6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Atatürk Çiçeği Metni Cevapları konusunun bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayaf 66-67-68-69-70 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Aşağıdaki anıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Her ne koşulda ve zorlukta olursak olalım etrafımızı güzelleştirmeli, yeşillendirmeli ve daha iyi hale getirmeliyiz. Önümüze çıkan engellere takılmamalı, onları engel olmaktan çıkarmalıyız.
2. Sizce Mustafa Kemal Atatürk’ün bütün dünyada tanınan ve takdir edilen bir lider olması onun hangi özelliklerinden kaynaklanmaktadır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Mustafa Kemal Atatürk’ün
Metni dinlerken anlamını bilmediğiniz sözcükleri ve önemli gördüğünüz bilgileri aşağıdaki yazma alanına not ediniz. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğreniniz.
a. Metinde kullanılan bazı sözcükler ve bunların anlamları aşağıda verilmiştir. Metni tekrar dinleyerek bağlamdan hareketle sözcüklerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
b. “a” maddesinde verilen sözcükleri anlamlarına uygun kullanarak kısa bir metin yazınız.
Cevap: Bir bal üreticisi olan Çiftçi Hamdi Bey, ürettiği balın kalitesini kontrol edebilmek için bulunuğu şehirdeki Ziraat Fakultesi olan bir üniversiteden profesörle görüşebilmek için randevu alır. Randevu günü erkenden giden Hamdi Bey, profesöre hem ikramlık hemde testlerin yapılması için kilolarca bal getirir.
Profesör, Hamdi Bey ile görüştükten sonra numunelik ballardan birisini alır, öğrencileriyle laboratuvara geçerek testlere başlar. Profesör yaptığı testlerde balın kalitesini tescilleyip arta kalan balı Hamdi Bey’e tescil belgesiyle iade ederek onu ürettiği kaliteli baldan dolayı tebrik ederek uğurlar.
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. “Atatürk çiçeği” adını kim, nasıl koymuştur?
Cevap: Atatürk çiçeği adını Doktor Kirk Land koymuştur. Bu ismi profesör arkadaşının önerisiyle koymuştur.
2. Metinde Atatürk çiçeğinin hangi özelliklerinden bahsedilmiştir?
Cevap: Yeşil yapraklı ve kan kırmızısı çiçekleri olan bir süs bitkisidir.
3. Doktor Kirk Land’ın (Körk Land) çiçeğine Atatürk ismini koymasının sebebini açıklayınız.
Cevap: Doğa sevgisi ve bilgisine olan düşkünlüğü nedeniyle Atatürk ismini koymuştur.
4. Doktor, çiçeğe Atatürk adının konulmasının tescil edilmesi için ne yapmıştır?
Cevap: Dünya Bitki Bilimi Dairesi’ne giderek tescil etmiştir.
5. Metinde Atatürk’e ait hangi kişilik özelliklerine değinilmiştir?
Cevap: Atatürk’ün doğa sevgisiyle dolu ve bilgili bir lider olduğuna değinilmiştir.
6. Atatürk’ün dünyada bir çiçeğe ismi verilen tek lider olması, onun hangi özelliklerinden kaynaklanıyor olabilir?
Cevap: Atatürk’ün isminin bir çiçeğe verilmesi onun doğaya ne kadar düşkün olduğunu, sevgi beslediği ve örnek bir lider olduğunu gösterir ve bu özelliklerinden dolayı onun ismi verilmiş olabilir.
Dinlediğiniz metnin özetini aşağıya yazınız.
Cevap: Doktor Kirk Land, laboratuvar ortamında ürettiği bir çiçeğe isim vermek için düşünmeye başlamıştır ancak günler geçmesine rağmen çiçeğine verecek güzel bir isim bulamamıştır. Bunu düşündüğü günlerden birinde laboratuvarına gelen profesör arkadaşına durumu anlatınca arkadaşı ona bir isim önerisinde bulunmuş. Arkadaşı doğa sevgisi ve bilgisiyle tanınan bir lider olan Atatürk ismini önerince Doktor Kirk Land çok beğenmiş ve ismi tescillemek için Dünya Bitki Bilimi Dairesi’ne gitmiş ve ismi tescillemiştir.
Dinlediğiniz metnin konusu ve ana fikrini belirleyerek uygun yere yazınız.
