Deprem Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Deprem metnine ait etkinliklerin bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85-88-89-90-91-92-93 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Aşağıdaki görsellerden doğal afetler sonucu oluşanları belirleyip işaretleyiniz.
Cevap:
2. Araştırmanızda deprem sırasında yapılması gerekenler ile ilgili neler öğrendiniz?
Cevap:
3. Kobe ile ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kobe Japonya’dadır.
Anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını yazınız. Bu kelime ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Türkçe Sözlükten bulunuz. Bunları öğrendiğiniz anlamıyla birer cümlede kullanınız. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi oluşturduğunuz sözlüğünüze de yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1) Yazarın babası deprem sırasında ne yapmıştır?
Cevap: Yazarın babası deprem sırasında ele feneri ile gelmiş ve onları masanın altına götürmüştür.
2) Yazarın babasıyla gurur duymasını sağlayan olay nedir?
Cevap: Yazarın babasıyla gurur duymasını sağlayan olay göçük altında kalan komşularına yardım etmektir.
3) Deprem sonrasında yazar ve ailesi nerede kalmıştır?
Cevap: Deprem sonrasında yazar ve ailesi babasının çalıştığı fabrikada kalmışlar.
4) Yazarın babasının böyle bir felaket sonrasında diğer insanların yardımına gitmesini nasıl değerlendirirsiniz? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Yazarın babasının böyle bir felaket sonrasında diğer insanların yardımına gitmesini çok takdir ediyorum ve doğru buluyorum. Çünkü böyle zamanlarda yardımlaşma, birlik ve beraberlik içinde olmak çok kıymetlidir.
Okuduğunuz metni aşağıdaki unsurlara göre inceleyiniz.
Cevap:
OLAY: Kobe’de olan depremde metindeki çocuğun yaşadıkları.
METİNDEKİ KAHRAMANLAR: Çocuk, annesi, babası, arkadaşları, görevliler.
YER: Kobe
ZAMAN: Belirtilmemiş.
ANLATICI: Çocuk
Aşağıdaki cümleleri okuyarak soruları cevaplayınız.
a) Altı çizili kelimeler cümleye nasıl bir anlam katmıştır, cümlenin anlamında bir değişikliğe sebep olmuş mudur? Yazınız.
Cevap: Altı çizili kelimeler karşıt anlamdaki cümleleri birbirine bağlamıştır.
b) Okuduğunuz metinde yönlendirici ifadelerin olduğu cümleleri yazınız. Bu cümlelerdeki yönlendirici ifadeleri işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki grafiği inceleyiniz ve soruları cevaplayınız.
1) Grafik ne hakkında bilgi vermektedir?
Cevap: Grafik 2021’deki Türkiye ve yakın çevresindeki deprem hareketliliği hakkında bilgi vermektedir.
2) Grafiğe göre deprem en çok hangi ayda olmuştur?
Cevap: Grafiğe göre deprem en çok Ağustos ayında olmuştur.
3) Grafiğe göre deprem en az hangi ayda olmuştur?
Cevap: Grafiğe göre deprem en az Kasım ayında olmuştur.
4) Depremin en çok olduğu ay ile en az olduğu ay arasındaki aylar hangileridir?
Cevap: Depremin en çok olduğu Ağustos ile en az olduğu Kasım ayı arasındaki aylar Eylül ve Ekim aylarıdır.
5) Temmuz ayında kaç deprem olmuştur?
Cevap: Temmuz ayında 26 deprem olmuştur.
b) Grafiği örnek alarak siz de okuduğunuz kitapların sayısını aylara göre gösteren bir grafik çiziniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümleler neden–sonuç bildirmektedir. Cümlelerin neden ve sonuç bölümlerini yazınız.
Cevap:
• Bu tatbikatlar bana hep sıkıcı gelirdi çünkü Kobe çok sağlam ve güzel bir şehir.
Neden: Kobenin sağlam ve güzel şehir olması.
Sonuç: Tatbikatların hep sıkıcı gelmesi.
• Daha beş yaşında olduğu için çok korkmuştu.
Neden: Beş yaşında olması.
Sonuç: Çok korkması.
• Çok aç olduğumdan yemeğin ne olduğu umurumda değildi.
Neden: Çok aç olması.
Sonuç: Yemeğin ne olduğu umurumda olmaması.
• Evimize gitmemiştik çünkü ne elektriğimiz vardı ne de suyumuz.
Neden: Elektriğin ve suyun olmaması.
