5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kuşlu Mektuplar metnine ait cevapların bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Daha önce trenle hiç seyahat ettiniz mi? Ettiyseniz yaşadıklarınızı anlatınız. Etmediyseniz trenle yolculuk yapmak isteyip istemeyeceğinizi nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Daha öncesinde mersine gitmek için trene binmiştim. trenle seyahat etmek otobüsle seyahat etmekten çok daha güzel ve eğlenceli. Yerde kayarak gidiyormuşuz gibi bir his var.
Aşağıda metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları ilgili oldukları kelimelerle eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap:
“Kuşlu Mektuplar” metnine farklı iki başlık belirleyerek bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.
Birinci başlığım: Uçuşan Mektuplar
Bu başlığı seçme nedenim: Mektupların güvercinlerle gelirken onlarla beraber uçtuğu için bu başlığı seçtim.
İkinci başlığım: Postacı
Bu başlığı seçme nedenim: Mektupları postacı getirdiği için bu başlığı seçtim.
Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Metnin konusu: Metnin konusu mektup getirilmesidir.
Metnin ana duygusu: Mektupların nasıl getirildiği ve şairin mektup istediği şiirin ana duygusudur.
Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
Şair kimden istekte bulunuyor?
Cevap: Postacıdan istekte bulunuyor.
Şair, hangi tür mektupların kendisine gelmesini istiyor?
Cevap: Islık çalan, şarkı söyleyen ve kocaman pulları olan mektuplar gelmesini istiyor.
“Kuşlu mektuplar” ifadesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Mektupları eskiden kuşların getirdiği için kuşlu mektuplar demişlerdir.
Size göre şiirde hangi duygular ön plandadır?
Cevap: Şiirde özlem, beklenti, mutluluk duyguları ön plandadır.
Şiirde, içinde teşhis (kişileştirme) sanatının geçtiği dizeleri aşağıya yazınız. Bu dizelerde teşhis sanatının nasıl yapıldığını da karşılarına yazınız.
Dizeler: Islık çalan mektuplar ⇒ Mektupların insanlar gibi ıslık çaldığı söylenerek yapılmıştır.
Şarkı söyleyen mektuplar ⇒ Mektupların şarkı söyleyebileceği şeklinde kişileştirilmiştir.
Uçsunlar güneşe kadar ⇒ Mektupların kuşlar gibi uçabileceği kişileştirilmiştir.
Şiirden alınan aşağıdaki dizede altı çizili kelimenin hangi anlamıyla kullanıldığını işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki görsellerde Zeynep’in giysi alışverişiyle ilgili işlem basamakları karışık hâlde verilmiştir. Bunları sıraya koyarak numaralandırınız. Ardından size alınan bir eşyanın alışveriş sürecindeki işlem basamaklarını Zeynep’in yaşadıklarından hareketle sıralayarak aşağıya yazınız.
Zeynep’in yüz ifadelerinden hareketle duygu değişimini açıklayınız.
Zeynep, kıyafetlerini giyerken kendisine artık küçük geldiğini fark eder.
Annesi ve babasına bu durumu söylemeye gider.
Annesi Zeynep’in olmayan kıyafetlerini dolabından kaldırır.
Zeynep’e yeni kıyafetler almak için mağazaya giderler.
Zeynep beğendikleri kıyafetleri olup olmadığına bakmak için dener.
Olan kıyafetlerin ödemesini yapıp almak için kasaya giderler.
Eski çağlarda insanlar dumanla, güvercinlerle haberleşmeye çalışırken günümüz insanı çok daha hızlı ve kolay bir yöntemle haberleşebilmektedir. Özellikle internetin gelişmesiyle haberleşme ileri bir boyuta taşınmıştır. Bir zamanların yaygın kitle iletişim araçlarında da farklılıklar mevcuttur. Gazete, dergi, broşür gibi basılı iletişim araçları yerini gittikçe dijital içeriklere bırakmaktadır.
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmanın sonuçlarını da kullanarak gelecekte iletişim araçlarında olabilecek değişiklikler hakkında konuşunuz. Konuşmanızda konu dışına çıkmamaya dikkat ederek kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız. Ayrıca dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:
Günümüzde kullandığımız iletişim araçlarının çekim gücünün daha iyi bir şekilde sağlanması mümkündür. Bu sayede bazı iletişim araçlarını kullanırken şuan yaşadığımız sorunları yaşamayız. ileri düzeylerde iletişim araçlarını geliştirerek yeni kurulan programlar aracılığıyla fiziksel temas mümkün kılınabilir. Şuan da evde iletişim araçları sayesinde eşyalarımızı yönetebiliyoruz. Bu düzey daha da artabilir. Eşyaların hepsini bu şekilde yönetmemiz mümkün kılınabilir.
Sevdiğiniz bir iletişim aracını anlatan kısa bir şiir yazınız. Şiirinizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Şiirinizi bitirdikten sonra arkadaşlarınıza okuyunuz. Şiirinizi öğretmeninizin kontrolünde sınıf ya da okul panosunda sergileyiniz.
Cevap:
Büyülü Kutu: Bilgisayar
Bilmezdim, bir zamanlar,
Düşlerimde saklıydı bu mucize.
Bilgisayar, büyülü kutu,
Hayatıma yeni bir geçiş oldu.
Klavyenin tuşlarına dokundum,
Harfler dans etti ekranda.
Veri denizinde yüzdüm,
Bilgiye açıldı kapım.
Robotların günümüzde ne tür işlerde kullanıldıklarını güvenilir kaynaklardan araştırınız.
Cevap: Robotlar bir çok fabrikada üretim için kullanılmaktadır. Hastanelerde, okullarda bir çok konumlarda robotlar kullanılmaktadır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.