Cevap Yaz
16 Mart 2024, 18:11 - Aysel Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176. Cevapları KOZA Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176. Cevapları KOZA Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Olimpiyat Oyunları konusunun yer aldığı 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176. Cevapları KOZA Yayınları

5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayınları 171-172-173-174-175-176. Sayfa Cevapları Olimpiyat Oyunları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları KOZA Yayınları

Hazırlık

Aşağıda görselleri verilen spor dallarının adlarını söyleyiniz. İlgi duyduğunuz bir spor dalı varsa bu dalla ilgili bildiklerinizi söyleyiniz.
Cevap: Voleybol sporuna ilgi duyuyorum.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları KOZA Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları KOZA Yayınları

1. Etkinlik

a. Aşağıda metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları, ilgili oldukları kelimelerle eşleştiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları KOZA Yayınları


b. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak yazınız.
Cevap:

  • Yaz festivalleri başladı.
  • Diski gramafona yerleştirdik.
  • Olimpiyatları izlemek için çok istekliydi.
  • Uluslararası yarışmalara katıldı.
  • Paralimpik oyunları okullar arasında gümüş madalya ödülü için oynandı.

c. Metinde geçen spor terimlerini belirleyiniz. Bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap:

Bisiklet: Bisikleti bacak hareketlerimizi kullanarak süreriz.

Atletizm: Atletizm kurslarına kayıt yaptırdım.

Yüzme: Yüzme suyun içinde yapılan bir spordur.

Tenis: Masa tenisi iki kişiyle oynanır.

Güreş: Yağlı güreş Edirne yöresine aittir.

Okçuluk: Okçuluk dikkat ve denge gerektiren bir spordur.

Voleybol: Voleybol 6 kişilik takımlarla oynanır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları KOZA Yayınları

2. Etkinlik

Okuduğunuz metinde geçen kelimelerden bazıları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri alt sıradaki eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları KOZA Yayınları


3. Etkinlik

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:

Metnin konusu: Metinde olimpiyat oyunlarını anlatıyor.

Metnin ana fikri: Geçmişten bugüne olimpiyat oyunlarının gelişi.


4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Olimpiyat oyunlarının geçmişi nereye dayanmaktadır?
Cevap: Eski Yunan festivallerine dayanmaktadır.

Modern olimpiyat oyunları ilk kez nerede ve hangi tarihte düzenlenmiştir?
Cevap: 1986 yılında Atina’da düzenlenmiştir.

Olimpiyat ateşi nasıl taşınır?
Cevap: Orada bulunan kişilerle elden ele taşınır.

Olimpiyat oyunlarının sloganı nedir?
Cevap: ” Citius, Altius, Fortius” olimpiyat oyunlarının sloganıdır. Bunun anlamı ‘ Daha hızlı, daha yüksek, daha güçlü” demektir.

Paralimpik Oyunları’nda yer alan spor dalları nelerdir?
Cevap: Bisiklet, Boccia, Çim Bowlingi,Para Buz Hokeyi, Para Dans Sporu, para Kano, Para Kürek, Para Masa Tenisi, Para Okçuluk, Sandalye Basketbolu, Para Dresaj ve ağırlık kaldırma sporları yer alır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları KOZA Yayınları

5. Etkinlik

“Olimpiyat Oyunları” metnini tür ve biçim yönünden “Sağlık ve Spor” teması içinde yer alan “Mavi Eşofmanlı Adam” metniyle karşılaştırınız.
Cevap:

Olimpiyat Oyunları
Tür: Bilgilendirici metin
Biçim: Düzyazı

Mavi Eşofmanlı Adam
Tür: Hikaye
Biçim: Düzyazı


6. Etkinlik

Metne ait görselleri inceleyiniz. Bu görsellerin metni yeterince destekleyip desteklemediğini nedenleriyle yazınız.
Cevap: Görseller metinde anlatılanı desteklemektedir. Görsellerde de metinde bahsettiği gibi olimpiyat resimleri bulunmaktadır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları KOZA Yayınları

7. Etkinlik

b. Karşılaştırma ve duygu belirten ifadelerle ilgili örnek cümleler yazınız. Cümlelerdeki karşılaştırma unsurlarını ve duyguları söyleyiniz.
Cevap:

Karşılaştırma cümlelerim:

  • Sena Aysel’den daha başarılı bir öğrencidir. ( Sena ve Aysel’in başarısı karşılaştırılmıştır.)
  • Akdeniz iklimi Karadeniz ikliminden daha sıcaktır. ( Akdeniz iklimi ile Karadeniz iklimi karşılaştırılmıştır.

