5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 120-122-123-125-126-127. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Isı Maddeleri Etkiler konusunun yer aldığı 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 120-122-123-125-126-127 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Genleşme ve büzülme olayları hakkında neler biliyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Isı alışverişlerinde hacimlerindeki artışa genleşme, azalmaya büzülme denir.
2. Çevrenizde herhangi bir genleşme veya büzülme olayı fark ettiniz mi? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yazın elektrik tellerinin sarkması, kışın gerilmesi.
Yaptığınız gözlemlere göre aşağıdaki tablonun ilgili alanlarını “X” ile işaretleyiniz.
Cevap:
1. Yaptığınız gözlemlere göre kürenin çemberden geçmemesinin sebebi nedir? Yazınız.
Cevap: Isıtıldığında genleşmesinden dolayı geçmemiştir.
2. Yaptığınız etkinlikten yola çıkarak genleşme ve büzülme olaylarının nasıl gerçekleştiğini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Isı sonucunda hacmin artması ve azalması sonucunda genleşme ve büzülme olayları gerçekleşir.
1. Pipetteki su seviyesinin değişmesinin sebebi nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Pipetteki su seviyesinin değişmesinin sebebi suyun sıcaklığının değişmesi nedeniyle genleşme veya büzülme ile değişir.
2. Pipetteki su seviyesinin değişimine göre hangi durum genleşmeye, hangi durum büzülmeye örnektir? Söyleyiniz.
Cevap: Sıcak suya maruz kaldığında genleşmeye, soğuk suya maruz kaldığında büzülmeye örnektir.
1. Plastik şişenin ucundaki balonlarda nasıl bir değişiklik gözlemlediniz? Söyleyiniz.
Cevap: Sıcak su koyduğumuzda balon şişti, soğuk su koyduğumuzda balon büzüştü.
2. Balonlarda görülen değişikliklerin sebebi nedir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Balonlarda görülen değişiklerin sebebi ısı sonucu hacmin değişmesidir.
Bahar, fen bilimleri dersinde öğrendiği genleşme ve büzülme konusunu gözlemlemek istiyor. Bunun için farklı uzunluklarda telleri keserek tellerin ilk uzunluklarını ölçüyor. Tellerin bir kısmını buzdolabına, diğerlerini ise sıcak kalorifer radyotörünün üzerine bırakıyor. Bir gün sonra tellerin uzunluklarını tekrar ölçüyor. Ölçüm sonuçlarını aşağıdaki tabloya kaydediyor. Buna göre tellerin uzunluğundaki farklılığın sebebinin genleşme mi, büzülme mi olduğuna karar vererek tablodaki ilgili alanları “X” ile işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümleler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” harfini takip ederek çıkışa ulaşınız. Ulaştığınız çıkış numarasını boyayınız.
Cevap:
Selim, çevresinde gördüğü bazı olayları genleşme ve büzülme olarak sınıflandırmak istiyor. Selim’e yardım etmek için aşağıdaki olayların numaralarını ilgili alanlara örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Genleşme: 1,4,7,8,10
Büzülme:2,3,5,6,9
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.