Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
24 Haziran 2021, 22:04
Furkan Furkan
Yönetici
Konu Sayısı: 1116

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 25-26-27. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9. Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 25-26-27. Sayfa Cevapları Metinlerin Sınıflandırılması

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 25 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık

1. İnsanların farklı edebî türlere ilgi duymasının nedenlerini tartışınız.
Cevap: Her insan farklı hobiler, farklı zevklere ve farklı estetik güzelliklere ilgi duyar. Bu insanı insan yapan özelliklerdir. Bu insanların gelişmesini, tek bir yönde değil, geniş çaplı ilerlememesini sağlamıştır.

2. Aşağıdaki metinden yola çıkarak farklı edebî türlerin ortaya çıkmasının nedenlerinin neler olabileceğini tartışınız.
Cevap: Farklı edebi türlerin ortaya çıkmasının sebebi, insanın farklı bir şey görme isteği olabilir. İnsanlar sürekli şiir okumaktan sıkılabilir. Farklı seçenekler olduğu zaman edebiyat sanatına daha fazla ilgi duyulabilir.


3. Aşağıdaki metinleri dil, biçim, içerik ve yazılış amaçları açısından karşılaştırınız.
Cevap:

Edem Bayazıt’ın Yok Gibi Yaşamak metni şiir şeklinde yazılmıştır. Bu şiir, insanlar okurken estetik haz uyandırmak amacıyla yazılmıştır. Kafiye içerisinde yazılmış ve çeşitli duyguları ele almıştır.

Ayşe Koç’un Yazdığı “Basit Malzemelerle Yapılan Deneylerin Fene Yönelik Tutma Etkisi” metni düz yazı şeklinde yazılmıştır. Okuyucuyuda estetik haz uyandırma amacı olmazken, bilgi verme amacı güdülmüştür. Paragraf düzeni içerisinde yazılmıştır.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 27 Ders Kitabı Cevapları

Metni Anlama ve Çözümleme

1. Metin adlı yazıya göre metinlerin sınıflandırılmasında esas alınan ölçütleri belirleyiniz.
Cevap: Metnin konusu, anlatım şekli, içeriği, yazılış biçimi, kullanılan iletişim kanalı, hedef kitle ve düzen gibi ölçüler esas alınmıştır. 

2. Bilimsel, felsefi ve edebî metinlerle kişisel hayatı konu alan metinler arasında ne tür farklılıklar vardır? Açıklayınız.
Cevap: Bilimsel edebi metinlerde okuyucuya bilgi verme amacı vardır. Felsefi edebi metinde okuyucuyu düşündürme çabası vardır. Kişisel hayatı konu alan bir metinde okuyucuda estetik haz uyandırma isteği vardır.

3. Metin yazarı, kullanacağı metnin türünü belirlerken neleri göz önünde bulundurur? Açıklayınız.
Cevap: Metnin yazarı yazacağı metnin türünü belirlemeden önce metni estetik haz uyandırmak amaçlı mı yoksa öğretici bir amaçla mı yazıldığını göz önünde bulundurmalıdır.

4. Metinde geçen “Her metnin kendine özgü sesi vardır.” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Her metin yazarı aynı olsa bile farklı bir konuyu ve duyguyu anlatır. Bu nedenle her metin farklıdır.

5. Metin adlı yazının ana düşüncesini ve yardımcı düşüncelerini belirleyiniz.
Cevap: 

Metnin Ana Düşüncesi: Her metnin kendine özgü sesi vardır.
Metnin Yardımcı Düşüncesi: Her metin farklı bir konuyu, duyguyu ele alır. Bunlar yazılırken farklı farklı anlatım biçimi ve dil kullanılabilir.


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 21-22-23-24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.