Cevap Yaz
10 Eylül 2022, 0:43 - Sena Yazdı

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 70-71-72-74-75-76-80. Sayfa Cevapları ATA Yayıncılık

4.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 70-71-72-74-75-76-80. Sayfa Cevapları ATA Yayıncılık 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 4. sınıf fen bilimleri ders kitabı sayfa 70-71-72-74-75-76-80 cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf ATA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 70-71-72-74-75-76-80. Sayfa Cevapları Mıknatısların Uyguladığı Kuvvet

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları

Deney Yapalım

Sonuç

• Mıknatısın aynı renk uçları birbirine nasıl bir kuvvet uyguladı?
Cevap: Mıknatısın aynı renk uçları birbirlerini ittiler.


• Mıknatısın farklı renk uçları birbirine nasıl bir kuvvet uyguladı?
Cevap: Mıknatısın farklı renk uçları birbirlerini çektiler.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 71 Cevapları

Deney Yapalım

Sonuç

• Mıknatısın kırılan parçaları birbirlerine nasıl bir kuvvet uyguladı?
Cevap: Mıknatısın kırılan parçaları birbirlerine çekme kuvveti uyguladı.


• Mıknatısın kırılan parçaları ataş veya toplu iğneleri çekti mi?
Cevap: Mıknatısın kırılan parçaları ataş ve toplu iğneleri çekti.


• Mıknatıs kırıldığında mıknatıslık özelliğini kaybetti mi?;
Cevap: Hayır kaybetmedi.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 72 Cevapları

Deney Yapalım

Öncelikle plastik cetvel, silgi, toplu iğne, ataş, bakır tel, anahtar, gazoz kapağı ve kâğıdın mıknatıs tarafından çekilip çekilmeyeceğini tahmin edelim. Tahminlerimizi aşağıdaki tabloya yazalım.
Cevap:
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 72 Cevapları


Daha sonra plastik cetvel, silgi, toplu iğne, ataş, bakır tel, anahtar, gazoz kapağı ve kâğıda mıknatısı yaklaştırıp mıknatısın bu cisimleri çekip çekmediğini gözlemleyelim. Sonucu aşağıdaki tabloya yazalım. Tahminimizle sonucu karşılaştıralım.
Cevap:
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 72 Cevapları1


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 74 Cevapları

Peki, gelecekte başka hangi alanlarda mıknatıslar kullanılabilir? Tahmin edelim.
Cevap: Otomobillerde de mıknatıslar kullanılabilir. 


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 75 Cevapları

Uygulayalım

A. Aşağıdaki bulmacayı çözelim.
Cevap:
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 75 Cevapları


B. Yandaki numaralı mıknatıslar aynı çekim gücüne sahiptir. 2 numaralı mıknatısın, yerleri sabit olan 1 ve 3 numaralı mıknatıslar arasında hareketsiz bir şekilde durabilmesi istenmektedir. Buna göre;

a) 1 ve 3 numaralı mıknatıslar, 2 numaralı mıknatısa hangi kuvvetleri uygulamalıdır?
Cevap: 1 ve 3 numaralı mıknatıslar, 2 numaralı mıknatısa çekme kuvveti uygulamalıdır.


b) 1, 2 ve 3 numaralı mıknatısların kutuplarının nasıl olabileceğini numaralandırılmış mıknatısların üzerine yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 75 Cevapları1


C. Mıknatısların yeni kullanım alanlarıyla ilgili fikirlerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Mıknatısların tıbbı alanda ve ulaşımda kullanılması büyük bir gelişme olmakla birlikte büyük kolaylıklar sağlamış ve zamandan tasarruf etmemize yardımcı olmuştur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 76 Cevapları

2. BÖLÜM DEĞERLENDİRME SORULARI

Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayalım.

1. Mıknatıslarla ilgili ifadelerinden hangisi ya da hangileri doğrudur?
Cevap: C) 2 ve 3


2. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Cevap: B) İtme- Çekme- İtme


3. Aşağıdakilerden hangisinin yapısında mıknatıs kullanılmaz?
Cevap: C)


4. Buna göre kutucuklara sırasıyla hangi harfler yazılmalıdır?
Cevap: A) Y- D- Y


5. Buna göre K ve L mıknatısları aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: D) 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 80 Cevapları

1. Problemin Belirlenmesi: Pencerelerin kapanırken sert kapanması.

2. Araştırmanın Yapılması: Araştırmalar doğrultusunda daha önce bu problem için bir çözüm bulunmamıştır.

3. Çözüm Alternatiflerinin Oluşturulması: Pencerelerin kapanırken hızını kontrol edebileceği bir manyetizma tasarlanabilir. Pencerenin arasına çarparken zarar vermeyeceği yumuşak bir cisim konabilir.

4. En İyi Çözümün Belirlenmesi: Birinci çözümü daha mantıklı bulduk. Çünkü ikinci çözüm önerisi çok korunaklı bir çözüm değildir.

5. Ürünün Test Edilmesi ve Geliştirilmesi: Pencere ile kapanan anahtar kısmına manyetik alanı oluşturmak için mıknatıslar takıldı e ilk denemeyi yaptık. Pencerenin kapanması sırasında çarpma hızını azalttığını gözlemledik.

6. Sonuçların Raporlaştırılması: Bu proje pencerelerin daha uzun ömürlü olması için tasarlanmıştır. Açıldıktan sonra setçe kapanan pencerelerin hızını en aza indirmek için denemeler yapılmıştır. Pencere aralarına yumuşak ve sert cisimler konarak test edilmiştir. Sert cisimlerin pencerenin görüntüsüne zarar verdiği tahrip ettiği gözlemlenirken, yumuşak cisimlerin pencerenin hızını düşürmede pek etkili olmadığı gözlemlenmiştir. Bu nedenle pencere kasasının içerisine mıknatıslar takılmıştır. Pencere hızla kapanmak istediğinde mıknatıslar itme kuvveti ile bu hızı en aza indirmiştir. Bu proje mıknatıslar ve takması ile birlikte 150 TL’ye mal olmuştur.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.