Cevap Yaz
16 Aralık 2023, 12:22 - Sena Yazdı

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 48-49-50-51-52. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 48-49-50-51-52. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kuvvetin Cisimler Üzerindeki Etkileri konusunun bulunduğu 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 48-49-50-51-52. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık

4.Sınıf Sözcü Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 48-49-50-51-52. Sayfa Cevapları Kuvvetin Cisimler Üzerindeki Etkileri

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Hazırlanalım

Kurabiye hamuruna kolaylıkla şekil verebiliriz. Ama bir ağaç parçasına şekil vermek o kadar kolay olmayabilir. Bunun nedeni nedir? Düşünelim.
Cevap: Kurabiye hamuru yumuşak ve esnek, ağaç parçası sert ve kalındır. Bu nedenle kurabiye hamuruna daha kolay şekil verilirken ağaç kabuğuna verilmez.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları Sözcü Yayıncılık

1. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Oyuncak arabanın hareketini sağlayan etki nedir?
Cevap: Oyuncak arabanın hareketini sağlayan etki çocukların uyguladığı itme ve çekme kuvvetidir.


2. Aşağıdaki tabloyu defterimize çizelim ve gözlem sonuçlarına göre dolduralım.
Cevap: 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları Sözcü Yayıncılık


3. Oyuncak arabaya uygulanan itme veya çekme kuvveti arttıkça arabanın hareketi nasıl değişiyor?
Cevap: Arabaya uygulanan itme veya çekme kuvveti arttıkça araba hızlanıyor.


4. Araba hızlandıktan sonra farklı yönde bir kuvvet uyguladığımızda ne gözlemledik?
Cevap: Arabanın yavaşladığını ve yönünün değiştiğini gözlemledim.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Sözcü Yayıncılık

2. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Eren, arkadaşlarına yetişebilmek için kuvvetin hangi etkisini uygulamış olabilir?
Cevap: Eren, arkadaşlarına yetişebilmek için kuvvetin hızlanma etkisini uygulamış olur.


2. Çocuklar yürüyüş yapanlara çarpmamak için ne yaptılar? Kuvvetin hangi etkisini kullandılar?
Cevap: Çocuklar yürüyüş yapanlara çarpmamak için yavaşladılar. Kuvvetin yavaşlama etkisini kullandılar.


3. Çocukların bisikletli gezisinde kuvvetin yön değiştirici etkisine örnek olabilecek bir olay yaşandı mı?
Cevap: Evet, yaşadılar. Eve dönecekleri zaman bisikletlerini geldikleri yöne çevirerek kullanmış oldular.


4. Duru, su şişesini ezince şişede ne gibi bir değişiklik olmuş olabilir? Şişe acaba tekrar eski hâline gelebilir mi?
Cevap: Şişede şekil değişikliği olmuştur. Şişe tekrar eski haline dönmeyebilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Sizce “Bisikletli Gezi” isimli etkinliğimizde Duru’nun üzerinden geçtiği su şişesine ne oldu? Görsel 3.1 (a)’daki gazete kâğıdının Görsel 3.1 (b)’deki hâle gelmesine sebep olan etki nedir? Arkadaşlarımızla düşüncelerimizi paylaşalım.
Cevap: Duru’nun üzerinden geçtiği su şişesi ezilerek şekil değişikliğine uğradı. Gazete kağıdına fiziksel bir kuvvet uygulandığı için şekil değiştirmiştir. 


3. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Hangi maddelerin şekli değişti?
Cevap: Oyun hamuru, paket lastiği, sünger, sarmal yay, kağıt, kumaş parçası, fındık, fıstık ve cevizin şekilleri değişti.


2. Bu maddelerin şekil değiştirmesinin sebebi ne olabilir?
Cevap: Bu maddelere kuvvet uygulandığı için şekil değiştirdiler.


3. Şekli değişen maddelerden hangileri uyguladığımız kuvvet ortadan kalktıktan sonra tekrar başlangıçtaki durumuna döndü? Bunun nedeni ne olabilir?
Cevap: Paket lastiği, sünger ve sarmal yaya uyguladığımız kuvvet ortadan kalkınca eski hallerine döndüler. Bu malzemeler elastik ve esnek yapıda olduklarından dolayı kuvvet ortadan kalkınca eski hallerine dönerler.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Görsel 3.2’yi inceleyelim. Sizce fotoğraftaki cisimlerin şeklini nasıl değiştirmiş olabiliriz?
Cevap: Cevizi kırarak, limonu sıkarak, lastiği gerdirerek, kaşığı bükerek şeklini değiştiririz.


Cisimlerin şeklini değiştirmek için cisimlere vurabilir, cisimleri sıkabilir, cisimleri gerebilir ve cisimleri bükebiliriz. Günlük hayatımızda bu etkileri başka nerelerde kullanıyoruz? Düşünelim.
Cevap: Günlük hayatımızda bu etkileri mutfakta ıslak bezleri sıkarken, yayın ipini gererken, saçlarımızı lastik tokayla toplarken kullanıyoruz.


Neler Öğrendik?

Yukarıda Türk Yıldızları’nın bir gösterisine ait görseli görüyoruz. Türk Yıldızları’nın jetlerini havalandırdıkları anı düşünelim. Gösterilerini yaptıkları anı ve jetlerini tekrar piste indirdikleri anları düşünelim. Bu süreçte kuvvetle ilgili öğrendiğimiz ne gibi etkiler gerçekleşmiş olabilir? Defterimize birer cümle hâlinde yazalım.
Cevap: Türk yıldızları jetlerini havalandırırken hızlanma, gösteri yaparken yön değiştirme ve iniş yapacakları zaman yavaşlama kuvvetlerini kullanırlar.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.