Cevap Yaz
15 Mayıs 2024, 21:42 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 241-242-243-246-248. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 241-242-243-246-248. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Araştırma Soruları Oluşturma, Veri Toplama ve Verileri Sıklık Tablosu ile Sütun Grafiğinde Gösterme konusunun bulunduğu 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 241-242-243-246-248 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 241-242-243-246-248. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 241-242-243-246-248. Sayfa Cevapları Araştırma Soruları Oluşturma, Veri Toplama ve Verileri Sıklık Tablosu ile Sütun Grafiğinde Gösterme

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları MEB Yayınları
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 1926 yılından günümüze faaliyetlerini yürütmektedir. TÜİK’in görevlerinden biri kullanıcıya istatistiksel verileri tablo ve grafikler şeklinde sunmaktır. TÜİK aracılığıyla il halk kütüphanelerindeki kitap sayısı, okuma yazma bilen sayısı, ilkokullardaki öğrenci sayısı, ürünlerin ithalat ile ihracat miktarı gibi verilere ulaşılabilmektedir.

Siz de ulaşmak istediğiniz verilere birkaç örnek söyleyiniz
Cevap: Türkiye’deki cinsiyet dağılımı, Türkiye’deki işsizlik oranı, okuma oranı gibi örnekler verebiliriz. 

 Verileri daha düzenli hale getirmek için nelerden yararlanabileceğinizi açıklayınız.
Cevap: Verileri düzenli hale getirmek için tablo veya grafiklerden yararlanabiliriz. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 242-243 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik

1) Bir kurs merkezinde açılması istenen kurs türlerini belirlemeye yönelik bir araştırma sorusu yazınız.
Cevap: En çok alanda eğitim görmek istersiniz?

2) Aile bireylerinizin tutumlu olmak için neler yaptıklarını belirlemeye yönelik bir araştırma sorusu yazınız.
Cevap:

  • En çok hangi alanda tasarruf edilmesi gerektiğini düşünüyorsunuz?
  • En çok hangi alanda tasarruf yapıyorsunuz?

3) Bir ayakkabı üreticisinin yeni üreteceği ayakkabıların tasarımına yönelik bir araştırma sorusu yazınız.
Cevap: 

  • Ayakkabıları kullandığınız yerlere göre değiştiriyor musunuz?
  • En çok hangi tarzda ayakkabı kullanıyorsunuz?

2) Aşağıdaki sorulardan araştırma sorusu olanların başındaki kutuya “✓” işareti koyunuz
Cevap:

(✓) Bir sınıftaki öğrencilerin diş fırçalarken kullandığı toplam su miktarı ne kadardır?
() Ali, bir günde kaç saat yürüyüş yapmaktadır?
(✓) Okulunuzdaki öğretmenler bir yılda kaç kitap okumaktadır?
(✓) Sınıf arkadaşlarınız kaç tane yabancı dil bilmektedir?
() Sedat, okula hangi ulaşım aracı ile gelmektedir?
(✓) Evinizde su israfından kaçınmak için nelere dikkat etmelisiniz?
() Türkiye’nin doğal kaynakları nelerdir?
(✓) Okulunuzda hangi tür tasarruf tedbiri alınmaktadır?
() Doğa’nın sınıf arkadaşları günde kaç saat televizyon izlemektedir?


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik

1) Kutay, okul arkadaşlarının ilgi alanlarını araştırmak için bir anket hazırlamıştır. Anket sonuçlarına göre 40 öğrencinin satranç oynamaya, 50 öğrencinin spor yapmaya, 30 öğrencinin fotoğraf çekmeye ve 60 öğrencinin enstrüman çalmaya ilgisi olduğunu görmüştür. Bu verileri kullanarak aşağıdaki sıklık tablosunu ve sütun grafiğini tamamlayınız
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirelim

1) Aslı, tasarruflu davranmanın faydaları ile ilgili bir araştırma yapmak istiyor. Aslı’nın araştırma yapacağı kişilere soracağı araştırma sorularının neler olabileceğini yazınız.
Cevap:

  1. Tasarruflu olmanın eve kazanımları neler olur?
  2. Tasarruflu olmak ülkeyi nasıl etkiler?
  3. Tasarruflu olmak canlı yaşamını nasıl etkiler?

2) Atatürk Kültür Merkezi’nde bir hafta boyunca tiyatro, seminer ve kurs gibi etkinlikler düzenlenmiştir. Tiyatro için 420, seminer için 515 ve kurs için 316 kişi gelmiştir. Bu verileri kullanarak bir sıklık tablosu oluşturunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları MEB Yayınları


3) Bir iş yerindeki çalışanların sevdiği çiçek çeşitleri yandaki sütun grafiğinde verilmiştir. Verilen sütun grafiğinden yararlanarak sıklık tablosunu oluşturunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları MEB Yayınları


4) Bir okulun kütüphanesinde bulunan kitap türleri ve kitap türlerinin sayıları yandaki sıklık tablosunda gösterilmiştir. Sıklık tablosundan yararlanarak sütun grafiğini çiziniz
Cevap:

 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 248 Sayfa Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.