Cevap Yaz
13 Şubat 2024, 19:47 - admin Yazdı

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 82-85-87-88. Sayfa Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 82-85-87-88. Sayfa Cevapları SDR Dikey Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Madde ve Değişim konusunun bulunduğu 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 82-85-87-88 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 82-85-87-88. Sayfa Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

5.Sınıf SDR Dikey Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 81-82-83-84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları Madde ve Değişim

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Görselde verilen gölde nasıl bir değişim olmuştur? Bu değişimin sebebi sizce ne olabilir?
Cevap: Göl donmuş ve buz tabakasında çatlaklar meydana gelmiştir.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Buzluğa koyduğunuz suyun bir süre sonra buz hâline geldiğini görmüşsünüzdür. Peki, su sadece buz hâline mi geçer?
Cevap: Suyu buzlukta beklettiğimizde buz olur. Isıtırsak eğer buhar olur.


Etkinlik
Hâl Değişimi

Sonuç Çıkaralım

Isıttığımız yağ ve mumda ne gibi bir değişiklik gözlemledik? Açıklayalım.
Cevap: Her ikiside katı halden sıvı hale geçmiştir. Hal değişimi olmuştur.

Isıttığımız mum ve yağı buzdolabında belli bir süre bekletirsek mum ve yağda ne gibi değişiklikler olur? Açıklayalım.
Cevap: Her ikiside donar. Sıvı halden katı hale geçerler.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

İçinde yemek pişen tencerenin kapağını annemiz kaldırdığı zaman tencereden buhar çıktığını görmüşüzdür. Kapaktan damlayan sular da dikkatimizi çekmiştir. Sizce bütün bunların nedeni ne olabilir?
Cevap: Bunun sebebi kaynama ve buharlaşmadır.


Etkinlik: Kaynama, Yoğuşma ve Buharlaşma

Sonuç Çıkaralım

Suda kabarcıkların oluşması ne anlama gelir? Açıklayalım.
Cevap: Suda kabarcıkların oluşmasının anlamı kaynama noktasını geçtiğini söylüyor.

Suyun üzerini neden streç filmle kapattık ve streç filmde neler gözlemledik? Açıklayalım.
Cevap: Suyun üzerini su buharını daha net bir şekilde görebilmek için kapattık.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Etkinli: Katı İyota Ne Oldu?

Sonuç Çıkaralım

Katı iyot sıvı hâle geçti mi? Nedenini açıklayalım.
Cevap: Kaynama derecesi 100 dereceye yakın olduğu için erimeye başladı ve sıvı hale geçti.

Erlenmayerin içerisine koyduğumuz deney tüpünde ne gibi bir değişiklik gözlemledik? Açıklayalım.
Cevap: Erlenmayerin içerisine koyduğumuz deney tüpünde katı iyot sıvı hale geldi ve daha sonra kaynamaya başladı.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Kendimizi Değerlendirelim 1

1. Erime, donma, kaynama, süblimleşme, yoğuşma, kırağılaşma, buharlaşma kelimelerini kullanarak aşağıdaki noktalı yere kısa bir hikâye yazalım.

Cevap: Kendini koca gölde yalnız hisseden ve çok meraklı bir su damlası varmış. Herkes birbiriyle mutlu iken o nedense kendini mutsuz hissediyormuş. Yan komşusu olan su tanecikleri de mutsuzmuş çünkü geçen gün anne ve babalarını kaybetmişler. Bu kendini mutsuz hisseden su damlacığı ölen damlalara ne oluyor hep merak ediyormuş. Bir gün çok şiddetli bir yağmur yağmış ve aralarına yeni su damlacıkları katılmış hemen kendilerine anne ve baba seçmişler gölden. Bizim bu su damlacığı hala bu damlaların nasıl geldiğini merak ediyormuş. Bazı su damlacıklarını hayvanlar içiyordu bunu biliyordu.

Peki biranda yok olanlarına ne oluyordu? Sonbahar da geçmek üzereydi aralarına yeni katılan su damlacıklarıyla donma vakti gelmek üzereydi. Su damlacığı bu zamanı da sevmiyordu ona bu süre çok uzun geliyordu. Donma vakti gelmişti ve damlalar birer birer birleşiyordu. O da birleşti ve derin bir uykuya daldılar. Bir gün anlamsız bir şekilde erken vakitte birbirlerinden ayrılıyorlardı. Su damlacığı anladı ki erkenden erimeye başlamışlardı.

Eski hallerine döneceği için çok mutluydu ama bir terslik vardı güneş onlara çok öfkeliydi aralarından anne ve babasını yeni seçmiş damlaları istiyordu. Bu sinirinin sebebinin insanlar olduğunu söylüyordu ve yanına yeni damlaları istiyordu. Bizim su damlacığı büyük bir fedakarlık yaparak kendini öne attı zaten neler olduğunu hep merak ediyordu ve beni seç dedi. Güneş bir durup baktıktan sonra onu seçti ve buharlaştırdı su damlacığını. yan komşusunun annesi babası da ordaydı çok şaşırdı. Ama su damlacığını tanımamışlardı.

Tekrardan su damlacığı olmak için bekliyorlardı. Su damlacığı da bekliyordu ve yan komşusunun anne ve babası yoğuşarak su damlacığı oldular. Su damlacığı anladı ki bu bir döngüydü kimse ölmüyor ya da yok olmuyordu. Her şey tekrardan başlıyordu. Ne zaman olacağını kimse bilmiyordu. Peki kimse bunu hatırlamazken su damlacığı nasıl hatırlıyordu?


2. Aşağıdaki görsellerden ve oklardan hareketle hâl değişimi olaylarını noktalı yerlere yazalım
Cevap: 

5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Sayfa 88 Ders Kitabı Cevapları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.