Sonuç: Evlerine gitmemeleri.
a) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Konuşma sırasında bu ifadeleri, hangi duygularınızı anlatmak için kullanırsınız? Açıklayınız.
Cevap:
b) Yukarıdaki görsellerden istediğiniz birini seçiniz. Beden dilinizi kullanarak bu ifadeye uygun kısa bir konuşma yapınız.
Cevap: İnsanoğlu doğumundan ölümüne kadar bazı zamanlar üzülür bazı zamanlar sevinçler yaşar. Üzülmek ve sevinmek insan ı insan yapan en önemli özelliklerden arasındadır. Yaşadığımız kayıplar, kazançlar, değişikler bazen mutlu ederken bazen üzer. Ama bu durumların hayatın bir parçası olduğunu kabul ederek kısa sürede atlatabiliriz.
Aşağıdaki köklere, verilen ekleri getiriniz. Oluşan kelimeyi tekrar yazınız ve bu ek sayesinde yeni kelime türeyip türemediğini işaretleyiniz.
Cevap:
Metinden alınan aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Soruları cevaplayınız.
a) Bu cümlede kesme işareti niçin kullanılmıştır?
Cevap: Japonya özel bir isim olduğu için kesme işareti kullanılmıştır.
b) Aşağıdaki kesme işaretinin kullanım alanları ile bunlara verilen örnek cümleleri eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümlelerde uygun yerlere kesme işareti koyunuz. Cümleleri yeniden yazınız.
Denilir ki Karacaoğlanın bazı türkülerinde başka başka yer adları vardır.
→Denilir ki Karacaoğlan’ın bazı türkülerinde başka başka yer adları vardır.
Bursaya yapılacak gezimiz 27 Nisana ertelendi.
→ Bursa’ya yapılacak gezimiz 27 Nisan’a ertelendi.
Çocuklar bugün TBMMyi ziyaret etti.
→ Çocuklar bugün TBMM’yi ziyaret etti.
Okulumuz yarışmada 2nci oldu.
→Okulumuz yarışmada 2’nci oldu.
Aşağıdaki giriş bölümünün bir kısmı verilen hikâyeyi siz tamamlayınız. Yazınızda yabancı dillerden alınmış dilimize henüz yerleşmemiş kelimeler yerine Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz. Yazınıza bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap:
1. Ağaçların önemi ile ilgili atasözü ve özdeyişler bulunuz. Bunların anlamlarını öğreniniz.
Cevap:
2. “Tohumlar Fidana” şarkısını dinleyiniz. Şarkının sözlerini ezberleyiniz.
Cevap:
3. Tarım ve Orman Bakanlığının internet sitesinden “Geleceğe Nefes” kampanyasını araştırınız. Bakanlığın internet sitesinin adresini defterinize not alınız.
Cevap: Tarım ve Orman Bakanlığının başlattığı ”Geleceğe Nefes” kampanyası fidan bağışları ve fidan sahiplendirme yapılmaktadır.
4. İstediğiniz bir ağaçla ilgili kitap ya da dergiden bilgi toplayınız. Araştırmanızda kaynak olarak kullandığınız yayının künyesini (kitabın yazarının soyadı, adı, kitabın adı, yayınevi, yayın yeri, yayın yılı) defterinize not alınız.
Cevap: Meşe ağaçları uzun yıllar yaşayabilen ağaçlardır. Ortalama ömürleri 400 yılı bulmaktadır. Meşe ağaçlarının meyvesi palamut, meyveleri pelittir. Bu tohum pelitler kestaneyi andırmaktadır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Deprem esnasında sabitlenmemiş eşyalardan uzaklaşılmalı. Asansörlerden ve pencerelerden uzak durulmalıdır. Bulunan güvenli bölgede çök, kapan, tutun yaparak sarsıntının geçmesi beklenmelidir.
Bu bence iyi bir site çok beğeniyorum. Bana yardımı dokunuyor veçabucak yapabiliyorum. Hoca fatk etmiyor zaten herkes internetten bakıyor
BEN ÇOK SEVİYORUM ÇOK İYİ BİR KANAL BENCE BURASI BENIM SÖZLÜMÜ 100 YAPIYOR TEŞŞEKKÜRLER VALLA İYİ AKŞAMLAR BAY BAY
Çok güzel bir şey ya çok Teşekkür ederim çok naziksin
Çok güzel bir yayın
Çok sağ olun çok teşekkürler çok emek vermişsiniz
Çok iyi bi site bayılıyorum bu site sayesinde hoca her kaldırdığında artı alıyom
Güzel (Yazmaya üşendim uzun)
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.