5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 24-26-27-29-30-31. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2o24-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Geometrik Şekiller ile Özellikleri konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 24-26-27-29-30-31 Cevapları konusunu paylaştık. Yorumlar kısmından eksik yada hatalı kısımları bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki boşlukları örnekteki gibi doldurunuz
Cevap:
Canan öğretmen 5/B sınıfını pikniğe götürmüştür. Öğretmen, rastgele bir noktaya geçip şerit metreyi 3 metre açarak öğrencilerine “Herkes bu şerit metreyi kullanarak benden 3 metre uzaklıkta olacak şekilde yerleşsin ve el ele tutuşsun.” demiştir. Sizce öğretmen çocuklarla hangi geometrik şekli oluşturmaya çalışmıştır? Oluşan şekilde öğretmenin ve öğrencilerin bulunduğu yerler neyi temsil etmektedir? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız ve arkadaşlarınızla tartışınız
Cevap: Öğretmen öğrencileri ile çember oluşturmak istemiştir. Öğretmen merkez noktayı öğrenciler ise çemberin yarı çapını oluşturmaktadır.
Canan öğretmenin öğrencileri ile oluşturmaya çalıştığı geometrik şekli aşağıdaki kutuya çizmeye çalışınız. Bunun için cetvel kullanarak verilen noktaya eşit uzaklıkta olabildiğince fazla sayıda nokta koyunuz. Koyduğunuz noktaların sayısı arttıkça şekil daha da belirginleşecektir.
Cevap:
Noktaları tek tek işaretleyerek oluşturmak yerine araç yardımıyla bu şekli daha düzgün ve kolay bir biçimde çizilebilir misiniz? Düşüncelerinizi yazınız. Daha sonra arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Noktaları tek tek oluşturmak yerine cetvel yardımı ile daha kolay bir şekilde çizgi oluşturabiliriz.
Pergel kullanılırken önce pergelin kolları arasında rastgele bir açıklık oluşturulur. Daha sonra pergelin sivri ucu herhangi bir noktaya konur ve sabitlenir. Pergelin kalem takılan diğer ucu bu sivri uç etrafında döndürülür. Böylece çember oluşturulur.
Sizler de pergelin kolları arasındaki açıklığı değiştirerek aşağıdaki kareli zemine farklı çemberler çiziniz ve bunları arkadaşlarınızın çizimleriyle karşılaştırınız. (Pergel kullanırken dikkatli olunuz.)
Cevap:
Pergel kullanarak aşağıdaki kareli zemine yarıçap uzunlukları eşit olan çemberler çiziniz.
Cevap:
Sizce ahşap bloklar zemine nasıl konumlandırılmıştır?
Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Ahşap bloklar zemine dik bir şekilde konumlandırılmıştır.
Mühendis Zeynep Hanım, atık suları binanın çatısından zemine en kısa yoldan taşımak istiyor. Sizce numaralandırılmış borulardan hangisi bu iş için en uygundur?
Cevap: 3 Numaralı boru en kısa şekilde zemine ulaştırılabilir.
Alttaki alana bir doğru çiziniz ve doğrunun dışında bir nokta belirleyiniz. Belirlediğiniz noktayı doğru ile birleştiren farklı doğru parçaları çiziniz. Bu doğru parçalarının çizdiğiniz doğruya olan uzaklıkları için ne söyleyebilirsiniz? En kısa doğru parçası sizce nasıl çizilir?
Cevap:
En kısa doğru parçası dik çizilen doğru parçasıdır.
Bu doğru parçasını çizmek ve onun en kısa olduğundan emin olmak için nasıl bir araç kullanmanız gerekir?
Cevap: Cetvel, açı ölçer tarzı aletler ile en kısa doğru parçası çizdiğimizden emin olabiliriz.
Aşağıda gönye kullanılarak doğrular çizilmiştir. Hangi numaralı doğruların birbirine dik olduğunu görsellerin altındaki noktalı yere yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki noktalardan verilen doğrulara en kısa doğru parçalarını uygun araç ile çiziniz. Yaptığınız çizimleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Nokta, doğru parçası, ışın, doğru ve açıyı araç ve teknoloji kullanarak çizmeyi öğrendiniz. Bu çizimleri yaptığınız yüzeyleri yazınız.
Cevap:Nokta, doğru parçası, ışın, doğru ve açıyı çizdiğimiz yüzeyler telefon, tablet, yazı tahtası, kağıt gibi yüzeylerdir.
Bu çizimleri gerçekleştirdiğiniz yüzeylerin ortak özelliği nedir?
Cevap: Hepsinin düz olması ortak özelliğidir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Ben çok yararlandım bence işe yarıyor. Tek kelime ile güzel İyi bir sonuç buldum çok teşekkür ederim
Bilmediğim şeyleri burdan bakıyorum
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.