Cevap Yaz
10 Şubat 2024, 13:44 - Furkan Yazdı

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 217-218-219-220-221. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 217-218-219-220-221. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sahildeki Yumurtalar konusunun yer aldığı 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217-218-219-220-221 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 217-218-219-220-221. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları

3. Sınıf Sonuç Yayınları Türkçe Ders Kitabı 210-213-214-216. Sayfa Cevapları Sahildeki Yumurtalar

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları Sonuç Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Su kaplumbağaları hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Su kaplumbağaları hem karada hem suda yaşayabilmektedir. Birçok yerde akvaryumda evcil olarak yaşasalar da vahşi türleri bulunmaktır.

2. Kaplumbağaların üzerindeki kabuk ne işe yarar?
Cevap: Dış tehlikelere karşı kaplumbağayı korur.

3. Hangi hayvanlar hem suda hem karada yaşayabilir?
Cevap:

  • Penguen
  • Kurbağa
  • Su kaplumbağası
  • Su samuru
  • Timsah

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları Sonuç Yayınları

1. ETKİNLİK

Görselleri inceleyelim. Metnin konusunu tahmin ederek yazalım.
Cevap: Su kaplumbağaları olabilir.


2. ETKİNLİK

Sahildeki Yumurtalar” adlı metni dikkatle dinleyin. Öğretmeniniz bazı yerlerde metni dinletmeye ara verecek ve metnin devamı ile ilgili tahminlerde bulunmanızı isteyecek. Tahminlerinizi aşağıdaki boşluklara yazın.
Cevap:

Birinci soruya verdiğim cevap: Kaplumbağaya yardım etmiştir.

İkinci soruya verdiğim cevap: Bir büyüğünü çağırması gerektiğini söylemiştir.

Üçüncü soruya verdiğim cevap: Diğerlerinin bulamayacağı güvenli bir yere götürmüş olabilir.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları Sonuç Yayınları

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin edelim.
Cevap:

Sahil: Deniz kıyısı.

Kumsal: Denize girilebilen kumluk alan.

Çelme takmak: Kişiyi düşürmek için yapılan hareket.

Kızak: Kar üzerinde kaymak için olan araç.

Kuluçkaya yatmak: Dişinin yavruyu çıkartmak için yumurtanın üzerine yatması.

İnci: İstiridyenin içinde oluşan, değerli tane.


4. ETKİNLİK

Dinledim, anladım, soruları cevaplıyorum.

1- Su kaplumbağası, yumurtalarını nereye bıraktı?
Cevap: Sahile bıraktı.

2- Kaplumbağa nasıl ters döndü?
Cevap: Çakalla sansar kaplumbağayı ters çevirdi.

3- Kaplumbağayı kim kurtardı? Nasıl?
Cevap: Bir çocuk kurtardı. Kaplumbağayı denize doğru itti ve kaplumbağa düz döndü.

4- Kaplumbağa çocuğa ne dedi?
Cevap: Çocuğa teşekkür etti ve yumurtaları kurtarmasını söyledi.

5- Elinde bir sepetle sahile dönen çocuk ne yaptı?
Cevap: Yumurtaları sepete koydu. Kayanın arkasına saklanıp sansarla çakalı bekledi.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları Sonuç Yayınları

6- Sahile gelen sansarla çakal ne yaptı?
Cevap: Kaplumbağayı bulamayınca yumurtaları bulmak için bütün sahili kazdılar.

7- Çocuğun balıklarını alanlar kimlermiş?
Cevap: Çakalla sansar.

8- Çocuk, yumurtaları nereye koydu?
Cevap: Kuluçkaya yatmış kırlangıçların altına koydu.

9- Sansarla çakal, yavruları korkutmak isteyince neyle karşılaştılar?
Cevap: Kırlangıçlar onları gagaladı.

10- Uzak denizlerden dönen anne kaplumbağa, yavrularını sapasağlam görünce ne yaptı?
Cevap: Teşekkür etti ve inci tanelerini çocuğa verdi.

Arkadaşlar, sansarla çakalın yaptıklarını doğru buluyor musunuz? Orada olsaydınız onlara neler söylerdiniz, nasıl bir ders verirdiniz?
Cevap: Sansarla çakalın yaptığı doğru değil. Eğer orada olsaydım büyüklerime haber verirdim. Onlarında fikrini alıp güzel bir çözüm bulurdum.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Sonuç Yayınları

5. ETKİNLİK

Hayvanları korumak ve onların yaşamlarını devam ettirmelerini sağlamak niçin önemlidir? Bu konudaki duygu ve düşüncelerini aşağıya yazabilir misin?
Cevap: Hayvanlar da bizim gibi canlı. Yani onların da barınacak yere, yiyecek yemeğe ihtiyaçları var. Bu nedenle elimizden geldiğince onlara yardım etmeliyiz. Kapımızın önüne bir kap süt bile koysak onlara yardımcı oluruz.


6. ETKİNLİK

b. Aşağıdaki cümlelerin uygun yerlerinde konuşma çizgisi kullanalım.
Cevap:

Bir süre sonra kaplumbağa suyun yüzeyinde göründü.
– Teşekkür ederim, size borcumu nasıl ödeyebilirim, diye sordu.
– Ne borcu? Benim yerimde kim olsa aynı şeyi yapardı, dedi çocuk.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

Atatürk’ün çocukluk anılarını araştırınız.
Cevap:
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları Sayfa 221 Ders Kitabı Cevapları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.