2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 164-166-167-168-169. Sayfa Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 2. sınıf öğrencilerinin ve onların velilerinin ihtiyaç duyabileceği konuların yer aldığı ve içerisinde Ekmek metnine ait konuların yer aldığı 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-166-167-168-169 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Ekmeğin üretim aşamaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Buğdaylar tarlaya ekilir, daha sonra buğdaylar hasat edilip değirmende un haline getirilir. Unlar fırınlarda hamur haline getirilip ekmek yapılır. Pişen ekmekler marketlerde satışa sunulur.
2. Ekmeğin üretim aşamalarına uygun olarak aşağıdaki görselleri numaralandırınız.
Cevap:
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup karşılarına yazınız.
Cevap:
çiftçi :Toprağa ekip bakımını yapan ve bunun ile geçinen kişi.
buğday :Un yapımında kullanılan bitki
başak :arpa, buğday gibi bitkilerin başı
harman :Tanelerin başaklarından ayrılması işi.
b. Şiire göre uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Çiftçi önce tarlayı .sürer.. .
Ardından buğday tohumlarını toprağa …eker….. .
Buğday bitkisi büyür, gelişir; başakları ..olgunlaşır… .
Yazın buğday başakları …sararır…… .
Sararan başaklar ….biçilir…… .
Buğday taneleri saplarından …ayrılır… .
Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde ekmeğin üretim aşamalarından hangileri anlatılmıştır?
Cevap: Tarlanın sürülmesi, buğdayın ekilmesi, biçilmesi, buğdayların saplarından ayrılması anlatılmıştır.
2. Şair, şiirde ekmeğe nasıl seslenmiştir?
Cevap: “Güzel kokulu ekmek” diye seslenmiştir.
a. Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki malzemelerden istediklerinizi seçip uygun cümleler yazarak bir turşu tarifi hazırlayınız.
Cevap:
Malzemeler: Turşu kavanozu, tuz, salatalık, havuç, bir avuç nohut, limon, 5 bardak su
Yapılışı: Salatalık ve havuçları yıkayıp doğrayıp kavanoza yerleştiriyoruz. 5 bardak suyun içine tuz ve limonu sıkarak karıştırıyoruz. kavanozun içine bir avuç nohut ekliyoruz. Hazırladığımız suyu kavanoza koyarak kapağını iyice kapatalım. Turşumuz bekletilmek için hazır.
Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
• Fırına gidiyorsan bize de bir ekmek alır mısın (?)
• Un (,) maya(,) su(,) tuz kullanarak hamur yaptık (.)
• Fırından yeni çıkmış ekmeği kim sevmez(.)
• Ah sıcak ekmek elimi yaktı(.)
• Ekmeğin arasına peynir (,) domates (,) biber koyup yedi(.)
• Sandviç yapmayı biliyor musun(?)
• Sandviç hazırlarken hangi malzemeleri kullanıyorsun(?)
Ekmek israfını önlemek için evinizde hangi önlemleri alıyorsunuz? Sizce aldığınız önlemler yeterli mi? Düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız
Cevap: Ekmek israfını önlemek için fazla ekmek almıyoruz. Ekmek kaldığı zaman onu yemeklerde kullanarak değerlendiriyoruz. Fazla ekmek kalırsa sokak hayvanlarına veriyoruz. Aldığımız önlemlerin yeterli olduğunu düşünüyorum.
Aşağıya, ekmek israfına dikkat çekmek için bir slogan yazınız. Ardından bu sloganı kullanarak bir afiş hazırlayınız.
Cevap: FAZLA EKMEK İSRAFI YANINDA GETİRİR
1. “Bilinçli tüketici nelere dikkat eder?” sorusunun yanıtını araştırınız. Yandaki sembolün anlamını öğreniniz
Cevap: Bilinçli tüketici gereksiz harcama yapmaz. Ürünlerin tazeliğini, TSE damgası olmasına dikkat eder. Son kullanması geçen ürünleri almaz. Verilen sembol geri dönüşüm sembolüdür. Malzemelerin geri dönüşümlü olduğunu doğal kaynakların korunmasını anlatır.
2. Ailenizin tüketim alışkanlıklarını gözlemleyiniz
Cevap: Alışveriş yaparken ürünlerin son kullanma tarihine dikkat ederiz. İhtiyacımız olmayan ürünleri almayız. Ürünlerin tazeliğine dikkate ederek alırız. Mutlaka alışveriş fişimizi alırız.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.