Cevap Yaz
9 Ocak 2024, 8:56 - Sena Yazdı

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 72-73-75-76-77-78-79. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 72-73-75-76-77-78-79. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Maddeni Ölçülebilir Özellikleri konusunun bulunduğu 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 72-73-75-76-77-78-79 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 72-73-75-76-77-78-79. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık

4.Sınıf Sözcü Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 72-73-75-76-77-78-79. Sayfa Cevapları Maddeni Ölçülebilir Özellikleri

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Hazırlanalım

Bir çilekle bir karpuzu birbirinden ayıran özellikler nelerdir? Hangisini taşımak daha kolaydır? Hangisi dolabımızda daha çok yer kaplar? Sizce bunun nedeni nedir? Düşünelim ve düşündüklerimizi defterimize yazalım. 
Cevap: Çilek ve karpuzu birbirinden ayıran özellik boyutları, biri kabukluyken biri kabuksuzdur. Çileği taşımak daha kolaydır. Karpuz dolapta daha çok yer kaplar. Çünkü karpuz daha büyüktür.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları Sözcü Yayıncılık

4. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Aşağıdaki tabloyu defterimize çizerek dolduralım.
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları Sözcü Yayıncılık


2. Hangi malzemeleri gram, hangilerini kilogram cinsinden ifade ettik?
Cevap: Malzemelerden defter, anahtar ve yemek kaşığının kütlelerini gram cinsinden, elmaların kütlelerini kilogram cinsinden ifade ettik.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları Sözcü Yayıncılık

5. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Yandaki tabloyu defterimize çizerek dolduralım.
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları Sözcü Yayıncılık


2. Sıvının kütlesi ne kadardır?
Cevap: Sıvının kütlesi 500 gramdır.


3. Neden sıvı dolu beherglasın kütlesinden boş beherglasın kütlesini çıkardık?
Cevap: Sıvının kütlesini öğrenmek için sıvı dolu beherglastan boş beherglası çıkardık.


Katı ve sıvı hâldeki maddelerin kütlesini nasıl ölçeceğimizi artık biliyoruz. Süt, su veya meyve suyu şişelerinin üzerinde yazan “1 litre”, “0,5 litre”, “1.000 mililitre” gibi yazılar dikkatinizi çekti mi? Sizce bu yazılar neyi ifade eder? Düşünelim ve fikirlerimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Bu yazılar sıvıların kütlesini, hacmibi ifade eder. 


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları Sözcü Yayıncılık

6. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Su dökmeden önce nohutlar kapta ne kadar yer kapladı?
Cevap: Su dökmeden önce nohutlar kapta bir miktar yer kapladı.


2. Su döküp beklediğimiz nohutlarda ertesi gün bir değişiklik oldu mu? Neden?
Cevap: Nohutlar ertesi gün şiştiler. Çünkü su içerisinde kalarak suyu emdiler.


3. Kaba koyduğumuz nohutların ilk başta kapladığı yerle su döküp bir gece beklettikten sonra kapladığı yerleri karşılaştıralım.
Cevap: Nohutlar ilk başta az bir miktar yer kaplarken, suda kaldıktan sonra daha fazla yer kapladılar.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 77-78 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Etkinliğimizde sıvıların hacmini nasıl ölçeceğimizi öğrendik. Peki, katı hâldeki bir maddenin hacmini nasıl ölçeriz? Diyelim ki elimizde bir taş parçası var ve biz bu taşın hacmini çok merak ediyoruz. Sizce bu taşın hacmini nasıl ölçebiliriz?
Cevap: Katı maddelerin hacmini tartı ile ölçebiliriz.


8. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Dereceli silindire silgiyi attıktan sonra suyun hacmi ile silgiyi atmadan önceki suyun hacmi arasındaki farkı defterimize not edelim.
Cevap: Dereceli silindire silgiyi attıktan sonra suyun hacmi artmıştır. Silgiyi atmadan önceki hacmi ile dolu hacminin farkı silginin hacmini vermektedir.


2. Dereceli silindire taşı attıktan sonra suyun hacmi ile taşı atmadan önceki suyun hacmi arasındaki farkı defterimize not edelim.
Cevap: Dereceli silindire taşı attıktan sonra suyun hacmi artmıştır. Taşı atmadan önceki hacmi ile dolu hacminin farkı taşın hacmini vermektedir.


3. Dereceli silindire cam misketi attıktan sonra suyun hacmi ile cam misketi atmadan önceki suyun hacmi arasındaki farkı defterimize not edelim.
Cevap: Dereceli silindire cam misketi attıktan sonra suyun hacmi artmıştır. Cam misketi atmadan önceki hacmi ile dolu hacminin farkı cam misketin hacmini vermektedir.


4. Yukarıdaki işlemler sonucunda bulduğumuz değerler bize neyi verir? Tespitlerimizi aşağıdaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap: Yukarıdaki işlemler sonucunda bulduğumuz değerler bize katı maddelerin hacmini vermektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Neler Öğrendik?

1. Aşağıdaki şekli inceleyelim. Şekilde “D” harfi doğru sözcüğünü, “Y” harfi yanlış sözcüğünü ifade etmektedir. Cümlelerin doğru olduğunu düşünüyorsak “D” yönüne, yanlış olduğunu düşünüyorsak “Y” yönüne doğru ilerleyelim. Girişten çıkışa kadar izlediğimiz yolu ve çıkışımızı renkli bir kalemle işaretleyelim ve doğru çıkışı bulalım.
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları Sözcü Yayıncılık


2. Dereceli silindirde 300 mL su vardır. Su dolu dereceli silindire bir bilye atıldığında dereceli silindirdeki su seviyesinin 350 mL olarak değiştiği gözlenmektedir. Buna göre bilyenin hacmi kaç mL’dir?
Cevap: 350 ml – 300 ml = 50 ml bilyenin hacmi.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.