Cevap Yaz
26 Ocak 2022, 10:13 - Sena Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 222-224-225-226-227-228-229. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 222-224-225-226-227-228-229. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bir Boyacı İle Konuştum Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 6. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 222-224-225-226-227-228-229 cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 222-224-225-226-227-228-229. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 222-224-225-226-227-228-229. Sayfa Cevapları Bir Boyacı İle Konuştum

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 222 MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

İletişim konusunda yaptığınız araştırmalarınızı ve gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İletişim; duygu, düşünce ve bilgilerimizin başka birine aktarılmasıdır. İletişim sözcüğü 19. yüzyılın başlarında kavram olarak kullanılmaya başlanmıştır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 224 MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek karşılarına yazınız. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.
Cevap: 

Gön
Tahminim: Deri.
Anlamı: İşlenmiş deri.

Kavaf
Tahminim: Özenilmeden yapılmış olan.
Anlamı: Ucuz, düşük nitelikli ayakkabı yapan satan kişi.

Kundura
Tahminim: Ayakkabı çeşidi.
Anlamı: Kaba, bağsız ayakkabı.

Paket taşı
Tahminim: Kaldırım taşı.
Anlamı: İşlenmiş kaldırım taşı.

Su yolu
Tahminim: Suyun gittiği yol.
Anlamı: Demir boruyla yapılmış oluk.

Tramvay
Tahminim: Toplu taşıma aracı.
Anlamı: Raylar üzerinde elektrik gücü ile giden yolcu taşıtı.

Zenne
Tahminim: Kadın kılığına girmiş erkek. 
Anlamı: Kadın giysileri ile kadın rolüne giren erkek.

Zımpara
Tahminim: Duvar temizleme aleti.
Anlamı: Aşındırıcı olarak kullanılan kayaç.

Zifir
Tahminim: Karanlık.
Anlamı: Kara, karanlık.


b) Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını araştırınız. Siz de bu kelime ve kelime grupları ile kurduğunuz cümleleri boş bırakılan yere yazınız.
Cevap: 

• Estağfurullah beyim. Ne yapalım, her gün karşımıza bir sürü insan geliyor.
→ Olur mu öyle şey estağfurullah.


• Tenha yerde şapkaları üst üste koymaya ne hacet!
→ Gelmene ne hacet!. Biz zaten gidiyoruz.


• Bizim gözümüzü yıldıran bunlar değil, zenne kunduraları.
→ Bu işler gözümü yıldıran.


• Kör kör parmağım gözüne bayım!
→ Orada da bazı kimseler sanat denince ille kuru, basit, yalın kat, kör kör parmağım gözüne bir üslubu anlıyorlar.


• Yılan derisi mi istersin, balık derisi mi, sözüm ona domuz derisi bile var
→ Sözüm ona, sana değil.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 225 MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Yazar, kundura boyatmaya niçin alışamamıştır? Açıklayınız.
Cevap: Boyacıların karşısına oturup ayaklarını uzatmaktan dolayı rahatsız olduğu için alışmamıştır.


2. Yazar, boyacılarla berberleri hangi yönden karşılaştırmaktadır?
Cevap: Sürekli konuşmalarından dolayı karşılaştırmaktadır.


3. Boyacı, yazarın mesleğini hangi nesneleri gözlemleyerek bulmaya çalışır?
Cevap: Şapkasını, pantolonunun paçalarını ve ayakkabılarını gözlemleyerek bulmaya çalışır.


4. Boyacı, insanlarla ilgili tahminlerinin doğruluğunu neye borçludur?
Cevap: Çok insanla karşılaştığına ve seyrederek anlamaya borçludur.


5. Boyacı, en çok hangi müşterilerinin ayakkabılarını boyarken sıkıntı yaşamaktadır?
Cevap: Zennelerin kunduraları olan müşterilerin ayakkabılarını boyarken sıkıntı yaşamaktadır.


6. Siz çevrenizdeki canlı ya da cansız varlıkları gözlemlemeyi sever misiniz? Niçin?
Cevap: Evet gözlemlemeyi severim. Çünkü etrafımdaki olan biteni, canlıların özelliklerini, hareketlerini merak ederim.


7. İnsanların beden dilini ya da eşyaların gizli dilini hangi insanlar daha doğru yorumlar?
Cevap: Sürekli insanlar ile vakit geçiren, gözlem yeteneği olan insanlar daha doğru yorumlar.


