Cevap Yaz
13 Mart 2024, 13:24 - Zülal Güneş Yazdı

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 168-169-170. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 168-169-170 Sayfa Cevapları KOZA Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 5.Tema Değerlendirme Çalışmaları metninin cevaplarının yer aldığı 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170 Cevapları konusunu paylaştım. Cevaplarla ilgili görüş ve önerileriniz yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 168-169-170. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları

4.Sınıf KOZA Yayınları Türkçe Ders Kitabı 168-169-170.  Sayfa Cevapları 5.Tema Değerlendirme Çalışmaları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları KOZA Yayıncılık

1- 4. soruları metne göre cevaplayınız

1. Aşağıdakilerden hangisi geri dönüşümün yararları arasında sayılamaz?
Cevap: D. Yeni binaların yapılması için maddi kazanç elde ederiz

2. Aşağıdakilerden hangisi doğal kaynaklarımızın tüketilmesinin nedenlerinden biri değildir?
Cevap: A. Atık kâğıtların geri dönüşümü

3. Aşağıdakilerden hangisi metnin ana fikridir?
Cevap: B. Geri dönüşümle birlikte doğal kaynaklarımızı koruruz.

4. Metinde iki noktanın (:) kullanıldığı bir cümle yazınız. Bu cümlede iki noktanın kullanılmasının nedenlerini açıklayınız.
Cevap:

(:) kullanıldığı bir cümle → Enerji tasarrufu sağlanır: Geri dönüşüm sürecinde uygulanan işlemler daha azdır.
İki nokta kullanımın nedeni: Açıklama yapmak için kullanılmıştır. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları KOZA Yayıncılık

(5-9.) soruları yukarıdaki paragrafa göre tamamlayınız

5. Paragraf hangi tür bir metinden alınmıştır?
Cevap: Fabl türünden alınmıştır.

6. Paragrafa uygun bir başlık belirleyip yazınız
Cevap: Tavşanın Korkusu

7. Paragrafı devam ettirerek hikâyeyi tamamlayınız
Cevap:

Boz ayı, ağaç dallarının arasından çıkageldi ve tavşanla karşılaştı. Kötü bir niyeti yoktu ve tavşanın taşıdıklarını merak etti. Tavşana “Bunları niçin topluyorsun?” dediğinde tavşan şaşırdı ve söylendi “Kış geliyor görmüyor musun? Kışın beslenmek için kendime meyve topluyorum. Sen toplamıyor musun?” diyede soru sordu. Ayı şaşırarak “Hayır, ben kışı bilmem. Kış aylarında mağaramda mışıl mışış yatarım, havalar çok soğuk olunca ben dışarıda gezmekten rahatsız oluyorum” dedi. Tavşan bunu duyduğunda çok şaşırdı. Bütün bir kış boyunca birisi nasıl yatabilirdi ki? Bunun üzerine sohbetlerini biraz daha sürdüren Boz ayı ve Küçük tavşan arkadaş olmaya karar verdiler. Kışın gelmesiyle beraber Boz ayı kış uykusuna yattı ve tavşanda yuvasına çekildi. Kış boyunca görüşemeyen Boz ayı ve Küçük tavşan baharın gelmesiyle beraber tekrardan arkadaşlıklarını sürdürdüler.

8. Paragrafta geçen iki eş sesli kelimeyi yazınız. Bu kelimeleri iki farklı anlamıyla cümle içerisinde kullanınız
Cevap: 

düş
Aldığı elmaları poşete koyarak evin yollarına düştü.
Düşünde gördüğü olayı gerçekte yaşıyor gibiydi. 

dal
Denizin dibine dalan çocuk bir süre sonra çırpınmaya başladı
Ağacın dallarını budamaya gittik. 

9. Paragrafta hayalî ve gerçek ögeleri belirleyerek söyleyiniz.
Cevap:

Hayali Öğeler: Tavşanın kahvaltı yapıp, diğer hayvanlarla selamlaşması. 
Gerçek Öğeler: Güneşin bulutların arasında kaybolması. Tavşanın rüzgarın çarpması ile sendelemesi. Tavşanın yiyecek toplaması, Boz ayıyı görmesi


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları KOZA Yayıncılık

10. “Doğa ve Evren” temasındaki hikâye edici türdeki yazma çalışmalarınızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları KOZA Yayıncılık


11. “Doğa ve Evren” temasında en çok hangi metni ve etkinliği beğendiniz? Nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap: En çok “Yağmur” metnini beğendim. Çünkü çocukların dikkatini çeken ve güzel bir doğa olayı olmasından dolayı beğendim. 


12. “Doğa ve Evren” temasındaki dinleme ve konuşma etkinliklerinde uyduğunuz kurallar nelerdir? Bu süreçlerle ilgili eksikliklerinizi gidermek için yapmanız gereken çalışmaları açıklayınız.
Cevap: Dinleme ve konuşma etkinliklerinde uyduğumuz kurallar; etkili dinleme, konuşma yapan kişinin sözünü kesmeme, söz alarak konuşma, konuşma yaparken el hareketleri ile destekleme gibi kurallardır. 


Sonraki Derse Hazırlık

1. Çalabildiğiniz bir müzik aleti var mı? Varsa ve taşınabiliyorsa sınıfa getiriniz
Cevap: Gitar çalabiliyorum.

2. Müziğin önemi hakkında bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken birkaç kez prova yapınız.
Cevap:

Müzik, dünyada herkes tarafından kabul edilen evrensel bir dildir. Ritimler, notalar ve melodilerin birleşimiyle hayat bulan müzik, bizlere huzur verir. Her bir ses, içimize dokunurken aynı zamanda ruhumuza bir mesaj getirir. Müzik, hayatımızın her alanında varlığını hissettirir ve etkiler.

Müziğin önemi, duygusal ve zihinsel sağlığımız üzerindeki güçlü etkisiyle başlar. Müzik, duygularımızı ifade etmemize yardımcı olur. Hüzün, sevinç, umut veya öfke gibi her türden duyguyu anlatan melodiler, içimizdeki duygusal yoğunluğu yansıtır ve bizi rahatlatır.

Ayrıca, müzik beynin çalışma gücünü artırır ve zihinsel becerilerimizin gelişmesine yardımcı olur. Araştırmalar, müziğin öğrenmeyi desteklediğini ve hafızayı güçlendirdiğini göstermiştir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.