Cevap Yaz
13 Mart 2023, 13:01 - Gülsüm Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları Türk Askerinin Cesareti


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


2.Tema-Milli Mücadele ve Atatürk

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 44 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “Çanakkale Savaşı ve Çanakkale Savaşı’nda Mustafa Kemal Atatürk” konularında yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:Çanakkale savaşı sonucunda yeni bir devlet ortaya çıkmaya başlamıştır.Bu savaşta stratejik savaş planı yapıp kararlı bir şekilde ilerlemesini sağlayan Atatürk’tür.


2. “Vatan” kelimesinin sizde çağrıştırdığı duygu ve düşünceler nelerdir?Açıklayınız.
Cevap:Vatan kelimesi bende özgür şekilde yaşanılan ve bizim olduğunu hissettiğim toprakları çağrıştırıyor.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 46 Cevapları

A) Metinden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız.
Cevap:

Kelimeler Tahminim
nişan: Hedefi vurmak için ateşli silaha gerekli doğrultuyu vermek .  
Mehmetçik: Şanlı Türk askerine verilen isim.
rütbe: Özellikle askerde astsubay subay gibi verilen derece. mertebe
bahtiyar: Mutlu
intiba: İzlenim
siper: Savaş sırasında düşmandan korunmak için bir şeyin arkasına geçmek
feryat: Haykırış
cesaret: Atılganlık
nazik: Saygılı davranan kimse
hayret: Beklenmedik

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 47 Cevapları

2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız. 

1. Metinde geçen olaylar kimin ağzından anlatılmaktadır?
Cevap: Avustralya genel valisi Lord Casey(Lord Keyzi) 


2. Avustralyalı komutanın Türk askerlerini sevmesini ve onlara hayran olmasını sağlayan olay nedir?
Cevap:Kendi tarafından olan yüzbaşı yaralı olarak savaşın ortasında kaldı.Bunu gören yiğit Türk askeri yaralı yüzbaşını alıp düşman bölgesine bırakıp tekrar sipere geçti.Bu olay Avustralyalı komutanın Türk askerine hayran kalmasını sağlayan olaydır.


3. Türk askeri, kendi hayatını tehlikeye atarak İngiliz Yüzbaşı’ya niçin yardım etmiş olabilir? Anlatınız.
Cevap:Türk askerinin cesur, yardımsever ve merhametli olmasından kaynaklıdır.


4. Yaralı hâlde yatan İngiliz Yüzbaşı’ya Türk askerleri ateş etmeye devam etseydi, hatırayı anlatan Avustralyalı komutanın Türk askerine bakışı nasıl olurdu? Açıklayınız.
Cevap:Türk askerine hayran kalmayıp onların acımasız olmasından bahsederdi.


5. Olayın yaşandığı cephede bir asker olsaydınız İngiliz Yüzbaşı’yı kurtaran cesur asker, sipere döndüğünde ona neler söylerdiniz?
Cevap:Sırtını sıvazlayıp bu hareketinden dolayı onunla gurur duyduğumu söylerdim.


6. Bu metni siz yazmış olsaydınız metne hangi başlığı koyardınız?
Cevap: Merhametli Türk Askeri


3. Etkinlik

Aşağıdaki hikâye haritasını “Türk Askerinin Cesareti” metninden hareketle doldurunuz.
Cevap:

Kahramanlar: Cesur Türk askeri, Komutan Lord Casey

Olay: Çanakkale savaşında Avustralyalı bir komutanın anlattığına göre bir İngiliz  yüzbaşı yaralı olarak savaşın ortasında kaldı.İngiliz askeri kendi komutanlarını kurtarmaya korktu.Bunu gören yiğit Türk askeri yaralı yüzbaşını alıp düşman bölgesine bırakıp tekrar sipere geçti.

Yer: Arıburnu Cephesi

Konu: Türk askerinin savaşta dahi adil savaşmasını, cesur olması ve yiğit davranışı bu metnin konusudur.

Ana fikir: Türk askerinin merhameti ve yiğitliği.