Metnin konusu nedir?
Cevap: Doktor Kirk Land’ın ürettiği bir çiçeğe isim vermekte kararsız kalması sonrası profesör arkadaşının doğa sevgisiyle bilinen bir lider olan Atatürk ismini önermesi.
Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Atatürk, doğa sevgisi ve bilgisiyle bilinen önemli bir liderdir.
Gelecek derse hazırlık bölümünde sizden istenen sunumu gerçekleştirmek için gerekli hazırlıkları yapınız. Gönüllü arkadaşlarınızdan birinin sunumunu dinleyerek sunumlara başlayınız. Sunum sonunda arkadaşınızın yaptığı sunumu değerlendiriniz. Siz de sunumunuzu yapınız ve arkadaşlarınızdan değerlendirmelerini isteyiniz.
Aşağıda verilen cümleleri okuyunuz. Bu cümlelerdeki altı çizili sözcüklerin cümlenin anlamında yaptığı değişikliği, her cümlenin altındaki yazma alanına yazınız.
Atatürk’le hiç karşılaşmadım ama onun hakkında çok şey biliyorum.
Cevap: Olumsuz cümleyi olumlu hale getirmiştir.
Genç yaşına rağmen yüzlerce kitap okudu.
Cevap: Aynı görevdeki kelimeleri birbirine bağlar.
Ankara’ya gitmeyi çok istemiştim ancak hastalanınca gidemedim.
Cevap: Neden-sonuç bildirir.
Sokağımızda çiçekçi aradım lakin bulamadım.
Cevap: Karşıt bir görüş bildirir.
Sabahlara kadar ders çalıştım bununla birlikte iyi not alacağımdan emin değilim.
Cevap: Olumlu cümleyi olumsuz hale getirmiştir.
Atatürk’ü görmek için yüksek bir yere çıkmıştım buna rağmen göremedim.
Cevap: Olumlu cümleyi olumsuz hale getirmiştir.
Aşağıda verilen sözcükleri kullanarak bir hikâye yazınız. Yazınızda hikâye unsurlarını kullanmaya dikkat ediniz. Metninizi yazarken geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz.
Cevap:
Halil, Cumhuriyet Bayramı’nın yaklaşması nedeniyle oynanacak olan bir tiyatro oyununun grubuna katıldı. Halil, tiyatro grubundayken kendi toprağını ekip biçen bir çiftçinin rolünü üstlendi. Halil’in oynadığı çiftçi, tiyatro oyununda Cumhuriyet’in kazanılmasından önce savaşlara katılmış bir askerdi. Cumhuriyet ilan edilince köyüne dönmüş ve tek başına çiftçilik yapmıştır. Cumhuriyet Bayramı’na kadar bu oyuna çalışan Halil ve arkadaşları oyunu bayram günü oynamışlar ve başarılarından dolayı madalya almışlardır.
Halil oyundan sonra yakın arkadaşına şunları söylemiş:
—Tiyatroda oynadığım çiftçi rolü çok zordu. Gerçek hayatta büyüklerimizin, ülkemiz kurulurken bu kadar büyük zorluklar yaşaması ve yakınlarını kaybedip tek başına çiftçilik yapmaya devam etmesi düşününce bile çok üzücü, büyüklerimizin yaptığı fedakarlıkları unutmamamız gerekir.
Arkadaşı, Halil’den bunları duyunca o da duygulanmış ve Halil ile beraber bugünleri yaşamamızı sağlayanların yaptıklarını unutmamak için birbirlerine söz verdiler.
İklim değişikliği ve küresel ısınmanın etkileri hakkında bir araştırma yapınız.
Cevap: İklim değişikliği ve küresel ısınma dünyayı etkileyen en önemli tehlikelerden birisidir. Buzulların erimesi, su seviyelerin yükselerek yerleşim yerlerinin sular altında kalması, kum fırtınaları, orantısız hayvan göçleri ve sıcaklık dengesinin bozulmasından dolayı çıkan fırtınalar insan hayatını olumsuz etkiler.
Bu sadece hava olaylarıyla sınırlı değildir. Mevsimsel sebze ve meyvelerde yeteri beslenemediği için zarar görür, doğanın dengesi bozulur.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Bu bilgiler bana çok yardımcı oldu teşekkürlerr
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.