10. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 109-110-111. Sayfa Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 10. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dinî Yorum Farklılıklarının Sebepleri konusunun bulunduğu 10. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 109-110-111 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. İtikad, fırka ve mezhep kavramlarının anlamlarını kaynaklardan araştırınız.
Cevap:
2. İslâm âlimlerinin bazı dinî konulardaki görüşlerinin farklı olmasında ortam ve kültürün etkilerini araştırınız.
Cevap: Dini görüşler birbirinden farklı olduğu için farklı toplumlar farklı bir kültür içerisine girdiğinde öncelikle kendi görüşlerini belirtir. O kültürde bu görüş aynı olmaz ve bu da kültür ortamını etkiler.
3. Eş’arîlik ve Mâturidîliğin insanın iradesi ve sorumluluğu ile ilgili görüşlerini tespit edip karşılaştırarak not ediniz.
Cevap: Mutaridilik, akıl yoluyla Allah’ın var olduğuna inanmaktadır. Bu yaratılan her şeyin Allah’ın aklı ile oluştuğunu düşünen görüştür. Eş’arilik hiç bir şeyin kendiliğinden ve akıl yoluyla oluşmadığını Allah’ın gücüne kudretine inanmaktadırlar. Eş’ariler Müslüman olmayanlarında Allah’a inanmakla yükümlü olduğunu savunur fakat Maturidilik yükümlü olmadığını söyler.
4. İmam Azam ve İmam Şâfiî’nin dinî hükümleri belirlemedeki yöntemlerini araştırınız.
Cevap:
5. Nisâ suresinin 59. ayetinin açıklamasını bir Kur’an tefsirinden okuyarak ayette verilmek istenen mesajları not ediniz.
Cevap: Allah hangi mezhepte olursak olalım ona ve peygamberlerimize iman inanmamızı ve iman etmemizi söylemektedir. Eğer inanmayan ve anlaşmazlık yaşadığımız konular olursa kuran ve sünnet yerine bunları iyi bilen alime veya ona getirmemizi uygun görmektedir.
İnsanların dinî yorumlarında farklılıkların bulunduğu bir gerçektir. Bu yorum farklılığının sebepleri neler olabilir? Düşününüz ve görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Çok eski zamanlarda yaşayan alimler dinin farklı farklı oluşabileceğini, yaratılanların, sünnet ve farzların farklı olabileceği görüşünü sunmuşlardır. Bu ayrılığa düşünüldüğünden dolayı farklı dini yorumlar ortaya çıkarak mezhepler oluşmuştur.
Cuma namazlarında hutbenin bitiminde okunan Nahl suresinin 90. ayetinde, “Muhakkak ki Allah adaleti, ihsanı, akrabaya karşı cömert olmayı emreder; hayâsızlığı, kötülüğü ve zorbalığı yasaklar. İşte Allah, aklınızı başınıza alasınız diye size böyle öğüt veriyor.” buyrulur. Ayeti yorumlayarak sözü edilen konularla ilgili görüşlerinizi her biriniz ayrı ayrı belirtiniz. Yorumlarınızda doğru veya doğruya yakın olanlar olduğu gibi yanlış yorumlar da olabilir. Yaptığınız yorumlar ise ayet değil, sizin ayetle ilgili görüşlerinizdir. Buradan hareketle,
• Dinin yanlış yorumlanmasından doğan sorunların sebeplerini ve nasıl ortaya çıktığını düşününüz.
Cevap: Dinin yanlış yorumlanmasının sebepleri kültürel , coğrafi ve görüş farklılığıdır. İnsanlar yaşadıkları kültürün ve mezhebin inanışına göre farklı yorumlar sergilerler bu da çatışmaya düşerek sorunlara yol açmaktadır.
• Bu sorunların giderilmesi için yapılması gereken çalışmalar konusunda beyin fırtınası yapınız.
Cevap: Herkesin kültürüne ve mezhebine saygı duymalıyız. Bizim yorumumuz doğru ve farklı olabilir. Bu konuda çatışma yaşamadan, sorun yaratmadan anlatmalıyız. Kuran ve sünnetlerden yardımcı olabiliriz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.