Zaman: 1915

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 48 Cevapları

4. Etkinlik

A) Çanakkale Savaşı’nda komutan olduğunuzu ve taarruza geçmeden önce askerlerinize bir konuşma yapacağınızı hayal ediniz. Konuşma metninize etkileyici bir hitap ifadesiyle başlamayı unutmayınız. Metninizde “özveri, sorumluluk, bayrak, vatan, bağımsızlık, şehitlik” kelimelerini kullanınız.

Cevap:Ey Türk Askeri!

Bağımsızlığımızı ilan etmek için, bu vatan için özveriyle savaşacağınıza inancım tam.Bu savaşta şehit olmak ya da yaşamak önemli değil, önemli olan bu savaşı zaferle sonuçlandırıp bayrağımızı elde ettiğimiz topraklara dikmektir.Haydi namus bildiğimiz vatan için taarruza!


B) Konuşmanızı aşağıdaki plan doğrultusunda hazırlayarak arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap:

Konuşmama hangi hitap ifadesiyle başlayacağım?
Cevap:Ey Türk Askeri!


Konuşmamda nelerden bahsedeceğim?
Cevap:Vatanın bağımsızlığından, bayrağımızı gerekli yere koymamız gerektiğinden bahsedeceğim.


Konuşmamda askerleri etkilemek için ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım?
Cevap:Ses tonumu gür, beden dilimde kararlı olduğumu ifade etmem lazım.


Konuşmamda hangi anahtar kelimeleri kullanacağım?
Cevap:Kendilerine güvenmeleri için onların bu işin üstesinden gelebileceğine inandırmam lazım.


Konuşmamı hangi ifadelerle sonlandıracağım?
Cevap:Haydi namus bildiğimiz vatan için taarruza!

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 49 Cevapları

5. Etkinlik

Arıburnu Cephesi’nde savaşan ve İngiliz Yüzbaşı’nın yardım çağrısını duyan Türk askerleri arasında nasıl bir konuşma geçmiş olabilir? Öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla karşılıklı konuşma metni yazarak bu konuşmayı sınıfta canlandırınız. Canlandırma sırasında beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap:

Cesur asker: Komutanları yaralı bir şekilde ortada kalmış, bu şekilde savaşamayız.Birisi çıkıp almaza ben alıp kendi cephesine bırakacağım.

Diğer asker arkadaşları: İki tarafta hala ateş ediyorlar.Bu durumda nasıl taşıyacaksın?

(Cesur asker silahının ucuna beyaz bir bez bağlar, silah sesleri durur.Hiç korkmadan yüzbaşını cephesine bırakıp siper yerine döner)

Diğer asker arkadaşları:Allah senden razı olsun.Onların komutanları olmadan ve yaralı bir şekilde ortada dururken savaşmamız bir Türk askerine yakışmazdı zaten.


6. Etkinlik

Aşağıdaki yüz ifadelerini inceleyiniz. Bu yüz ifadelerinden hangisi, Arıburnu Cephesi’nde yaralanan Yüzbaşı’nın sipere getirilmesini emreden İngiliz Komutan’ın takındığı yüz ifadesi olabilir?
Cevap: 1.resim olabilir.Çünkü bu durum karşısında şaşırmış duruyor.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili bir anı araştırınız.
Cevap:Atatürk, bir gezisinde cüsseli bir Mehmetçik gördü.Yanına çağırıp güreş bilip bilmediğini sordu.Yanında güçlü görünen erlerle güreştirdi.Mehmetçik her defasında galip geliyordu.Onu bu şekilde gören Mustafa Kemal neşelenip ceketini çıkarıp Mehmetçiğe ense tuttu ve ‘Haydi birde benimle güreş’ dedi.Asker şaşırarak atasının yüzüne baktı ve ‘ Ata’m sizin sırtınızı yedi düvel yere getiremedi.Ben nasıl getireyim?’ dedi.Mustafa Kemal bu sözler karşısında duygulanıp gözleri doldu.Belli etmemek için ise gülümsemeye çalışıyordu.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.