Cevap Yaz
18 Nisan 2024, 20:16 - Betül Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyacağı metinlerden birisi olan Son Martı metnine ait cevapların yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-174-175-176-177-178 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 172-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları Son Martı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. Çevre kirliliği ne demektir? Çevre kirliliğinin sonuçları nelerdir?
Cevap: Çevre kirliliği etraftaki her şeyin plansızca kullanılması ve yanlış kullanılmasıdır. 

2. Doğaya zarar vermemek için neler yapmalıyız?
Cevap: Doğaya zarar vermemek için  çevremizi kirletmemeliyiz, atıklarla etrafı kirletmemeli, ağaçları kesmemeliyiz.

3. “İnsan tabiattan uzaklaştıkça kalbi katılaşır.” cümlesinin iletisi nedir?
Cevap: İnsan şehir içinde gürültüden, etrafın kirliliğinden etkilenerek ruhunu dinleyemez. Çok fazla yorulur ve insanlıktan uzaklaşır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

a. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları ANKA Yayınevi


b. Bu kelimelerin anlamlarını metinde kullanıldıkları cümlelerden tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını sözlükten öğreniniz. Daha sonra bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Yosun: Havuzun dibi yosun tutmuş.
Diri:  Diri diri gömdüler toprağa.
Asit: Asit oranını biraz fazla kaçırmışlar.
Okyanus: Okyanuslarda dalış yapmaya gidiyorlarmış.
Ölgün: Çiçek ölgün ölgün duruyordu.


2. Etkinlik

Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını bulunuz.

Şahıs ve varlık kadrosu: İnsanlar, akasya ağacı, deniz, ağaçlar, martı, doktor.
Olay: Doktor ve martının doğa hakkında konuşmaları
Yer: Kent, park
Zaman: Herhangi bir gün.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları ANKA Yayınevi

3. Etkinlik

Metindeki kurgusal ögeleri bulup aşağıdaki boşluğa yazınız. Ardından arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap: Martının konuşması, doktorla arkadaş olması, ağacın mutsuzluğunu şarkıyla gidermeye çalışması, ağaçların istenmediklerini düşünmesi.


4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Yazarın akasya ağacının kurumasından korkmasının nedeni nedir?
Cevap: Çünkü parktaki son kalan ağaç oydu, oda kurursa parkta hiç ağaç kalmayacaktı.

Yazar, martıyla karşılaşınca neden şaşırmıştır?
Cevap: Kentte hiç martı kalmadığını düşünüyordu.

Yazar, martıyla karşılaştığında neleri anımsamıştır?
Cevap: Çocukluğunu güzel günlerini anımsamıştır. 

Martı, okyanusun ötesine neden halkıyla gitmemiştir?
Cevap: Çünkü burayı çok seviyormuş, kendisi de giderse oralar ıpıssız kalacakmış. 

Martının yerinde olsaydınız halkınızla birlikte okyanusun ötesine gider miydiniz? Neden?
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları ANKA Yayınevi

5. Etkinlik

Aşağıda renkli levhalardaki beş kelimeyi, cümle içinde altı çizili olan kelimeler ile değiştirmeniz gerekmektedir. Kelime numaralarını cümlelerin karşılarına yazınız.

Bizi de yanına çağırdı……………………Annemle beni de yanına çağırdı…………
Yarın oraya Ali de gelecek. ……………Yarın sinemaya Ali de gelecek…………………………
Burası bana hep huzur verir. ……………….Evim bana hep huzur verir……………………..
Onlar, günlerdir çamaşırlıkta asılı. ……………..Havlular, günlerdir çamaşırlıkta asılı……………………………
O, benim en sevdiğim kuzenimdir……………….Aslı benim en sevdiğim kuzenimdir……………………………….


6. Etkinlik

Metindeki hangi kelimeler adların yerine geçmiştir. Aşağıya yazınız.
Cevap: Burası, kimse, onlara, onun, bendim, onu, ona, o, bu, beni.


7. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde kullanılan zamirleri bulup cümlenin karşısındaki boşluğa yazınız.

Yarın ben de size geleceğim. __ben, size__
Onu, yıllar önce birlikte görmüştük. __onu__
Bu, benim yıllar önce sana hediye aldığım atkı. __bu, benim, sana__
Bizler, sorumluluklarımızı yerine getirirsek ülkemiz gelişir.__bizler__
Şunu yerden kaldırıp çekmeceye koyar mısınız?__şunu__

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları ANKA Yayınevi

8. Etkinlik

a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.

b. Aşağıdaki soruları görsellerden hareketle cevaplayınız.

1. Bu görsellerin ortak özelliği nedir?
Cevap: Bu görsellerin ortak özelliği hepsinde çevreden zarar gören hayvanların olmasıdır.


2. Görsellerden çıkarabileceğiniz yargılar nelerdir?
Cevap:

  • Çevre kirliliği canlılara zarar vermektedir.
  • Çevre kirliliğine karşı önlemler alınmalıdır.

3. Çevre kirliliğinin insanlar üzerindeki olumsuz etkileri nelerdir?
Cevap: Çevre kirliliği havaya,  toprağa, suya zarar vermektedir. Havayı soluyan, toprağa dokunan, sulardan içen insanlar tabii ki de bu durumdan olumsuz etkilenecektir.


4. Dünyanın canlılar için daha yaşanabilir bir yer hâline gelmesi konusunda neler yapmalıyız?
Cevap: Çevremizi temiz tutmalı, çevremize karşı duyarlı olmalıyız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları ANKA Yayınevi

9. Etkinlik

Karikatürü inceleyiniz. Karikatürden hareketle aşağıdaki yönergeyi dikkate alarak defterinize çevre kirliliği hakkında bilgilendirici bir metin yazınız.
Cevap: 

Hava kirliliği, su kirliliği ve toprak kirliliği gibi farklı türleri olan çevre kirliliği, doğal dengeyi bozarak doğal hayatı olumsuz etkilemektedir. İnsanların endüstriyel atıkları, tarım ilaçları ve fosil yakıtların kullanımı da bu sorunun temel nedenleridir. Havanın kirletilmesi, solunum yolu rahatsızlıklarını artırırken, su kaynaklarının kirlenmesi sudaki ekosisteme bağlı canlıların yaşamını tehdit etmektedir. Aynı şekilde, toprak kirliliği tarımsal üretimi olumsuz etkileyerek gıda güvenliğini tehlikeye atmaktadır.

Bu kaçınılmaz sorunu çözmek için, bireysel ve toplumsal seviyede harekete geçmek gerekmektedir. İlk adım, enerji kaynaklarını daha sürdürülebilir olanlara yönlendirmektir. Yenilenebilir enerji kaynaklarına geçiş, fosil yakıtların kullanımını azaltarak hava kirliliğini önemli ölçüde azaltabilir. Ayrıca, geri dönüşüm ve atık yönetimi gibi etkin uygulamalarla da atıkların doğaya zarar vermesini engelleyebiliriz.


11. Etkinlik

Arkadaşlarınızla bir grup oluşturup çevre kirliliğini anlatan bir karikatür hazırlayınız. Çalışmanız bittikten sonra karikatürünüzü okul panosunda sergileyiniz.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları ANKA Yayınevi

Sonraki Metne Hazırlık

“gov” ve “edu” uzantılı sitelerden ya da yakınınızdaki bir kütüphaneden “kutup ışıkları” hakkında araştırma yapınız.
Cevap:  Kuzey ve güney kutbunda görülen yeryüzünün manyetik alanıyla güneşten gelen yüklü parçacıkların etkileşimi sonucu ortaya çıkan  doğal ışımalardır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.