Cevap Yaz
28 Haziran 2022, 9:43 - Zülal Güneş Yazdı

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 54-56-58-59. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 54-56-58-59. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Mondros Ateşkes Antlaşması ile ilgili etkinliklerin olduğu 8. sınıf inkılap tarihi ders kitabı sayfa 54-56-58-59 cevapları konusunu paylaştık. Konu ile ilgili eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 54-56-58-59. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap

8.Sınıf MEB Yayınları T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı 54-56-58-59. Sayfa Cevapları Mondros Ateşkes Antlaşması’nın İmzalanması ve Uygulanması

8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MEB Yayınları Sayfa 54 Ders Kitabı Cevapları

Soruları, Mondros Ateşkes Antlaşması’nın yandaki maddelerine göre cevaplayınız.

1-Antlaşmanın Wilson İlkeleri’yle çelişen yönleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: ”Her Ulus kendi kaderini tayin etme hakkına sahiptir.”derken Osmanlı için hak verilmemiştir. 

2-Osmanlı ordusunun terhis edilmek istenmesinin sebeplerini açıklayınız.
Cevap: İşgalleri karşı savunmaları önlemek amacı ile Osmanlı ordusu terhis edilmiştir.

3-Antlaşmanın hangi maddeleri Osmanlı Devleti’ni askeri olarak kısıtlama amacı taşımaktadır? Açıklayınız
Cevap:  5.madde “Sınırların korunması ve iç güvenliğin sağlanması dışında Osmanlı ordusu derhal terhis edilecek.”

4-Antlaşmanın 7. maddesinin ortaya çıkardığı en önemli sonuç nedir? Açıklayınız
Cevap: İtilaf devletleri Osmanlı Devletini işgal etmeyi önceden planlamış ve bunu gerçekleştirmek için ellerinden geleni yapmaya çalışmışlardır. 

5-Halkın örgütlenmesini engellemeye yönelik maddeler hangileridir? Açıklayınız.
Cevap: 12. madde örgütlenmeye engelleyecek maddedir. 

6-Mondros Ateşkes Antlaşması’nı Osmanlı Devleti’nin geleceği açısından kısaca değerlendiriniz
Cevap: Osmanlı devleti bu antlaşma ile fiilen sona ermiştir. 


8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MEB Yayınları Sayfa 56 Ders Kitabı Cevapları

Mustafa Kemal’in antlaşmayla ilgili görüşlerinde Osmanlı Devleti’nin nasıl bir tehlikeyle karşı karşıya bırakıldığından söz edilmektedir? Açıklayınız.
Cevap: Osmanlı Devletinin yok edilmeye çalışıldığından ve savunmasız bir hale getirildiğinden bahsetmektedir. 


Yukarıda, Mondros Ateşkes Antlaşması ile ilgili metinler verilmiştir. Antlaşmaya, yoruma açık maddeler niçin konulmuştur? Yazınız
Cevap: Karmaşıklık çıkararak Osmanlı Devletini sömürme emellerini gerçekleştirmek istenmiştir. 


8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MEB Yayınları Sayfa 58 Ders Kitabı Cevapları

Konuyla ilgili bilgilerinizden yararlanıp yukarıdaki gazete manşetlerini okuyunuz ve soruları cevaplayınız
Cevap: 

8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MEB Yayınları Sayfa 58 Ders Kitabı Cevapları


8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MEB Yayınları Sayfa 59 Ders Kitabı Cevapları

1-Yandaki metne göre, Mustafa Kemal’in hangi kişilik özelliklerine ulaşılabilir? Açıklayınız
Cevap: Vatansever, azimli, cesaretli bir lider özelliklerini göstermektedir. 

2-Ülkenin kurtarılması konusunda Mustafa Kemal’in çözüm önerileri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Milletin bir olarak işgallere karşı gelmesi gerektiğini söylemektedir. 


Kuvâ-yı Millîye’nin çoğunluğunun sivil halktan oluşmasının sebebini açıklayınız.
Cevap: Osmanlı Devleti ordusu antlaşma ile terhis edildiği için yalnız bırakılmış halk elinden geleni yaparak kendileri birlikler kurmuştur. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.