5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176. Cevapları KOZA Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Olimpiyat Oyunları konusunun yer aldığı 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Aşağıda görselleri verilen spor dallarının adlarını söyleyiniz. İlgi duyduğunuz bir spor dalı varsa bu dalla ilgili bildiklerinizi söyleyiniz.
Cevap: Voleybol sporuna ilgi duyuyorum.
a. Aşağıda metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları, ilgili oldukları kelimelerle eşleştiriniz.
Cevap:
b. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak yazınız.
Cevap:
c. Metinde geçen spor terimlerini belirleyiniz. Bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap:
Bisiklet: Bisikleti bacak hareketlerimizi kullanarak süreriz.
Atletizm: Atletizm kurslarına kayıt yaptırdım.
Yüzme: Yüzme suyun içinde yapılan bir spordur.
Tenis: Masa tenisi iki kişiyle oynanır.
Güreş: Yağlı güreş Edirne yöresine aittir.
Okçuluk: Okçuluk dikkat ve denge gerektiren bir spordur.
Voleybol: Voleybol 6 kişilik takımlarla oynanır.
Okuduğunuz metinde geçen kelimelerden bazıları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri alt sıradaki eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Metinde olimpiyat oyunlarını anlatıyor.
Metnin ana fikri: Geçmişten bugüne olimpiyat oyunlarının gelişi.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Olimpiyat oyunlarının geçmişi nereye dayanmaktadır?
Cevap: Eski Yunan festivallerine dayanmaktadır.
Modern olimpiyat oyunları ilk kez nerede ve hangi tarihte düzenlenmiştir?
Cevap: 1986 yılında Atina’da düzenlenmiştir.
Olimpiyat ateşi nasıl taşınır?
Cevap: Orada bulunan kişilerle elden ele taşınır.
Olimpiyat oyunlarının sloganı nedir?
Cevap: ” Citius, Altius, Fortius” olimpiyat oyunlarının sloganıdır. Bunun anlamı ‘ Daha hızlı, daha yüksek, daha güçlü” demektir.
Paralimpik Oyunları’nda yer alan spor dalları nelerdir?
Cevap: Bisiklet, Boccia, Çim Bowlingi,Para Buz Hokeyi, Para Dans Sporu, para Kano, Para Kürek, Para Masa Tenisi, Para Okçuluk, Sandalye Basketbolu, Para Dresaj ve ağırlık kaldırma sporları yer alır.
“Olimpiyat Oyunları” metnini tür ve biçim yönünden “Sağlık ve Spor” teması içinde yer alan “Mavi Eşofmanlı Adam” metniyle karşılaştırınız.
Cevap:
Olimpiyat Oyunları
Tür: Bilgilendirici metin
Biçim: Düzyazı
Mavi Eşofmanlı Adam
Tür: Hikaye
Biçim: Düzyazı
Metne ait görselleri inceleyiniz. Bu görsellerin metni yeterince destekleyip desteklemediğini nedenleriyle yazınız.
Cevap: Görseller metinde anlatılanı desteklemektedir. Görsellerde de metinde bahsettiği gibi olimpiyat resimleri bulunmaktadır.
b. Karşılaştırma ve duygu belirten ifadelerle ilgili örnek cümleler yazınız. Cümlelerdeki karşılaştırma unsurlarını ve duyguları söyleyiniz.
Cevap:
Karşılaştırma cümlelerim:
Duygu belirten ifadelerle ilgili cümlelerim:
Metinden alınan aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Sıra arkadaşınızla iş birliği yaparak Olimpiyat Oyunları için iki slogan üretip yazınız.
Cevap:
b. Haber metninde adı geçen altı çizili spor dallarını inceleyiniz. Bu spor dallarını daha önce duydunuz mu? Bu sporlardan hangisini ya da hangilerini yapmak isterdiniz? Siz de olimpiyatlarda ülkenizi temsil etmek ister miydiniz? “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgilerden faydalanarak arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap: Bu spor dallarını daha önce duydum. İçlerinden okçuluk sporunu yapmak ve ülkemi olimpiyatlarda desteklemek isterdim.
Olimpiyatlarda başarılı olan sporcularımızı düşününüz. “Madalya kazanmak için neler yapmış, nasıl çalışmış olabilirler? Sizce başarılarının sırrı sadece antrenman yapmak mıdır? Bir sporcunun kişilik özellikleri neler olmalıdır?” sorularından hareketle defterinize bir hikâye yazınız. Yazdıklarınızda anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanınız. Yazarken doğruluğundan emin olmadığınız sözcükler için yazım kılavuzundan faydalanınız.
Cevap:
İlayda, küçük yaşlardan itibaren sporla iç içe büyümüştü. Bir gün televizyonda Olimpiyat oyunlarını izlerken, gözleri parladı. “Ben de orada olmalıyım!” diye düşündü. Artık hayalinin peşinden koşma vakti gelmişti. Madalya kazanmanın yolu, sadece antrenman yapmaktan ibaret değildi. İlk olarak, İlayda kendisine uygun bir spor dalı buldu. Atletizmde yetenekli olduğunu fark etti ve koşuya olan aşkıyla atletizm pistinde hızla ilerlemeye başladı.
Her sabah erken saatlerde uyanır, kahvaltısını yapar ve antrenmanına başlardı. Antrenörüyle birlikte belirledikleri programı dikkatle uyguladı. Koşularını, esneme hareketlerini, güç ve dayanıklılık egzersizlerini eksiksiz yerine getirdi. Antrenmanların yanı sıra, İlayda sağlıklı beslenmeye de özen gösteriyordu. Bol miktarda meyve, sebze ve proteinli yiyecekler tüketerek enerjisini yüksek tuttu. Ayrıca, iyi bir uyku düzenine sahip olmak da onun için önemliydi.
İlayda’nın başarısının sırrı sadece çalışmak değildi. Bir sporcunun kişilik özellikleri de büyük bir öneme sahipti. İlayda, inançlı ve sabırlı biriydi. Başarıya giden yolun kolay olmadığını biliyor, pes etmiyordu. Ayrıca, İlayda takım çalışmasına da önem veriyordu. Antrenmanlarda diğer sporcularla birlikte çalışırken, birbirlerine destek olmayı öğrenmişti. Rekabet ederken saygıyı ve adil olmayı hiçbir zaman unutmuyordu. Uzun bir sürenin ardından, İlayda hayaline kavuştu. Olimpiyat oyunlarında ülkesini temsil etti ve altın madalya kazandı. Bu başarıya ulaşmasında emeği geçen herkesle sevinç içinde kutladı.
Uykunun insan üzerindeki etkileri hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız.
Cevap: Uyku insanın vücut gelişimini ve sağlığını oluşturur. Bağışıklığını güçlendirir. Stres seviyesini düşürür ve enerji verir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.