Cevap Yaz
12 Mayıs 2022, 16:08 - Sena Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-233-234-235. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-233-234-235. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Otobüs Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 6. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 230-233-234-235 cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-233-234-235. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 230-233-234-235. Sayfa Cevapları Otobüs

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 230 MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

İlk görüşte hakkında yanlış düşüncelere kapıldığınız insanlar oldu mu? Olduysa düşüncelerinizdeki değişikliği arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İlk görüşte hakkında yanlış düşüncelere kapıldığım insanlar olmadı. Çünkü insanlara ön yargılı davranmamaya çalışırım.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 233 MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıda metinde geçen bazı kelimeler verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

Mintan: Yakasız uzun kollu gömlek.
Cümlem: Mavi mintanı ona çok yakışmıştı.

TaşraBir ülkenin başkenti.
CümlemYıllarca taşrada okumuş.

VilayetValilik, il.
CümlemTürkiye’nin en büyük vilayeti İstanbul’dur.

BaşşehirBaşkent.
CümlemTürkiye’nin başkenti Ankara’dır.

MüstahakBir şeyi hak etmiş.
CümlemSözünü dinlemedim ki, bunlar bana müstahak.

SefilYoksul.
CümlemSefil bir hayat yaşıyordu.

KlaksonKorna.
CümlemPanikle arabanın klaksonuna basmıştı.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Cemal ağabeyin Ankara’ya gitme sebebi nedir?
Cevap: Cemal ağabey Ankara’ya üniversitede okuyan çocuğunu görmek için gitmiştir.


2. Cemal ağabey Ankara’da neden sıkıntı yaşıyor?
Cevap: Cemal ağabey Ankara’daki trafikten ve insanların kalabalığından dolayı sıkıntı yaşıyor.


3. Cemal ağabeye Ankara’da garip gelen şeyler nelerdir? Metinden örnek cümleler vererek açıklayınız.
Cevap: Cemal ağabeye Ankara’da garip gelen otobüsün sürekli duruyor olması ve kimsenin birbirini tanımaması.


4. Cemal ağabey, hastanede karşısında delikanlıyı görünce hangi duyguyu yaşamış olabilir? Siz bunu hangi hareketinden anlıyorsunuz?
Cevap: Cemal ağabey, hastanede karşısında delikanlıyı görünce pişmanlık, utanma ve minnet duymuş olabilir. Bunu, delikanlının boynuna sarılarak af dilemesinden anlıyorum.


5. Siz Cemal ağabeyin yerinde olsaydınız onu hastaneye götüren delikanlıya neler söylemek isterdiniz?
Cevap: Ben Cemal ağabeyin yerinde olsaydım hastaneye götüren delikanlıya teşekkür ve dualar ederdim.


6. Sizin de benzer duyguları yaşadığınız bir olay var ise arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bir gün dayımlara gidecekken yolumu kaybetmiştim. Yolda sağa sola gittiğimi fark eden bir hanımefendi yanıma gelerek neyi aradığımı sormuştu. Dayımların kaldığı apartmanın adını söyleyince ters tarafa geldiğimi ve kendinin beni götürebileceğini söyledi. Benimle sohbet ederek binaya kadar getirdi. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 234 MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

Metinde geçen olayları boş bırakılan yere özetleyiniz.
Cevap: Cemal ağabey ilk defa üniversitede okuyan çocuğunu görmek için Ankara’ya gelmişti. Taksicilerin çok ödettiğini duyduğu için dolmuşa binmişti. Dolmuş her durakta sürekli olarak duruyor ve her binene arkaya doğru ilerleyin diyordu. Bir müddet sonra çocuğun birine dolmuşun neden iki adımda bir durduğunu sordu. Çocuğun cevabı onu üzmüştü. Biraz daha geçtikten sonra nefes alamayıp bunaldı ve dolmuşun durmasını söyledi. Rahatsızlanınca sorduğu çocuk onu hastaneye götürmüştü. Uyandığında o çocuğu karşısında görünce, onun Cemal ağabeyi hastaneye getirdiğini anladı. Utanç, mahcup ve minnet ile çocuğun boynuna sarılarak ön yargılı düşündüğü için af diledi.


4. ETKİNLİK

Metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: 

Olay: Cemal ağabeyin Ankara’da başından geçenler.
Yer: Ankara’da bir otobüste.
Zaman: Geçmiş zaman.
Şahıs ve Varlık Kadrosu: Cemal, otobüs şoförü, delikanlı, doktor.
Anlatıcı: 3. kişi.


5. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin cümleye kattığı anlamı parantez içine yazınız.
Cevap: 

• Of! Buralara gelmez olaydım. (Bıkkınlık)

• Hey, açın kapıları! İnmek istiyorum. (Kızgınlık)

• Ah köyüm ah! Keşke orada olsaydım şimdi. (Hasret)

• Aaa! Demek beni hastaneye getiren sendin. (Şaşkınlık)

• Daha önce Ankara’ya gelmemek benim suçum. Vah bana! (Pişmanlık)

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 235 MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Ön yargılı olmanın nedenleri ile ilgili araştırmanızdan hareketle “ön yargılı olma“ konulu konuşmanızı yapınız.
Cevap:  İnsanların ön yargılı davranması; empati kuramadığını, farklılıklara saygı duymadığını ve yargıladıkları kişiyi yeterince tanımadıklarını göstermektedir. Ön yargı genellikle kötü düşünceyi barındırır ve acele karar vermekten kaynaklanır. Bu davranış karşımızdaki ile iletişimimizde kopuklar yaratabilir. Karşımızdaki için bir karara varmadan önce onu tanımak gereklidir. Kendimizi karşımızdaki kişi yerine koyabildiğimiz zaman ön yargıda olmamış olur.


7. ETKİNLİK

İnsanlarla iletişim kurarken dikkat etmemiz gereken noktalar nelerdir? Düşüncelerinizi günlük hayattan örnekler vererek yazınız.
Cevap: İnsanlarla iletişim kurarken her zaman saygılı davranmamız gerekir, bir şey anlattığında dinlemeli sözünü kesmemeliyiz, empati kurmalı, düşüncelerine saygı duymalıyız. Arkadaşımız bir şey anlatıyorken sürekli sözünü kessek, ilgisiz davransak, sorularına cevap vermezsek ve başka şeyler ile uğraşsak hem saygısızlık yapmış oluruz hem de iletişimimiz kopar. 


GELECEK DERSE HAZIRLIK

1. El sanatlarının iletişimdeki rolünü araştırınız.
Cevap: El sanatları insanın iç dünyasındakileri dışa vurma sanatıdır ve bu sanat ile uğraşan insanlar kendini ifade etme yollarını bildiklerinden dolayı iletişimleri daha güçlü, daha özgüvenli ve dışa dönük olurlar.


2. Evinizdeki el dokuması kilim, yazma ya da dantellerin üzerindeki şekilleri inceleyerek, bu şekillerin anlamlarını araştırınız.
Cevap: 

Artı ve Çengel Motifi: Bela ve tehlikelerden korunmak için kullanılır.

Bukağı Motifi: Aşkı, birliği ve ailenin istikrarını simgeler.

Ejderha Motifi: Bereketli bahar yağmuruna kavuşma niyeti ile  dokunur.

Göz Motifi: Nazardan korunmak  için dokunur.

Hayat Ağacı Motifi: Devamlı halde gelişerek ve değişerek yaşamayı sürdüren kâinatı simgeler.


6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 230-233-234-235. Sayfa, Otobüs Metni Cevapları 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.