Duygu belirten ifadelerle ilgili cümlelerim:

  • Karşımda annemi görünce ağzım kulaklarıma vardı. (Sevinç)
  • Aklına babası gelince göz yaşlarını tutamadı. (Hüzün)

8. Etkinlik

Metinden alınan aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Sıra arkadaşınızla iş birliği yaparak Olimpiyat Oyunları için iki slogan üretip yazınız.
Cevap:

  • Spor yapalım zinde kalalım
  • Sağlıklı bir yaşam için hadi sizde sporu seçin

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları KOZA Yayınları

9. Etkinlik

b. Haber metninde adı geçen altı çizili spor dallarını inceleyiniz. Bu spor dallarını daha önce duydunuz mu? Bu sporlardan hangisini ya da hangilerini yapmak isterdiniz? Siz de olimpiyatlarda ülkenizi temsil etmek ister miydiniz? “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgilerden faydalanarak arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap: Bu spor dallarını daha önce duydum. İçlerinden okçuluk sporunu yapmak ve ülkemi olimpiyatlarda desteklemek isterdim.


10. Etkinlik

Olimpiyatlarda başarılı olan sporcularımızı düşününüz. “Madalya kazanmak için neler yapmış, nasıl çalışmış olabilirler? Sizce başarılarının sırrı sadece antrenman yapmak mıdır? Bir sporcunun kişilik özellikleri neler olmalıdır?” sorularından hareketle defterinize bir hikâye yazınız. Yazdıklarınızda anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanınız. Yazarken doğruluğundan emin olmadığınız sözcükler için yazım kılavuzundan faydalanınız.
Cevap:

İlayda, küçük yaşlardan itibaren sporla iç içe büyümüştü. Bir gün televizyonda Olimpiyat oyunlarını izlerken, gözleri parladı. “Ben de orada olmalıyım!” diye düşündü. Artık hayalinin peşinden koşma vakti gelmişti. Madalya kazanmanın yolu, sadece antrenman yapmaktan ibaret değildi. İlk olarak, İlayda kendisine uygun bir spor dalı buldu. Atletizmde yetenekli olduğunu fark etti ve koşuya olan aşkıyla atletizm pistinde hızla ilerlemeye başladı.

Her sabah erken saatlerde uyanır, kahvaltısını yapar ve antrenmanına başlardı. Antrenörüyle birlikte belirledikleri programı dikkatle uyguladı. Koşularını, esneme hareketlerini, güç ve dayanıklılık egzersizlerini eksiksiz yerine getirdi. Antrenmanların yanı sıra, İlayda sağlıklı beslenmeye de özen gösteriyordu. Bol miktarda meyve, sebze ve proteinli yiyecekler tüketerek enerjisini yüksek tuttu. Ayrıca, iyi bir uyku düzenine sahip olmak da onun için önemliydi.

İlayda’nın başarısının sırrı sadece çalışmak değildi. Bir sporcunun kişilik özellikleri de büyük bir öneme sahipti. İlayda, inançlı ve sabırlı biriydi. Başarıya giden yolun kolay olmadığını biliyor, pes etmiyordu. Ayrıca, İlayda takım çalışmasına da önem veriyordu. Antrenmanlarda diğer sporcularla birlikte çalışırken, birbirlerine destek olmayı öğrenmişti. Rekabet ederken saygıyı ve adil olmayı hiçbir zaman unutmuyordu. Uzun bir sürenin ardından, İlayda hayaline kavuştu. Olimpiyat oyunlarında ülkesini temsil etti ve altın madalya kazandı. Bu başarıya ulaşmasında emeği geçen herkesle sevinç içinde kutladı.


Sonraki Derse Hazırlık

Uykunun insan üzerindeki etkileri hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız.
Cevap: Uyku insanın vücut gelişimini ve sağlığını oluşturur. Bağışıklığını güçlendirir. Stres seviyesini düşürür ve enerji verir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.