Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
13 Nisan 2021, 14:34
Gülsüm Gülsüm
Üye
Konu Sayısı: 446

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 153-154-155-156-157-158-159-160-161-162-163-164. Sayfa Cevapları Ekoyay Yayınları

6. Sınıf Ekoyay Yayınları Türkçe Ders Kitabı 153-154-155-156-157-158-159-160-161-162-163-164. Sayfa Cevapları Forsa

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 153 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık Çalışmaları

1. Vatanından uzun süre ayrı kalmış büyükleriniz ve akrabalarınız vatan kavramı için neler söylediler?
Cevap: Vatanı bir evlada benzettiler. Ayrı kalınca özlenilen, zarar gelmesi istenilmeyen bir evlat gibi olduğunu söylediler.


2. “Şahsınıza kötülük eden düşmanı affediniz. Lakin vatanınıza ve milletinize kötülük eden bir kimseyi asla affetmeyiniz.” Hz. Ali
Yukarıdaki sözü açıklayınız.
Cevap: Şahsımıza yapılan kötülüğü affetmek, büyük bir erdem iken vatana yapılan kötü sözle savaşmak ise affetmekten daha büyük bir erdem olduğunu söylemiştir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 162 Ders Kitabı Cevapları

1. ETKİNLİK: Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeler varsa bunların anlamını bağlamlarından hareketle tahmin ediniz. Daha sonra bunların anlamlarını Türkçe sözlükten bulunuz. Tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.  Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze eklemeyi unutmayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 162 Ders Kitabı Cevapları


2. ETKİNLİK: Okuduğunuz metinde “ama, fakat, lakin, ancak, bununla birlikte, buna rağmen” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerinden hangisi ya da hangileri vardır? Bu ifade ya da ifadelerin kullanılmasının anlama katkısı nedir? Açıklayınız.
Cevap: Okuduğumuz metinde “ama, fakat, lakin” gibi ifadeler kullanılmaktadır. Olumlu ve olumsuz cümleler arasında geçişi sağlamak için kullanılır. Düşüncenin daha iyi anlaşılması amacıyla kullanılır.


3. ETKİNLİK: Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Kara Memiş kimdir?
Cevap: Savaşlara ve seferlere katılmış bir Türk kaptanıdır.


2. Kara Memiş’in kırk yıllık rüyası nedir?
Cevap: Kara Memiş rüyalarında bir Türk gemisinin gelip onu kurtardığını görmektedir.


3. Kara Memiş, uyanınca ne gördü?
Cevap: Kara Memiş, uyanınca Türk gemilerinin kayaya yanaştığını gördü.


4. Askerler, Kara Memiş’i görünce niçin şaşırmışlardır?
Cevap: Oraya gelmek için konuştukları ihtiyarın Kara Memiş olduğunu anladıkları için şaşırmışlar.


5. Askerlerin Kara Memiş’i hemen tanımalarının nedeni nedir?
Cevap: Bütün askerler Kara Memiş’in şöhretini duyduklarından tanımışlardır.


6. Turgut, Kara Memiş’in babası olduğunu nasıl anlamıştır?
Cevap: Kara Memiş’in pazısında derin yara olarak haç şeklinin bulunmasından anlamışlar.


7. Kara Memiş’in cenge katılmak istemesi onun hangi özelliğini göstermektedir?
Cevap: Cesur oluşu ile babası olduğunu anlamıştır.


8. Kara Memiş, son sözüyle ne anlatmak istemiştir? Açıklayınız.
Cevap: Kara Memiş, vatanın bir toprak parçasından ibaret olmadığını bayrağın dalgalandığı yer olduğunu anlatmak istemiştir.


9. Turgut’un yerinde siz olsaydınız babanızı savaşa götürür müydünüz?
Cevap: Bir evlat olarak babamı götürmek istemezdim ama babamın gönlünü hoş tutmak için götürürdüm.


10. Kara Memiş’in yerinde olmak ister miydiniz? Niçin?
Cevap: Esir kalmak, hiç bir insana hoş görünmez. Bende kırk yıl boyunca esir kalmak istemezdim.


11. Kara Memiş’in yerinde olsaydınız cenge katılır mıydınız? Niçin?
Cevap: Vatani görevimi yerine getirmek için cenge katılırdım.