3. ETKİNLİK

Siz de metinle ilgili üç soru hazırlayınız.
Cevap: 

1. Yazarın mesleği neymiş?
2. Boyacıyı yıldıran hangi kunduralarmış.
3. Boyacı, yazarın mesleğini nasıl tahmin etmiştir.


4. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde düşünceyi geliştirme yollarından (karşılaştırma, benzetme, örneklendirme) hangileri kullanılmıştır? İlgili boşluğa yazınız.
Cevap: 

• Biz ne deriler görüyoruz. Boya değil, altın yaldız vursan manda gönü gibi donuk duruyor.
→ BENZETME

• Amma berberler müşterisiyle konuşur, boyacılar birbirleriyle.
→ KARŞILAŞTIRMA

• Biz ne zenne kunduraları boyadık: yılan derili, balık derili, sözüm ona domuz derili…
→ ÖRNEKLENDİRME


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 226-227 MEB Yayınları

b) Siz de karşılaştırma, benzetme, örneklendirme içeren cümlelerinizi ilgili boşluğa yazınız.
Cevap: 

Karşılaştırma: Bu dizisi öncekinden daha uzun sürdü.
Benzetme: Beyaz elbisesi ile kuğu gibi olmuştu.
Örneklendirme: Doğuda; lahmacun, içliköfte, kavurma, kebap gibi yemekler çok tüketilmektedir.


5. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle soruları yanıtlayınız.

1. Sizce satıcıların bir ürünü satarken o ürüne daha güzel bir isim bulmasının sebebi nedir?
Cevap: Daha ilgi çekici olması için o ürüne daha güzel bir isim bulurlar.


2. “Boyacı” ile “Türkçenin Gül Bahçeleri“ adlı metinlerde geçen esnafların müşterileri ile kurduğu iletişim dilini karşılaştırınız.
Cevap: ”Boyacı” metninde esnaf ile müşteri arasında ilgi çekici bir konuşma geçerken; ”Türkçenin Gül Bahçeleri” metninde benzetmeler yapılarak müşterinin ilgisini çekecek bir dil ile ürün pazarlanır.


b) Siz de daha önce seyyar satıcılar ile ilgili yaptığınız gözlemlerden yola çıkarak, satıcı-müşteri arasında geçen bir konuşma metni tasarlayıp ilgili boşluğa yazınız.
Cevap: 

— Gel vatandaş gel! Sıcak sıcak kestaneye gel!
— Kolay gelsin, kestaneler çok leziz görünüyor. yarım kg alabilir miyim?
— Tabi efendim. Kestaneler yolda geliyooor.
— Teşekkürler, elinize sağlık. Ücreti ne kadar?
— 25 ama sen 20 ver hemşerim. Ayağın alışsın maksat.
— Eyvallah usta. Bereket versin!
— Yine bekleriz efendim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 228 MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerden hareketle soruları yanıtlayınız.

1. Hangi satıcıların sözleri uyumludur?
Cevap: Patlıcan, börülce ve şeftali satıcısının sözleri uyumludur.


2. Hangi satıcı ürününü satarken tezat (karşıtlık) sanatını kullanmıştır?
Cevap: Çorba ve börülce satıcıları karşıtlık sanatını kullanmıştır.


3. Hangi satıcı ürününü satarken abartma (mübalağa) sanatını kullanmıştır?
Cevap: Şeftali ve karpuz satıcıları abartma sanatını kullanmıştır.


4. Hangi satıcı ürününü satarken benzetme sanatına başvurmuştur?
Cevap: Patlıcan satıcısı benzetme sanatına başvurmuştur.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 229 MEB Yayınları

b) Aşağıdaki cümlede tekrarlanan “gel“ kelimesi cümleye nasıl bir anlam katmıştır?
Cevap: “Gel“ kelimesi anlamı kuvvetlendirmiştir.


c) Sevinç ve şaşma duygusu içeren cümlelerinizi aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap:
Parka gidiyoruz. Yaşasın!→ Sevinç
Aa, böyle değil miymiş!→ Şaşma


d) “c” maddesinde kurduğunuz cümlelerin sonuna hangi noktalama işaretini koydunuz? Niçin?
Cevap: Kurduğum cümlelerin sonun ünlem işreti koydum. Çünkü şaşırma ve sevinç cümlelerinin sonuna ünlem işareti konur.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

İnsanların ön yargılı davranmalarının sebepleri neler olabilir? Araştırınız.
Cevap: İnsanların ön yargılı davranması; empati kuramadığını, farklılıklara saygı duymadığını ve yargıladıkları kişiyi yeterince tanımadıklarını göstermektedir. Ön yargı genellikle kötü düşünceyi barındırır ve acele karar vermekten kaynaklanır. Bu davranış karşımızdaki ile iletişimimizde kopuklar yaratabilir. Karşımızdaki için bir karara varmadan önce onu tanımak gereklidir.


6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 222-224-225-226-227-228-229. Sayfa, Bir Boyacı İle Konuştum Metni Cevapları 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.