6.Sınıf Matematik Ders Kitabı 261-262-263-267-268-269-270-271-272. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Açı konusunun bulunduğu 6. sınıf matematik ders kitabı sayfa 261-262-263-267-268-269-270-271-272 cevapları konusunu paylaştık. Açı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
İçindekiler
Günlük hayatta açılarla karşılaştığımız başka yerler var mı?
Cevap: Binaların köşeleri, makas kullanırken, kapıyı açıp kapatırken açılar ile karşılaşırız.
Aşağıda verilen şekildeki açıları sembol kullanarak yazınız
Cevap:
Yanda verilen şekildeki açıların ölçülerini bulunuz.
Cevap:
Farklı saat gösterimlerinde de aynı açı değerlerini bulabilir miyiz?
Cevap: Yelkovan ve akrebin farklı sayılar göstermesi önemli değildir. Bir gün içinde farklı gösterimde aynı değerler bulabiliriz.
Yandaki KLM açısına eş açıları aşağıda verilen noktaları köşe kabul ederek çiziniz
Cevap:
Komşu kelimesini başka nerelerde kullanabiliriz?
Cevap: Matematikte açılar konusu için kullanabiliriz.
Yanda verilen şekildeki komşu açılara örnek SAT ile TAV ‘dır. Diğer komşu açıları da siz yazınız.
Cevap: VAT, VAY, YAZ, SAZ açılarıdır.
Yandaki görsel, yerden 65° eğik durumdaki bir sokak lambasına aittir Bu sokak lambasını dik hâle getirebilmek için sola doğru kaç derece düzeltmeliyiz?
Cevap: Sokak lambasının dik olabilmesi için açısının 90° olması gerekir. 90 – 65 = 25° daha sola doğru düzeltmeliyiz.
47° lik açının tümler açısının ölçüsünü bulunuz.
Cevap: 90 – 47 = 43°
En eski Türk zekâ ve strateji oyunlarından biri mangaladır. Menteşesi bozulduğu için yukarıdaki mangala tablası yalnızca 150° açılabilmektedir. Mangalanın oynanabilmesi için oyun tablasının kaç derece daha açılması gerekir?
Cevap: Bütünler açı 180°’dir. Bundan dolayı 180 – 150 = 30° daha açması gerekir.
135° lik açının bütünler açısının ölçüsünü bulunuz.
Cevap: 180° – 135° = 45°
Günlük hayatta kullandığımız ya da çevremizde gördüğümüz bu şekilde başka cisimler var mı?
Cevap: Bahçede bulunan çitler, pencerede olan korkulukları örnek verebiliriz.
Yandaki şekilde m(TOS) = 35° olduğuna göre verilmeyen açıları bulunuz
Cevap:
40° lik açının tümler açısı ile bütünler açısının toplamını bulunuz.
Cevap:
Tümler açı ⇒ 90° – 40° = 50°
Bütünler ⇒ 180° – 40° = 140°
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 261-262-263-267-268-269-270-271-272. Sayfa, Açı 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.