Cevap Yaz
24 Ekim 2024, 16:04 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 24-26-27-29-30-31. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 24-26-27-29-30-31. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2o24-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Geometrik Şekiller ile Özellikleri konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 24-26-27-29-30-31 Cevapları konusunu paylaştık. Yorumlar kısmından eksik yada hatalı kısımları bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 24-26-27-29-30-31. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 24-26-27-29-30-31. Sayfa Cevapları Geometrik Şekiller ve Özellikleri

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 24  Cevapları MEB Yayınları

Örnek 6

Aşağıdaki boşlukları örnekteki gibi doldurunuz
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 24  Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 7

Canan öğretmen 5/B sınıfını pikniğe götürmüştür. Öğretmen, rastgele bir noktaya geçip şerit metreyi 3 metre açarak öğrencilerine “Herkes bu şerit metreyi kullanarak benden 3 metre uzaklıkta olacak şekilde yerleşsin ve el ele tutuşsun.” demiştir. Sizce öğretmen çocuklarla hangi geometrik şekli oluşturmaya çalışmıştır? Oluşan şekilde öğretmenin ve öğrencilerin bulunduğu yerler neyi temsil etmektedir? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız ve arkadaşlarınızla tartışınız
Cevap: Öğretmen öğrencileri ile çember oluşturmak istemiştir. Öğretmen merkez noktayı öğrenciler ise çemberin yarı çapını oluşturmaktadır. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları

Canan öğretmenin öğrencileri ile oluşturmaya çalıştığı geometrik şekli aşağıdaki kutuya çizmeye çalışınız. Bunun için cetvel kullanarak verilen noktaya eşit uzaklıkta olabildiğince fazla sayıda nokta koyunuz. Koyduğunuz noktaların sayısı arttıkça şekil daha da belirginleşecektir.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27  Cevapları MEB Yayınları

Noktaları tek tek işaretleyerek oluşturmak yerine araç yardımıyla bu şekli daha düzgün ve kolay bir biçimde çizilebilir misiniz? Düşüncelerinizi yazınız. Daha sonra arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Noktaları tek tek oluşturmak yerine cetvel yardımı ile daha kolay bir şekilde çizgi oluşturabiliriz. 


Etkinlik 8

Pergel kullanılırken önce pergelin kolları arasında rastgele bir açıklık oluşturulur. Daha sonra pergelin sivri ucu herhangi bir noktaya konur ve sabitlenir. Pergelin kalem takılan diğer ucu bu sivri uç etrafında döndürülür. Böylece çember oluşturulur.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27  Cevapları MEB YayınlarıSizler de pergelin kolları arasındaki açıklığı değiştirerek aşağıdaki kareli zemine farklı çemberler çiziniz ve bunları arkadaşlarınızın çizimleriyle karşılaştırınız. (Pergel kullanırken dikkatli olunuz.)
Cevap: 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27  Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 7

Pergel kullanarak aşağıdaki kareli zemine yarıçap uzunlukları eşit olan çemberler çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29  Cevapları MEB Yayınları


Etkinlik 9

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29  Cevapları MEB Yayınları

Sizce ahşap bloklar zemine nasıl konumlandırılmıştır?
Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Ahşap bloklar zemine dik bir şekilde konumlandırılmıştır.


Örnek 8

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29  Cevapları MEB Yayınları

Mühendis Zeynep Hanım, atık suları binanın çatısından zemine en kısa yoldan taşımak istiyor. Sizce numaralandırılmış borulardan hangisi bu iş için en uygundur?
Cevap: 3 Numaralı boru en kısa şekilde zemine ulaştırılabilir. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 10

Alttaki alana bir doğru çiziniz ve doğrunun dışında bir nokta belirleyiniz. Belirlediğiniz noktayı doğru ile birleştiren farklı doğru parçaları çiziniz. Bu doğru parçalarının çizdiğiniz doğruya olan uzaklıkları için ne söyleyebilirsiniz? En kısa doğru parçası sizce nasıl çizilir?
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 30  Cevapları MEB Yayınları

 

 

En kısa doğru parçası dik çizilen doğru parçasıdır.

Bu doğru parçasını çizmek ve onun en kısa olduğundan emin olmak için nasıl bir araç kullanmanız gerekir?
Cevap: Cetvel, açı ölçer tarzı aletler ile en kısa doğru parçası çizdiğimizden emin olabiliriz. 


Örnek 9

Aşağıda gönye kullanılarak doğrular çizilmiştir. Hangi numaralı doğruların birbirine dik olduğunu görsellerin altındaki noktalı yere yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 30  Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 11

Aşağıdaki noktalardan verilen doğrulara en kısa doğru parçalarını uygun araç ile çiziniz. Yaptığınız çizimleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları


Etkinlik 12

Nokta, doğru parçası, ışın, doğru ve açıyı araç ve teknoloji kullanarak çizmeyi öğrendiniz. Bu çizimleri yaptığınız yüzeyleri yazınız.
Cevap:Nokta, doğru parçası, ışın, doğru ve açıyı çizdiğimiz yüzeyler telefon, tablet, yazı tahtası, kağıt gibi yüzeylerdir. 

Bu çizimleri gerçekleştirdiğiniz yüzeylerin ortak özelliği nedir?
Cevap: Hepsinin düz olması ortak özelliğidir. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.