. Sayfa Cevapları Engürü Yayınları 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Araştırma Soruları Oluşturma, Veri Toplama ve Düzenleme konusunun bulunduğu 6. sınıf matematik ders kitabı sayfa 144-149-150 cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf Engürü Yayınları Matematik Ders Kitabı 144-149-150. Sayfa Cevapları Araştırma Soruları Oluşturma, Veri Toplama ve Düzenleme

6. Sınıf Matematik Engürü Yayınları Sayfa 144 Ders Kitabı Cevapları

Yıllara ve diğer ülkelere göre yapılan karşılaştırmaların daha kolay anlaşılabilir olması için neler yapılabilir?
Cevap:

-Bilgisayarda dosya oluşturulabilir.
– Grafikler oluşturulabilir.
– Sonuçlar tablo haline getirilebilir.


BUNU DENEYELİM

Sınıf arkadaşlarınızın ileride seçmek istedikleri mesleklerle ilgili bir anket hazırlayınız.
Cevap:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Engürü Yayınları Sayfa 144 Cevapları
6.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Enguru-Yayinlari-Sayfa-144-Cevaplari-Tablo 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 144-149-150. Sayfa Cevapları Engürü Yayınları


İki farklı sıklık tablosunda gösterdiğiniz verileri cinsiyete göre tek bir sıklık tablosunda gösterebilir misiniz? Nasıl?
Cevap: Evet gösterebiliriz. Erkek ve kız sayılarını toplayarak bulabiliriz.


İki farklı sütun grafiğinde gösterdiğiniz verileri cinsiyete göre tek bir sütun grafiğinde gösterebilir misiniz? Nasıl?
Cevap: Evet gösterebiliriz. Erkek ve kız sayılarını toplayarak bulabiliriz.


6. Sınıf Matematik Engürü Yayınları Sayfa 149 Ders Kitabı Cevapları

ARAŞTIRINIZ – DÜŞÜNÜNÜZ

Verileri gösterirken sıklık tablosu ve sütun grafiği kullanmanın avantajları nelerdir?
Cevap: Sıklık tablosu ve sütun grafiği elde ettiğimiz verileri rakam ile göstererek daha anlaşılır olmasında avantaj sağlar.


SIRA SİZDE

1. Aşağıdaki soruları inceleyerek iki veri grubunu karşılaştırmayı gerektiren araştırma sorularının başındaki kutucuğa “✓” işareti koyunuz. Nedenlerini açıklayınız.
Cevap: 

() Okulumuzdaki öğrencilerin tuttukları futbol takımları hangileridir?
(✓) Sınıfımızdaki kız ve erkek öğrencilerin en sevdikleri renkler nelerdir?
() Arkadaşlarımızın en sevdikleri meyveler hangileridir?
(✓) 2010 ve 2020 yıllarında ülkemizde en çok yetiştirilen tarım ürünleri nelerdir?
(✓) Okulumuzdaki 6. sınıf öğrencilerinin anne ve babalarının televizyonda en çok izledikleri program türleri nelerdir?
() Okulumuzdaki 6 ve 8. sınıf öğrencilerinin en çok okudukları kitap türleri nelerdir?


2. Okulunuzdaki 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin diş sağlığına verdikleri önemi belirlemeye yönelik bir araştırma sorusu oluşturunuz.
Cevap: Sizce diş temizliğindeki en önemli basamak nedir?


3. Sınıfınızdaki kız ve erkek arkadaşlarınızın en çok sevdikleri yemeklerle ilgili veri toplayınız.
Cevap:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Engürü Yayınları Sayfa 149 Cevapları Tablo


4. Türkiye’de 2010 ve 2020 yıllarında gösterime giren yerli ve yabancı film sayılarını Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden yararlanarak elde ediniz.
Cevap:
2006→yerli film sayısı = 6829, yabancı film sayısı= 18 468

2016→ yerli film sayısı = 22 642, yabancı film sayısı = 30 801


5. Bir resim kursuna katılan 23 öğrenciden 12’si kızdır. Kız öğrencilerin 4’ü, erkek öğrencilerin 5’i gözlüklüdür. Bu verileri kullanarak ikili sıklık tablosu oluşturunuz.
Cevap:
6. Sınıf Matematik Engürü Yayınları Sayfa 149 Ders Kitabı Cevapları


6. Zeynep ve Ömer’in dört günde çözdükleri soru sayıları yandaki tabloda verilmiştir. Bu tablodan yararlanarak Zeynep ve Ömer’in çözdükleri soru sayılarına ilişkin dikey ve yatay ikili sütun grafiklerini oluşturunuz.
Cevap:
6. Sınıf Matematik Engürü Yayınları Sayfa 149 Ders Kitabı Cevapları1


6. Sınıf Matematik Engürü Yayınları Sayfa 150 Ders Kitabı Cevapları

7. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye’nin 2010 ve 2020 yıllarına ait bazı sert kabuklu meyve üretim miktarlarının yaklaşık değerleri yandaki grafikte gösterilmiştir. Grafiğe göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap: 

(D) Bütün meyvelerin 2020 yılındaki üretim miktarı, 2010 yılındaki üretim miktarına göre artmıştır.

(Y) Cevizin 2010 yılındaki üretim miktarı, 2020 yılındaki üretim miktarının yarısı kadardır.

(Y) 2010 ve 2020 yıllarında en az üretilen meyve kestanedir.

(D) 2010 yılındaki Antep fıstığı üretim miktarı, kestanenin üretim miktarının iki katı kadardır.

(D) 2020 yılındaki badem üretim miktarı, 2010 yılındaki ceviz üretim miktarının yarısından fazladır.


8. Yandaki grafikte bir ortaokulda eğitim gören kız ve erkek öğrencilerin sayıları verilmiştir. Grafiğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a. En az ve en fazla sayıda öğrenci kaçıncı sınıflardadır?
Cevap:

En az öğrenci: 6. sınıflarda,
En fazla öğrenci: 7. sınıflardadır.


b. Okuldaki toplam kız ve toplam erkek öğrenci sayısı kaçtır?
Cevap:

Toplam kız sayısı: 219
Toplam erkek sayısı: 231


9. Bir okuldaki kurslara katılan kız ve erkek öğrenci sayılarıyla ilgili yanda verilen grafikte bazı veriler eksik bırakılmıştır. Aşağıdaki bilgilerden yararlanarak grafikteki eksik verileri tamamlayınız.
Cevap:
6. Sınıf Matematik Engürü Yayınları Sayfa 150 Ders Kitabı Cevapları


6.Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 144-149-150. Sayfa, Araştırma Soruları Oluşturma, Veri Toplama ve Düzenleme 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

] }

Linkedin'de Paylaş

Yorum Yazmak İster Misiniz.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.