Hazırlık Çalışmaları
1. Çevrenin korunması ve çevre bilinci ile ilgili takip ettiğiniz TV ve radyo haberlerini paylaşınız.
Cevap: Çevrenin korunması ve çevre bilinci ile ilgili takip ettiğin Yaban TV’yi ve TRT Belgesel’i izliyorum.
2. İzlediğiniz kamu spotlarının amacı nedir? Açıklayınız.
Cevap: İzlediğim belgesel ve kanalların içeriğinde doğanın güzelliği ve doğaya zarar vermeden yapılabilecek pek çok aktiviteyi görebilme fırsatım oluyor.
3. Çevrenin korunması niçin önemlidir?
Cevap: Çevre yani doğa bizim evimizdir. Doğayı yok etmek bizim evimizi yok etmek demektir. Eğer bugün çevre koruması yapmazsak gelecek nesiller bunun bedelini çok kötü ödemek zorunda kalacak. Gelecekte kıtlık, su savaşları ve daha bir çok sorun yaşanabilir.
4. Çevre bilincine sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz?
Cevap: Evet düşünüyorum. Çevremizi temiz tutmak için daha az enerji harcayıp her yıl harçlıklarımla biriktirdiğim parayla bir fidan dikiyorum.
1. ETKİNLİK: Metinde anlamını bilmediğiniz bazı kelime ve kelime grupları olacaktır. Bunların anlamlarını bağlamlarından yararlanarak tahmin edini
2. ETKİNLİK: Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını ilgili kutucuklara yazınız. Etkinlikle ilgili soruyu cevaplayınız.
Olay Örgüsü: Sınıf öğretmenininin canı sıkkın bir şekilde sınıfa gelip öğrencilerinin fark etmesi öğretmenin çevre bilinci konusunda endişeleri olması ve öğrencileriyle sanayi, çevre tahribi gibi konularda tartışması
Kişiler: Öğretmen, Şebnem, Serap ve Yiğit
Yer: Sınıf
Zaman: Belirsiz
Anlatıcı: 3. Tekil Şahıs ve Kahraman Bakış Açısı
Bu etkinliği yaparken zorlandığınızı düşünüyor musunuz? Niçin? Aşağıya yazınız.
Cevap: Hayır zorlandığımı düşünmüyorum. Çünkü bu etkinlik benim için çok kolay.
3. ETKİNLİK: Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Konu: Doğayı yok edip sanayileşmenin yanlışının tartışması
Ana Fikir: Teknolojik gelişmelerin yaşandığı zamanlarda doğayı korumalı ve doğaya zarar gelmesini engellemeliyiz.
4. Etkinlik: Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metinde hangi sorun ele alınmıştır?
Cevap: Doğanın tahrip edilip sanayileşmenin hızlanması ele alınmıştır.
2. Öğrencilerin bu sorunu ele alma yöntemi nedir?
Cevap: Öğrenciler bu sorunu ele alırken herkes fikrini ortaya koyup bu fikirleri saygılı bir şekilde tartışıyorlar.
3. Sınıftaki öğrencilerden birisi siz olsaydınız metinde ele alınan sorunla ilgili neler söylemek isterdiniz?
Cevap: Sınıftaki öğrencilerden biri olsaydım sanayileşmenin son derece olduğunu ve sanayileşmenin bir düzene oturması gerektiğini ayrıca bu durumun hesabını gelecek nesillerin ödeyeceğini söylerdim.
4. Metinde hangi ülkeler, hangi yönden karşılaştırılmıştır? Sizce bu karşılaştırma doğru mudur?
Cevap: Almanya ile Türkiye sanayileşme yönünden karşılaştırılmıştır. Almanya’nın doğaya zarar vermeden sanayi devi olduğunu, Türkiye’nin ise plansız bir sanayileşme yüzünden çölleştiğini söylüyor. Maalesef bu karşılaştırma doğru sayılabilir.
5. Metinde öğretmenin son söylediklerine katılıyor musunuz? Niçin?
Cevap: Evet katılıyorum. Çünkü doğa bizim evimiz. Çevremize yani doğaya hiç bir şekilde zarar vermemeliyiz. Böyle bir cenneti her geçen gün kaybetmenin acısını yaşıyoruz.
6. Metin kahramanı sınıftaki bu tartışmadan nasıl bir sonuç çıkarmıştır? Siz nasıl bir sonuç çıkardınız?
Cevap: Metnin kahramanı sınıftaki bu tartışam sonucu sanayileşmenin düzgün yapıldığında son derece iyi olduğunu ancak düzensiz yapıldığında doğanın kirlendiğini anlamıştır.
5. ETKİNLİK: “Tartışarak… Gerçeğe Doğru” metnini “Meşeler” metni ile tema, konu, olay örgüsü ve karakterler bakımından karşılaştırınız. Karşılaştırmanızı tablo hâlinde defterinize yazınız.
6.Etkinlik: Yaratıcı konuşma tekniğiyle “çevre ve insan” konulu bir konuşma yapınız.
7. Etkinlik: Metni düzenleyerek defterinize yazınız.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
En sevdiğiniz hayvanla ilgili bilgiler toplayınız, görseller hazırlayınız.
Cevap: Ens evdiğim hayvan köpeklerdir. Köpekler çok iyi koku alma duyularına sahiplerdir. Ayrıca sahiplerine sadakat ile bağlıdırlar. Kendilerini sevdirmek için her şeyi yaparlar.
Ağustos böcekleri hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Ağustos böceği Hemiptera takımından ağustos böceğigiller familyasındandır. Sıcak yerlerde sürüyle birlikte koro şeklinde ötüşleri ünlüdür.
Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Ekoyay Yayıncılık 2020-2021 başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.