6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 24-25-26-27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı konusu içerisinde 6. Sınıf öğrencilerimizin günlük ve okul hayatlarında en çok ihtiyaç duyabilecekleri konular arasında bulunan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28 ve 29’daki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 24-25-26-27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap konusu içerisinde Fahrünnisa başlıklı metnin etkinliklerini cevaplamış bulunuyoruz. Yazacağınız yorumlar sitemizin uzman editörleri tarafından incelemeye alınıp değerlendirmeden sonra yayınlanacaktır.
Fobi kelimesinin anlamını ve fobi çeşitlerini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Fobi belirli nesnelerden ve durumlardan korkma ürkmek demektir. Fobi çeşitleri;
– yıkanmaktan korkma
– caddelerden ya da caddelerde karşıdan karşıya geçmekten korkma
– açık yer ya da kalabalık korkusu
– kedilerden korkma
– karanlıktan korkma
– yüksek yerlerden korkma
– belirli seslerden korkma
– simetrik olmayan şeylerden korkma
– uçuş korkusu vb..
Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyerek tahminlerinizi yazınız. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.
Cevap:
Muhafaza ⇒ Saklamak
Gafil avlamak ⇒ Hazırlıksız bir şekilde iken yakalamak
İhmal ⇒ Gereken alakayı göstermemek
Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili deyimlerin cümleye kattığı anlamı yazınız.
Gafil avlanmış gibi birden hafifçe kızardı.
Cevap: Hazırlıksız, habersiz yakalamak
Fakat kendim kalkmak istersem kendime tam manasıyla güveniyorum, karşımdakilere meydan okuyorum, demektir.
Cevap: Korkmadığını, çekinmediğini göstermek.
Cevap onun bu müthiş gururunu birden açığa vurmuştu.
Cevap: Belli etmek, göstermek
Aşağıdaki soruları metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Öğretmenin Fahrünnisa ile ilgili düşünceleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Öğretmen Fahrünnisa’nın ürkek, iddiasız, içine gömülü, suskun bir öğrenci olduğunu düşünmektedir.
2. Öğretmenin Fahrünnisa ile ilgili düşünceleri hangi olaydan sonra değişir? Açıklayınız.
Cevap: Dersi anlatmasını istediğinde Fahrünnisa’nın dersi duyarak, kavrayarak, benimseyerek anlatmasıyla düşünceleri değişmiştir.
3. Fahrünnisa’nın sınıfta söz almama nedenini mantıklı buluyor musunuz? Neden?
Cevap: Hayır mantıklı bulmuyorum. Çünkü biz öğrenciler öğrenmek için, yanlış bildiğimizi düzeltebilmek için okuruz ve derslere de ne kadar doğru veya yanlışta olsa katılım sağlarsak o kadar verim alabiliriz.
4. Fahrünnisa’nın fikirlerini hangi duygu beslemektedir?
Cevap: Fahrünnisa’nın fikirlerini alçak gönüllülük duygusu beslemektedir.
5. Öğretmenin yerinde siz olsaydınız Fahrünnisa’nın fikrini değiştirmek için ona ne söylerdiniz?
Cevap: Bildiği ve bir fikri olduğu konularda korkusuzca konuşmasını söylerdim. Söyledikleri yanlış dahi olsa bunun bir şeyleri öğrenmek için çaba harcadığının göstergesi olduğunu, her zaman özgüvenli olmasını söyleyerek güven verirdim.
Metnin özetini aşağıdaki bölüme yazınız.
Cevap:
Derste ilgisi olmayan, suskun, içine gömülü olan Fahrünnisa’yı fark eden öğretmeni bir gün derse kaldırmaktadır. Beklenilenin aksine dersi duyarak, kavrayarak, benimseyerek anlatan Fahrünnisa’ya öğretmeni çok şaşırır. Bu kadar iyi anlatmasının aksine neden derslere katılmadığı çok merak eder ve zaman içerisinde çok yakın dost olurlar. Derslere de en iyi olamama korkusundan katılmadığını öğrenmiş olur. Fahrünissa’yı bu düşünceden uzaklaştırmak fikrini değiştirmek için çok çalışmış fakat başaramamış. Fahrünissa üniversiteyi de lise gibi başarı ile bitirerek şiir kitabı yazar ve öğretmeni bir gün o şiir kitabına denk gelerek gurur duyar. Fahrünissa planlı ve aynı alçak gönüllülük ile çalışmalarını bilim yönünde derinleştirmeye devam eder.
Fahrünnisa’nın fiziksel ve kişilik özellikleri nelerdir? Yazınız.
Fiziksel Özellikleri ⇒ Soluk, esmer yüzlü, normal burunlu, kalın ve renksiz dudaklı, iri kara gözlü.
Kişilik Özellikleri ⇒ Alçakgönüllü, çekingen, suskun.
Aşağıdaki cümlelere örnekteki gibi amaç-sonuç bildiriyorsa (A), neden-sonuç bildiriyorsa (N), koşul-sonuç bildiriyorsa (K) yazınız.
(A) Okula öğrenmek ve yanlışlarını düzeltmek için geliyorsun.
(A) Derse kalkmak için istek gösteriyordu.
