Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
5 Haziran 2021, 11:45
Gülsüm Gülsüm
Üye
Konu Sayısı: 446

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 57-58-59-60-61-62-63. Sayfa Cevapları Ekoyay Yayınları

6. Sınıf Ekoyay Yayınları Türkçe Ders Kitabı 57-58-59-60-61-62-63. Sayfa Cevapları Anadolu İmecesi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 57 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık Çalışmaları

1. İmece nedir? Nerelerde ve niçin yapılır?
Cevap: Bir çok kişinin toplanıp hep birlikte bir kişinin yapılacak herhangi bir işi, tarla sürmek, kışlık yiyecek yapmak gibi işlerini yapmaktır.Bu gelenekten bir elin nesi var iki elin sesi var atasözünü doğrulamış oluyoruz.


2. Kurtuluş Savaşı büyük bir imeceye benzetilebilir mi? Niçin?
Cevap: Evet düşünülebilir.Bu savaşta küçük büyük demeden herkes yardım etmiştir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 60 Ders Kitabı Cevapları

2.Etkinlik: Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap: Türk milletinin yardımsever oluşu ve vatan sevgisi.


3.Etkinlik: Okuduğunuz metinde farklı yazı karakteriyle yazılan sözler kime aittir?Metinde bu sözler sizce neden farklı yazılmıştır? Bu sözler, başka hangi yöntemler kullanılarak belirgin hâle getirilebilirdi? Aşağıya yazınız.
Cevap: Bu sözler Mustafa Kemal Atatürk’e aittir.Farklı yazılmasının sebebi onun sözlerinin değerli olmasıdır.Koyu renk ile yazarak aynı etki oluşturulabilir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 61 Ders Kitabı Cevapları

4.Etkinlik: Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Anadolu halkının verdiği mücadele metinde neye benzetilmiştir? Niçin?
Cevap: İmeceye benzetilmiştir.İmece töresinde bir işi nasıl birlik olup yapıyorlarsa bu toprakları da birlik olup yardımlaşarak kazanmışlardır.


2. Metinde sözü edilen hazırlıklar Millî Mücadele’de hangi savaş için yapılmıştır?
Cevap: Kurtuluş Savaşı için yapılmıştır.


3. Milletimiz Millî Mücadele’de ne tür fedakârlıklar yapmıştır? Metinden örnekler veriniz.
Cevap: Kim hangi mesleği yapıyorsa elinden ne geliyorsa onu yapmıştır.Demircisi demir dövdü, marangozcusu dipçik yaptı, arabacısı araba yapmaya koyuldu.


4. Metne göre Millî Mücadele’de Mustafa Kemal Atatürk’ün rolü nedir?
Cevap: Orduyu ve halkı yöneten Başkomutan’dır.


5. Yazar, Kurtuluş Savaşı’nı neden “halk savaşı” olarak tanımlamıştır?
Cevap: Ordunun hiç bir şeyi yoktu bütün eksiklerini halk sağlamıştır.Halk varını yoğunu hatta canını bile ortaya koymuştur.Bu yüzden “halk savaşı”  denilmektedir.


6. “Ordu, ulusun ordusu idi ve şimdi ulus, bir ordu idi.” cümlesiyle ne anlatılmak istenmiştir?
Cevap: Ordu halk sayesinde tam bir ordu olmuştur.Ordu için çalışan halkta artık bir ordu olduğu anlaşılır.


7. Metinde anlatılan imecenin sonunda ne olmuştur?
Cevap: Halkın birlik olması sayesinde düşman ülkemizden kovulmuş bizlerde topraklarımıza kavuşmuş olduk.


8. Metinde öznel yargılar var mıdır? Örnek veriniz.
Cevap: Vardır.
“Ağustos 1921 günü başkomutanlığa seçilen yürekli adam, Mustafa Kemal, elbette bir şeye güveniyordu.”
“İşte kardeşler, 1921 yılı Ağustos’unda, Anadolu’da böyle yaman bir imece başladı.”
“Düştü ulusun önüne ve dikildi dünyanın karşısına ve şu yürekli, güzel sözleri söyledi:”


9. Metinde nesnel yargılar var mıdır? Örnek veriniz.
Cevap: Vardır.
“Yıl 1921, yaz ortası, temmuzun yirmi beşi. Yunan ordusu, Eskişehir-Kütahya’dan yüklendi ordumuza.”