4. ETKİNLİK: Metnin okuduğunuz kısmının özetini yazınız. Yazdığınız özetin baştaki özetle uyumlu olmasına özen gösteriniz.
Cevap: 40 yıl boyunca esir kalan Kara Memiş, rüyasında her zaman Tür gemilerinin gelip kendisini kurtardığını görür. Bir gün gerçekten Türk gemileri karaya yanaşır ve Kara Memiş’i kurtarırlar. Kara Memiş, Bey’in yanına götürülür. Turgut Bey, onun kolundaki haç şeklindeki derin yara izinden tanır ve babası olduğunu anlar. Ellerine sarılır. Ona gemide kalmasını, savaşmak için yaşlı olduğunu ve vatanı görmeden ölürse çok üzüleceğini söyler. Bunun üzerine Kara Memiş, bayrağın dalgalandığı her yerin vatan olduğunu ve cenge katılmak istediğini söyler. Kara Memiş, esirlikten kurtulur kurtulmaz vatanı için savaşır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 163 Ders Kitabı Cevapları

5. ETKİNLİK: Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:

Metnin Konusu: Yıllarca esir kalan bir kaptanın oğlu Turgut Bey tarafından kurtarılması.
Metnin Ana Fikri: Türk milleti, bayrağının dalgalandığı her yeri vatanı kabul eder ve vatanı için her zaman canını feda etmeye hazırdır.


6. ETKİNLİK:Vatan sevgisiyle ilgili ezberlediğiniz şiiri vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz.
Cevap: ((Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılması gerekmektedir.))


7. ETKİNLİK: “Vatan” konulu izlediğiniz videolarda “vatan” kavramı hangi açılardan ele alınmıştır? Açıklayınız. Siz vatan konulu bir video çekseydiniz konuyu nasıl ele alırdınız? Anlatınız.
Cevap: Videolarda vatan kavramı kutsal bir şey olarak ele alınmıştır. Ben olsaydım, vatan için savaşanların hikayelerini anlatarak daha etkili olmasını sağlardım.


8. ETKİNLİK: Aşağıdaki cümlelerde yer alan edatları, bağlaçları ve ünlemi bulunuz. Bunların metnin unsurlarından olan cümlelere kattığı anlamları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 163 Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 164 Ders Kitabı Cevapları

9. ETKİNLİK: Aşağıdaki kelime ve kavram havuzundan yararlanarak “Vatanını seven biri neler yapar?” sorusundan hareketle “ülkeniz için yapabilecekleriniz” hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda bu kelime ve kavramları en az birer kere kullanınız. (15 Temmuz – gelecek – umut – insanlık – vatan – hedef – ülke – şehitlik – kahramanlık)
Cevap: 15 Temmuz olayları ülkemiz için bir çok açıdan farkındalık kazandığımız bir olaydı. Türk halkının umudunu ve kahramanlığını hepimiz gördük. Ülkemiz için her zaman çok çalışmalı, geleceğimizi aydınlatacak adımlar atmalı, insanlığı en güzel şekilde tüm dünyaya göstermeliyiz. Vatanı en güzel şekilde temsil etmek için hedefler koyup o hedefler uğruna savaşmalıyız.


10. ETKİNLİK: “Forsa” metni okuduğunuz şekilde bitmiştir. Bu hikâyeyi hayal gücünüzü kullanarak devam ettiriniz. Hikâyenin devamında okuduğunuz metinde olduğu gibi diyalogların olmasına özen gösteriniz. Yazdığınız metinde anlam bütünlüğünü bozan ifadeler varsa bunları düzeltiniz. Metninizi yazım ve noktalama kurallarına uyumluluk bakımından kontrol ediniz.
Cevap: Babası ile harbe çıkmasına izin veren Turgut Bey, bir yandan yaşlı babasına üzülüyor, bir yandan da ona kavuşmanın sevincini yaşıyordu.
Düşmanla karşılaşan Turgut Bey ve ordusu, Kara Memiş’in hiç yaşlı gibi olmadığını vatanıiçin canla başla nasıl savaştığına hayretle izleyip ondan der alıyorlardı. Ordu, kaybedecek gibi görünüyordu. Kara Memiş, eski bir savaş taktiğini geliştirip bu şekilde yapmaları gerektiğini savaş öncesinde ikinci plan olarak anlatmıştı.
Kara Memiş’in bu savaş taktiği işe yaradı ve ordu vatan aşkı ile zaferi yaşadı.


Gelecek Derse Hazırlık

Ailenizdeki en yaşlı kişiyle “büyüklere saygı” konusunda bir görüşme yapınız. Onların sorularınıza verdikleri cevapları not ediniz.
Cevap: Büyüklere şu soruları sorabilirsiniz;
Saygı, Türk halkı için ne demek?
Saygı olmasaydı insanlar arasında ne gibi sorunlar olurdu?
Saygı sadece büyüklere midir?


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149-150-151-152. Sayfa Cevapları Ekoyay Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.