(K) Bu durumda biri, eğer bir yanlış yaparsa gülünç olur.
(N) “En iyi” olamamak korkusu onu çekingen ve suskun yapıyordu.
b) “Mor Salkımlı Ev” metninin türü ile ilgili verilen bilgilerden örnekteki gibi doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız.
• Yaşanmakta olan bir olayı değil, yaşanmış bir olayı anlatır. (D)
• Anlatılan olay, yazarın belleğinde iz bırakmıştır. (D)
• Metinde hayalî karakterler vardır. (Y)
• Olayın anlatıcısı olayı yaşayan kişidir. (Y)
c) Yukarıda (D) olarak işaretlediğiniz özelliklerden yola çıkarak metnin türünü belirtiniz.
Cevap: Metnin türü: Hatıra (anı)’dır.
d) “Fahrünnisa” ile “Mor Salkımlı Ev” adlı metin arasında tür açısısından benzerlik var mı Açıklayınız.
Cevap: Benzerlikleri vardır. İkisi de anı türünde yazılmıştır.
Hata yapmamak için derse katılmak istemeyen bir arkadaşınız olduğunu hayal ediniz. Arkadaşınızı derse katılmak üzere ikna edecek bir konuşma hazırlayınız. Ardından konuşmanızı sununuz.
Cevap:
Canım arkadaşım. Kendini ifade edememekten korktuğunun farkındayım fakat çaba göstermeden de bu korkundan vazgeçemezsin. Söyleyeceğin şeyler doğru veya yanlış olabilir. Kimse bunun için sana kızamaz, gülemez çünkü bizler buraya bilmediğimizi öğrenmek, yanlış bildiklerimizin doğrusunu öğrenebilmek için geliyoruz. Eğer konu hakkındaki fikirlerini söylemezsen belki de yanlış bildiğin bilgi ile kalacaksın. Ben sana güveniyorum. Bu korkunu yenecek ve çok başarılı bir öğrenci olacaksın.
Anı türünün aşağıda verilen özelliklerini dikkate alarak sizi etkileyen bir anınızı boş bırakılan yere yazınız.
Cevap:
3. Sınıfta karne günü okula gitmiş heyecanla karnelerin dağıtılmasını bekliyordum. Öğretmenimiz sene sonunda başarılı olan öğrencilerin karnesine güzel dileklerini yazarak emojili minik kağıtlar yapıştırırdı. Kimin karnesine yapıştırır kiminkine yapıştırmaz diye durum değerlendirmesi yapıyorken karneler dağıtılmaya başlandı. Sıra bana gelmişti koşa koşa öğretmenimin yanına gittim. Beni öperek karnemi verdi. Hemen açtım ve o çok beklediğim yapıştırmayı gördüm. Öyle mutlu olmuştum ki. Gözleri kalpten olan bir emoji koymuş başarılarımın devamını dilemişti.
Mutluluk üzerine söylenmiş özdeyişler araştırınız.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 24-25-26-27-28-29 konusunu değerlendirmek veya bulduğunuz hataları bildirmek için sayfamızın en aşağısında bulunan yorumlar kısmını kullanabilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Gerçekten de iyi notlar almama yardımcı oldu teşekkürler hepsi de doğru ve iyi çıktı.
Çok güzel bir site ben ödevlerimi artık buradan araştıracağım
Valahi çok iyi ben çanlı dersteykem görüntüm açık sesim açık girmeden önce açıyorum öyle yapıyorum
ödev yaparken burdan yapacam
Çok iyi site Baya güzel Allah sizden razı olsun İyi eline sağlık
Çok güzel olmuş teşekkürler
Çok güzel ben hep buradan bakıyorum
Çok güzel olmuş teşekkür ederiz
mükemmel olmuş çok teşekkürler
Olm çok iyi yaratıcı yazmışlar aşırı iyi
Ağa hocalar nerden biliyo internetten baktığımızı bizim türkçe hocası hemen sen bunu nerden yaptım diyo hocanın yanında utanıyorum ya sanane nerden yapıyorsak yapak ya
güzel bir site artık ödevlerimi buradan yapıcam ödevlerimde yardımcı olur inşallah daha yeni keşfettim eğer gerçekten yardımcı olursa yorum yapıp bilgilendircem sizi iyi akşamlar
Hem sizin hem de şu an kendim yapabiliyorum çok teşekkür ederim ❤️❤️♥️♥️
Ya keşke cevaplar olsaydı ne yapalım yok kızlar kalpleri nereden buldunuz ben bulamadım Gülnur kalbi nereden buldun
Çok güzel bir site bu sitenin sahiplerin helal
Olsun valla siz olmasanız ben nereden bakacağım araştıracağım
Bence çok güzel olmuş yaratıcı ve çok beğendim hep burdan yaparım ödevimi
Çok güzel olmuş yapanın eline sağlık
Abi Türkçe hocası sordu nerden yapıyorsun diye utanıyorum abi ??
Allah razı olsun sizin sayenizde ödev verilmektedir
Bana cevap verdiği çok teşekkür ederim ?
Tşk?çok yardımcı oldu özdeyişler için başka sitelerden araştırmama gerek kalmadı
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.