5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 137-138-139-140-144. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 137-138-139-140-144. Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm konusunun yer aldığı 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 137-138-139-140-144 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
5.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 137-138-139-140-144. Sayfa Cevapları Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları MEB Yayınları
EVSEL ATIKLAR VE GERİ DÖNÜŞÜM
HAZIRLIK İSTASYONU
Atık maddelerin sınıflandırılarak uygun atık kutularına atılmasının sağlayacağı faydalar neler olabilir? Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Her atık madde farklı şekillerde geri dönüştürülür. Örneğin kağıt malzemeler belki de sadece yıkanarak temiz bir hale getirilip tekrar kullanıma geliyor olabilir fakat cam parçaları ısıtılarak geri dönüştürülüyor olabilir. Her madde farklı şekilde dönüştürülür bu nedenle kolaylık olması için ayrı ayrı ayrıştırmak gerekir.
MERAK İSTASYONU
Kullanılmış plastik su şişesinin geri dönüşüm süreci ile ilgili merak ettiklerimizi yazalım.
Cevap: Plastik su şişesinin nasıl dönüştürüldüğünü merak ediyorum. Acaba sadece içlerini yıkayıp mı kullanıyorlar yoksa tamamen oyun hamuru gibi yapıp şişeleri baştan mı yapıyorlar?
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları MEB Yayınları
ETKİNLİK İSTASYONU
Görselleri verilen evsel atıkları göz önünde bulundurarak etkinliği gerçekleştirelim.

a. Evsel atıklar ile ilgili olarak merak ettiklerimizi aşağıya yazarak arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Evsel atıkların ayrıştırılmasının neden bu kadar önemli olduğunu merak ediyorum.
b. Evsel atıkların nitelikleri nelerdir?
Cevap: Evsel atıklar organik ve inorganik olmak üzere iki maddeye ayrılır. Organik maddeler doğada kendi kendine çözülebilir ancak inorganik evsel atıklar geri dönüştürülmesi gereken atıklardır.
c. Yukarıda verilen evsel atık örneklerini geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen olarak tahmin edip ilgili alanlara yazalım.
Geri Dönüştürülebilen Maddeler: b, c, e, f, g
Geri Dönüştürülemeyen Maddeler: a, d, ç
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları MEB Yayınları
ETKİNLİK İSTASYONU: Atık Maddeleri Gruplandıralım
– Ayrıştırdığımız atıkları geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen olarak gruplandıralım ve aşağıdaki ilgili yerlere yazalım.
Geri Dönüştürülebilen Maddeler → Pil, cam, kağıt, boş şampuan kutusu
Geri Dönüştürülemeyen Maddeler → Besin atığı, kullanılmış sıvı yağ, kumaş parçası
Değerlendirme
Küflenmiş ekmek, karton kutu, çürümüş domates ve plastik tarak gibi günlük yaşamımızda karşılaştığımız atıklara örnek verelim. Bu maddeleri geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen maddeler olarak etiketleyelim. Öğretmenimizin dönütleri ile hatalarımız var ise düzeltelim.
Geri Dönüştürülebilen Maddeler → Karton kutu, plastik tarak
Geri Dönüştürülemeyen Maddeler → Küflenmiş ekmek, çürük domates
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları MEB Yayınları
PEKİŞTİRME İSTASYONU-1
Aşağıdaki maddelerden geri dönüşümü mümkün olanları ve olmayanları belirleyelim. Belirlediğimiz maddelere ait numaraları ilgili kutulara yazalım.

Geri Dönüştürülebilen Maddeler → 1-2-3-5-7-8-10
Geri Dönüştürülemeyen Maddeler → 4-6-9-11-12
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları
ETKİNLİK İSTASYONU: Geri Dönüşümün Önemi
1. Geri dönüşümün ülke kaynaklarına etkisi ile ilgili düşüncelerimizi yazalım.
Cevap: Geri dönüşüm, bir ülkenin parasını ikiye katlar. Çünkü bir ürüne harcadığımız parayı tekrar para harcamaya gerek kullanmadan tekrar kullanabileceğimiz anlamına gelmektedir. Bir pil için 10 TL verdikten sonra onu geri dönüştürerek tekrar para harcamaya gerek kalmadan pili tekrar kullanabilir ve cebimizde yeni pile vereceğimiz 10 TL kalır.
2. Kaynakların etkili kullanımı ve geri dönüşüm konularına ilişkin nitelikleri yazarak tanımlayalım.
Cevap: Kaynakların etkili kullanımı geri dönüşüm sürecinin en başında kalır. Gereksizse kullanmamak geri dönüşüm işine gerek kalmasının önüne geçer, paramız cebimizde kalır. Bu nedenle kaynakların etkili kullanımı, geri dönüşüm ile doğrudan bağlantılıdır. Geri dönüşüm ise plastik, cam, kağıt, metal gibi malzemelerin ayrıştırılması sonrası tekrar işlenmesiyle ortaya çıkar ve çevre kirliliğinin önüne geçer.
3. Günlük hayatta geri dönüşüm uygulamalarına katkıda bulunuyor muyuz? Geri dönüşüme dair yaptığımız uygulamaları yazalım.
Cevap: Evet bulunuyoruz. Okulumuzda birden fazla geri dönüşüm kutuları var. Bu kutularda geri dönüştürülebilecek atıkları ayrıştırıyor ve belediyeye veriyoruz. Evimizde ise atık pilleri toplayarak aylık olarak mahalledeki muhtarlığın atık pil toplama kutusuna bağışlıyoruz.
4. Yaptığımız geri dönüşüm uygulamalarının ülke kaynaklarının korunmasına sağladığı katkılar neler olabilir? Yazalım ve arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Bunun en başında ülkemizin kaynakları sınırlıdır, kaynakları geri dönüşüm maddelerinden elde ederek ülkemizin yenilenemeyen kaynakların azalmasının önüne geçmiş oluruz. Ülkemizin enerji bakımından dışarıya bağımlı olduğunu düşünecek olursak maddi olarak ülkemize her açıdan kazanç anlamına gelir.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

