Cevap Yaz
19 Nisan 2024, 21:54 - Saniye Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kuşlu Mektuplar metnine ait cevapların bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları

5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayınları 206-208-209-210-211 Sayfa Cevapları Kuşlu Mektuplar

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları KOZA Yayınları

HAZIRLIK

Daha önce trenle hiç seyahat ettiniz mi? Ettiyseniz yaşadıklarınızı anlatınız. Etmediyseniz trenle yolculuk yapmak isteyip istemeyeceğinizi nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Daha öncesinde mersine gitmek için trene binmiştim. trenle seyahat etmek otobüsle seyahat etmekten çok daha güzel ve eğlenceli. Yerde kayarak gidiyormuşuz gibi bir his var.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları KOZA Yayınları

 1. ETKİNLİK

Aşağıda metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları ilgili oldukları kelimelerle eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap: 

5.-Sinif-Turkce-Ders-Kitabi-Sayfa-208-Cevaplari-KOZA-Yayinlari 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları


2. ETKİNLİK

“Kuşlu Mektuplar” metnine farklı iki başlık belirleyerek bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.

Birinci başlığım: Uçuşan Mektuplar
Bu başlığı seçme nedenim: Mektupların güvercinlerle gelirken onlarla beraber uçtuğu için bu başlığı seçtim.

İkinci başlığım: Postacı
Bu başlığı seçme nedenim: Mektupları postacı getirdiği için bu başlığı seçtim.


3. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Metnin konusu: Metnin konusu mektup getirilmesidir.
Metnin ana duygusu: Mektupların nasıl getirildiği ve şairin mektup istediği şiirin ana duygusudur.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları KOZA Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

Şair kimden istekte bulunuyor?
Cevap: Postacıdan istekte bulunuyor. 

Şair, hangi tür mektupların kendisine gelmesini istiyor?
Cevap: Islık çalan, şarkı söyleyen ve kocaman pulları olan mektuplar gelmesini istiyor.

“Kuşlu mektuplar” ifadesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Mektupları eskiden kuşların getirdiği için kuşlu mektuplar demişlerdir.

Size göre şiirde hangi duygular ön plandadır?
Cevap: Şiirde özlem, beklenti, mutluluk duyguları ön plandadır.


5. ETKİNLİK

Şiirde, içinde teşhis (kişileştirme) sanatının geçtiği dizeleri aşağıya yazınız. Bu dizelerde teşhis sanatının nasıl yapıldığını da karşılarına yazınız.

Dizeler: Islık çalan mektuplar ⇒ Mektupların insanlar gibi ıslık çaldığı söylenerek yapılmıştır.
               Şarkı söyleyen mektuplar ⇒ Mektupların şarkı söyleyebileceği şeklinde kişileştirilmiştir.
               Uçsunlar güneşe kadar ⇒ Mektupların kuşlar gibi uçabileceği  kişileştirilmiştir.


6. ETKİNLİK

Şiirden alınan aşağıdaki dizede altı çizili kelimenin hangi anlamıyla kullanıldığını işaretleyiniz.
Cevap: 

5.-Sinif-Turkce-Ders-Kitabi-Sayfa-209-Cevaplari-KOZA-Yayinlari 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları KOZA Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsellerde Zeynep’in giysi alışverişiyle ilgili işlem basamakları karışık hâlde verilmiştir. Bunları sıraya koyarak numaralandırınız. Ardından size alınan bir eşyanın alışveriş sürecindeki işlem basamaklarını Zeynep’in yaşadıklarından hareketle sıralayarak aşağıya yazınız.
Zeynep’in yüz ifadelerinden hareketle duygu değişimini açıklayınız.

Ekran-goruntusu-2024-02-26-095445 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları

Zeynep, kıyafetlerini giyerken kendisine artık küçük geldiğini fark eder.
Annesi ve babasına bu durumu söylemeye gider.
Annesi Zeynep’in olmayan kıyafetlerini dolabından kaldırır.
Zeynep’e yeni kıyafetler almak için mağazaya giderler.
Zeynep beğendikleri kıyafetleri olup olmadığına bakmak için dener.
Olan kıyafetlerin ödemesini yapıp almak için kasaya giderler.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları KOZA Yayınları

8. ETKİNLİK

Eski çağlarda insanlar dumanla, güvercinlerle haberleşmeye çalışırken günümüz insanı çok daha hızlı ve kolay bir yöntemle haberleşebilmektedir. Özellikle internetin gelişmesiyle haberleşme ileri bir boyuta taşınmıştır. Bir zamanların yaygın kitle iletişim araçlarında da farklılıklar mevcuttur. Gazete, dergi, broşür gibi basılı iletişim araçları yerini gittikçe dijital içeriklere bırakmaktadır.
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmanın sonuçlarını da kullanarak gelecekte iletişim araçlarında olabilecek değişiklikler hakkında konuşunuz. Konuşmanızda konu dışına çıkmamaya dikkat ederek kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız. Ayrıca dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:

Günümüzde kullandığımız iletişim araçlarının çekim gücünün daha iyi bir şekilde sağlanması mümkündür. Bu sayede bazı iletişim araçlarını kullanırken şuan yaşadığımız sorunları yaşamayız. ileri düzeylerde iletişim araçlarını geliştirerek yeni kurulan programlar aracılığıyla fiziksel temas mümkün kılınabilir. Şuan da evde iletişim araçları sayesinde eşyalarımızı yönetebiliyoruz. Bu düzey daha da artabilir. Eşyaların hepsini bu şekilde yönetmemiz mümkün kılınabilir.


9. ETKİNLİK

Sevdiğiniz bir iletişim aracını anlatan kısa bir şiir yazınız. Şiirinizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Şiirinizi bitirdikten sonra arkadaşlarınıza okuyunuz. Şiirinizi öğretmeninizin kontrolünde sınıf ya da okul panosunda sergileyiniz.
Cevap: 

Büyülü Kutu: Bilgisayar

Bilmezdim, bir zamanlar,
Düşlerimde saklıydı bu mucize.
Bilgisayar, büyülü kutu,
Hayatıma yeni bir geçiş oldu.

Klavyenin tuşlarına dokundum,
Harfler dans etti ekranda.
Veri denizinde yüzdüm,
Bilgiye açıldı kapım.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Robotların günümüzde ne tür işlerde kullanıldıklarını güvenilir kaynaklardan araştırınız.
Cevap: Robotlar bir çok fabrikada üretim için kullanılmaktadır. Hastanelerde, okullarda bir çok konumlarda robotlar kullanılmaktadır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.