Cevap Yaz
15 Nisan 2024, 19:33 - Betül Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 179-180-181-182. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 179-180-181-182. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyacağı metinlerden birisi olan Gökyüzündeki Ateş: Kutup Işıkları metnine ait cevapların yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179-180-181-182 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 179-180-181-182. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 179-180-181-182-183. Sayfa Cevapları Gökyüzündeki Ateş: Kutup Işıkları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. Kutup ışıkları hakkında yaptığınız araştırmayı arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Kuzey ve güney kutbunda görülen yeryüzünün manyetik alanıyla güneşten gelen yüklü parçacıkların etkileşimi sonucu ortaya çıkan  doğal ışımalardır.

2. Kutup ışıkları hakkında yaptığınız araştırmalardan sonra kutup ışıkları ilginizi çekti mi? Neden?
Cevap: Evet bu doğal ışımaları merak ettim.

Metni okurken önemli gördüğünüz yerlerin altlarını çiziniz. Daha sonra altını çizdiğiniz yerlerden faydalanarak paragraf oluşturunuz. Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Tromso’nün en çarpıcı özelliğiyse kutup ışıklarının görülebileceği bir noktada yer alması. Tromso’ye ulaştıktan sonra her gece heyecanla kutup ışıklarının görünmesini bekliyoruz. Bunun için gökyüzünün bulutsuz olması ilk koşul. Yoksa kutup ışıkları oluşsa bile görülemiyor. Bir süre sonra gökyüzünde fosforlu yeşil renkte bir parıltı oluşuyor. Sonra bu parıltı söner gibi oluyor. Hemen ardından daha büyük bir parıltı oluşmaya başlıyor ve bu defa gittikçe büyüyerek gökyüzünde kocaman bir yay oluşturuyor.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

Metindeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlük kullanarak kontrol ediniz. Daha sonra bu kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:

Kelime: Kongre
Tahminim: Toplantı
Cümlem: Büyük bir kongre yapılacağı duyuruldu.

Kelime: Deniz biyoteknolojisi
Tahminim: Deniz canlılarını inceleyen bilim dalı.
Cümlem: Deniz biyoteknolojisi iyice gelişti.

Kelime: Tundra
Tahminim: Soğuk yerlerin bitki örtüsü.
Cümlem: Tundra sadece soğuk yerlerde olur.

Kelime: Manyetik alan
Tahminim: Çekim alanı
Cümlem: Manyetik alana demir olan eşyalarla girilmesi yasakmış.

Kelime: Molekül
Tahminim: Maddenin atomdan büyük  küçük parçaları
Cümlem: Bugün okulda molekülleri öğrendik.

Kelime: Zahmet
Tahminim: Sıkıntı
Cümlem: Size zahmet vermeseydik.


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız.
1. Tromso, neden ilgi çekici bir kenttir?
Cevap: Kuzey Kutbu’na yakınlığı, donmuş gölleri, nehirleri, şelaleleri ve tundra yaşam kuşağının bitki türleri ile hayli ilgi çekici bir kent.

2. Yazar Tromso’ye neden gitmiştir?
Cevap: Kongre için gitmiştir.

3. Yazar, Tromso’de heyecanla neyi beklemektedir?
Cevap:  Kutup ışıklarının görünmesini beklemektedir.

4. Kutup ışıklarının diğer adı nedir?
Cevap: Aurora’dır.

5. Kutup ışıkları nasıl oluşur?
Cevap: Parçacıklar oksijen atomuyla çarpışırsa yeşil, daha yüksek tabakalardaki oksijen atomuyla çarpışırsa kırmızı, azot molekülleriyle çarpışırsa mavi, iyonlaşmamış azot atomları ile çarpışırsa mor/eflatun ışık yayar. 

6. Geçtiğimiz çağlarda insanlar neden kutup ışıklarıyla ilgili efsaneler üretmişlerdir?
Cevap: Geçmiş dönemlerde kutup ışıklarıyla ilgili bilgiler olmadığı için insanlar kutup ışıklarına olağan özellikler yüklemişlerdir. 

7. Kutup ışıklarının izlenebilmesi için gereken koşullar nelerdir?
Cevap: Gece vakti olması ve gökyüzünün bulutsuz olması gerekmektedir. 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları ANKA Yayınevi

3. Etkinlik

b. Metni okuduktan sonra renklendirilmiş kelimelerle ilgili yargılardan doğru olanların sonuna “D”, yanlış olanların sonuna “Y” yazınız.
Cevap:

Maviyle yazılan kelimeler, adların yerini tutan kelimelerdir.(D)
Kırmızıyla yazılan kelimeler, basit yapılıdır.(Y)
Yeşille yazılan kelimeler, adların önüne gelerek o adların niteliklerini bildirmiştir.(D)
Morla yazılan kelimeler, bağlaçtır.(D)
Turuncuyla yazılan kelimelerden biri basit, diğeri birleşik yapılıdır.(Y)


4. Etkinlik

Aşağıdaki yönergeyi dikkate alarak bir masal yazınız.
Cevap: 

Nisa ve Renkli Kuş

SERİM BÖLÜMÜ: Bir sabah, Nisa, bahçede dolaşırken ağaç dalında rengarenk bir kuşun yaralı olduğunu fark etti. Kuş, kanatlarını acıyla sallıyor ve çaresizce ötüyordu. Nisa hemen kuşun yanına koştu ve onu avucuna aldı. Kuşu nazikçe tutarak, onu güvenli bir kafese yerleştirdi. Kafesin kapısını kapatıp, aceleyle mahallesindeki veterinerin yanına gitti. Yolda, kuşun üzüntüyle sessizleştiğini fark etti. Nisa, kuşun yaralı olması sebebiyle çok üzüldü. Kalbinde, bu renkli kuşun bir an önce iyileşmesi vardı.

DÜĞÜM BÖLÜMÜ: Veteriner kliniğine vardıklarında, doktor kuşu inceledi ve bir an önce müdahales edilmesi gerektiğini söyledi. Kuş, yaralarının iyileşmesi için bir süre gözlem altında kalacaktı. Nisa, kuşun iyileşmesini beklerken her gün veteriner kliniğine giderek onun durumunu inceledi ve onunla oyun oynadı, ona şarkılar söyledi ve renkli tüylerini okşadı.

Zamanla, kuşun yaraları iyileşti ve gücünü topladı. Ancak kafesin içinde özgürce uçmadığını görmek Nisa’yı hüzünlendirdi. Bu durumu değiştirmek için bir plan yaptı. 

Nisa, bahçedeki ağaç dalına yakın bir yerde kafesi koydu ve kapısını kafesin kapısını açık bıraktı ve içine birkaç lezzetli meyve koydu. Kuş, kafesteki meyveleri koklayarak yaklaştı ve çekimser bir şekilde yedi.

ÇÖZÜM BÖLÜMÜ: Sonunda, bir sabah kuş, cesaretini topladı ve kafesin kapısından dışarı adım attı. Nisa, heyecanla gözlerini ovuşturdu ve kuşun kanatlarının gücüyle yükselip uçtuğunu gördü. Kuş, gökyüzünde dönerek güzel şarkılar söylüyordu. Nisa’nın kalbi sevinçle doldu. “Sen artık özgürsün!” diye haykırdı.

Kuş, o andan itibaren Nisa’nın bahçesine sık sık uğramaya başladı. Her ziyaretinde ona minnettarlıkla ötüyordu. Nisa, kuşun mutlu ve özgür olduğunu görmek için çok sevinçliydi.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.