10. Yazar, Kurtuluş Savaşı’nı hangi yönden ele almıştır?
Cevap: Kurtuluş savaşını halkın savaşı olarak düşünmüştür.Halkın gözünden bakarak ele almıştır ve bu mücadelede halkın etkisinin büyük olduğunu vurgulamıştır.

5. Etkinlik: Okuduğunuz metinden hareketle milletimizle ilgili ne tür çıkarımlarda bulunabiliriz? Maddeler hâlinde aşağıya yazınız.
Cevap:

  • Milletin savaşçı ruhunun olduğunu
  • Vatanı için varını yoğunu hatta canını bile ortaya koyacağını
  • Bağımsızlığına düşkün olduğunu
  • Başkomutana saygı duyup onun sözünü kanun bilmeleri
  • Cesur ve yürekli bir halk olmaları
  • Yardımlaşma konusunda en ön sırada yer alan bir millettir.
  • Türk milleti vatan konusu olduğunda ciddileşir.
  • Kendisi fakir olsa bile gönlü zengin bir millettir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 62 Ders Kitabı Cevapları
6.Etkinlik: Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının aldıkları ekleri ve bu eklerin işlevlerini bırakılan boşluklara yazınız.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 62 Ders Kitabı Cevapları

7.Etkinlik: “Millî Mücadele’ye katılan ya da destek veren insanlar hangi duygu ve düşüncelerle bu mücadeleye girmişlerdir?” sorusundan hareketle “Anadolu insanının Millî Mücadele’de yaptıkları” konusunda yaratıcı konuşma tekniğini kullanarak bir konuşma yapınız.
Cevap:
Tarihini bilmeyen milletlerin coğrafyasını başkaları çizer.Kurtuluş Savaşında verilen mücadelede almamız gereken dersler var.Bu devletin bağımsız bir millet olması atalarının sayesindedir.Anadolu insanı o tarihlerde ne yapabilirdi?Bizim şimdiki imkanlarımıza sahip değillerdi ama yüreklerinde taşıdıkları vatan sevgisi sayesinde başarıya ulaşmıştır.Fakir ve düşman işgalinde olan bir millet yoklukta Atatürk’e güvenip onun izinden giderek ellerinde ne varlarsa bütün imkanları zorlamışlardır.Şimdi şartlar farklı belki silahlarla değil ama bilimle diğer devletlerle yarışıyoruz.Atamızın bize bıraktığı bu devleti hangi durumda olursak olalım çalışarak müdafaa etmeliyiz.Bize bıraktığı Gençliğe hitabeyi bilip onun izinden gitmeliyiz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 63 Ders Kitabı Cevapları

Gelecek Derse Hazırlık

Millî Mücadele’de gösterdiği kahramanlıklarla anılan insanlar (Sütçü İmam, Yörük Ali Efe, Tayyar Rahmiye, Gördesli Makbule vb.) hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Bu kahraman insanların ortak özelikleri hepsi cesurdur ve vatanı müdafaa ederken can vermiş yiğit insanlardır.

Mevzi, takviye, cenah, satıh, tahkim, müdafaa, tetkik, heyet, hattıharekât, kâfi, müstahkem, muhakkak, taarruz kelimelerinin anlamlarını öğreniniz. Bunun için büyüklerinizden de yardım alabilirsiniz. Bunları sözlüğünüze kaydediniz.
Cevap:

Mevzi: Askeri birlik tarafından ele geçirilen bölge.
Takviye: Yardımcı kuvvet, destek.
Cenah: Taraf.
Satıh: Yüzey.
Tahkim: Kuvvetlendirme.
Müdafaa: Savunma.
Tetkik: İnceleme.
Heyet: Kurul.
Hattı harekat: Tutulacak yol,davranış.
Kafi: Yeterli.
Müstahkem: Sağlamlaştırılmış.
Muhakkak: Gerçekliği kesinleştirilmiş.
Taarruz: Saldırı.


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 51-52-53-54-54-55-56. Sayfa Cevapları Ekoyay Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.