4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149-150-151. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Ses Kirliliği konusunun bulunduğu 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149-150-151 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Etrafımızdaki seslere kulak verelim. Bizleri rahatsız eden sesler hangileridir? Defterimize yazalım.
Cevap: Trafik gürültüsü, yüksek sesle müzik dinlemek, korna sesleri, inşaat sesleri.
Aşağıda verilen kelimeleri kullanarak ses kirliliği ile ilgili bir öykü yazalım. Yazacağımız öykü için aşağıda verilen boşluğu kullanalım. Öykümüze bir de başlık yazalım.
Cevap:
Bir akşam vakti Eren, yorgun bir günün ardından uyumak üzereydi. Fakat evdeki köpek ve televizyon gürültüsüyle uykusu kaçtı. Köpeğin havlamaları ve televizyondan yükselen sesler, odasına kadar ulaşıyordu. Eren’in kulağına gelen bu gürültülerle birlikte, gözleri bir türlü kapanmadı.
Eren, yatağında dönüp durdu. Köpeğin havlamaları giderek daha yüksek ve inatçı hale geldi. Televizyon ise müzik ve konuşmalarla doluydu. Eren, kulaklarını kapattı, ama nafile. Gürültü hiç bitmek bilmiyordu.
Annesi, Eren’in odasına girdiğinde onun uykusuz olduğunu fark etti. “Ne oldu Eren? Neden uyuyamıyorsun?” diye sordu endişeyle.
Eren, annesine gelen gürültüleri anlattı. Annesi, bunun üzerine televizyonu ve köpeği susturmak için aşağı indi. Köpeğe sessizce yaklaştı ve ona nazikçe “Sus” dedi. Köpek, sesi duyunca şaşırdı ve havlamayı kesti.
Sonra annesi televizyonun yanına gitti. Uzaktan kumandayı aldı ve sesi kısarak kanal değiştirdi. Televizyon artık sessizdi ve odada sadece hafif bir müzik çalıyordu.
Eren, sessizlikle birlikte rahatladı. Gözleri yavaşça kapanmaya başladı. Köpeğin uyuması ve televizyonun sesinin azalmasıyla uykuya daldı.
1. Seçtiğimiz ortamdaki ses kirliliği en fazla hangi bölgede ve ne zaman görülmektedir?
Cevap: Seçtiğimiz ortamdaki ses kirliliği en fazla koridorlarda ve öğle arasında görülmektedir.
2. Seçtiğimiz ortamdaki ses kirliliği en az hangi bölgede ve ne zaman görülmektedir?
Cevap: En az kütüphanede ve öğle arasından sonra görülmektedir.
Aşağıdaki görselde ne anlatılmak isteniyor olabilir? Sizce görseldeki çocuk neden kulaklarını tıkamıştır? Sorularımızın cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım. Aşağıda boş bırakılan yerlere ses kirliliğinin insan sağlığı ve çevre üzerindeki olumsuz etkilerini yazalım.
Cevap: Görselde yüksek seslerin bizleri rahatsız edeceğini anlatmak istiyor olabilir. Çocuk sesten rahatsız olduğu için kapatmış olabilir. Ses kirliliğini uyku düzensizliğine, işitme kaybına, strese sebep olabilir.
Çevremizde ses kirliliğinin yoğun olduğu ortamlar vardır. Bu da bizi rahatsız eder. İnsanları ses kirliliği konusunda uyarmak ve böylece ses kirliliğini azaltmak için sloganlar bulalım. Sloganlarımızı kâğıtlara yazalım ve ses kirliliği olduğunu düşündüğümüz yerlere yapıştıralım. Bulduğumuz sloganları ve yapıştırdığımız ortamları örnekteki gibi noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
Sesini azalt, doğayı sev.
Sakin bir çevre, huzurlu bir hayat.
1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere kutudan seçeceğimiz uygun kelimeleri yazalım.
Cevap:
Çevremizde farklı ses kaynakları tarafından oluşturulmuş birçok …..ses……… duyarız. Kuş sesi ya da ağaç yapraklarının hışırtısı şiddeti ……düşük……….. olan seslerdir. Arabaların ve sokakta oyun oynayan çocukların sesleri ise şiddeti …..yüksek…..olan seslerdir. İşitme kaybını engellemek için şiddeti yüksek olan seslerden uzak durmalıyız. Ses üretmenin birçok yolu vardır. Farklı malzemeler kullanarak farklı sesler üretebiliriz. Ancak düzensiz ve şiddeti yüksek olan sesler …….gürültüye…………… neden olur.
2. Günlük hayatımızda ses kirliliğini azaltmak için alabileceğimiz önlemlerden üç tanesini aşağıdaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap: Sesli ortamlarda fazla ses yapmamaları için uyarabiliriz. Müzikleri daha sessiz bir şekilde dinleyebiliriz.
“Aydınlatma ve Ses Teknolojileri” ünitemizde öğrendiklerimizle ilgili günlük hayattan bir problemi ya da ihtiyacı belirleyelim. Belirlediğimiz problem ya da ihtiyaç;
a) Günlük hayatta kullandığımız veya karşılaştığımız araç, nesne ya da sistemleri geliştirmeye, yani ürün ortaya çıkarmaya yönelik olmalıdır.
b) Malzeme, zaman ve maliyet kriterleri açısından uygun olmalıdır.
Belirlediğimiz problemi ya da ihtiyacı aşağıda verilen boşluğa yazalım.
Cevap: Restoran ve otel gibi yerlerde kullanılan gereksiz ışıklar için bir siste geliştirilebilir.
Problemin çözümüne dair alternatif çözüm yollarını araştıralım. Bulduğumuz çözüm önerilerini aşağıda verilen boşluğa yazalım. İhtiyacımız olursa defterimize daha fazla satır ekleyebiliriz.
Cevap: Daha tasarruflu süslemeler yapılabilir.
Bulduğumuz çözüm yollarını karşılaştıralım. Malzeme, zaman ve maliyet kriterleri açısından en uygun olanını belirleyelim. Seçtiğimiz çözüm önerisini aşağıdaki boşluğa yazalım.
Cevap: Parıltılı yazılar kullanılabilir böylelikle ışıklar kullanılmayabilir
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.