6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Haydi, Bitirelim! etkinliğinin de bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Haydi,Bitirelim!

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları MEB Yayınları

Üretmek Gibisi Yok

a. “Türkülerin ortaya çıkış hikâyeleri” ile ilgili yaptığınız araştırmadan edindiği niz bilgileri grup arkadaşlarınızla paylaşarak değerlendiriniz. Seçtiğiniz bölgeye ait türkülerden birinin hikâyesini anlatan bir sunum yapmak üzere (farklı bölümleri farklı kişilerin sunması, sunumun bir bölümünde canlandırma yapılması, sunumu zenginleştirecek materyallerin hazırlanması vb.) plan yapınız.

b. Planınıza uygun olarak hazırlıklarınızı tamamlayınız ve etkili bir sunum yapabilmek amacıyla prova yapınız.
c. Aşağıdaki yönergeleri uygulamaya özen göstererek sunum yapınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları MEB Yayınları
Cevap:

Herkese merhaba bu konuşmamda Ege Yöresine ait olan ancak ülkemizin tamamında bilinen Çanakkale Türküsünün hikayesini anlatacağım.

Çanakkale türküsü aslında, Çanakkale Cephesinde savaşmakta olan Kastamonu’lu bir öğrenci olan Seyfullah’ın mektuplarıdır. Annesine yazmış olduğu bu mektuplar savaş hikayeleri ile de birleşerek destansı bir türkü olmuştur. Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.


ç. Konuşmanızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları MEB Yayınları


d. Materyal seçim sürecinizi aşağıdaki ifadeleri tamamlayarak değerlendiriniz.
Cevap:

• Keşke daha fazla kaynaktan faydalansaydım.
• İyi ki etkili bir sunum seçmişim.
• Eğer bir daha hazırlayacak olsaydım kütüphanelerden de faydalanırdım.
• Bu etkinlikte öğrendiklerinizden hareketle sonraki çalışma süreçlerine aktarmak istediklerinizi aşağıya yazınız.
→ Bu etkinlikte etkili konuşmanın önemini çok iyi anladım sonraki çalışmalarıma da bunu aktarmak istiyorum.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları

Yazma

a. Azerbaycan Türk’ü bir yaşıtınız tarafından yazılan aşağıdaki elektronik postayı(e-posta) okuyunuz. Bu e-postayı bağlama uygun selam, hitap ve sonlandırma ifadelerini kullanarak yazınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları

Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları


b. Yazınızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları

Bu Tema Başka Tema

Temayı tamamladınız, tebrikler! Her biriniz tek, eşsiz ve özelsiniz. Temanın sizde uyandırdığı duygular, düşünceler de eşsiz ve bambaşka! O hâlde temaya son bir kez de farklı bir açıdan bakmaya ne dersiniz?

Temayı bir kelimeyle anlatınız.
→Öğretici

Temanın adını siz koyunuz.
→ Zengin Türkçemiz

Temadan günlük hayatınıza yansıyanları yazınız.
→Dilimizin önemini daha iyi anladım ve yabancı kelimeleri kullanmayı bıraktım.

Temayı anlatan bir slogan yazınız.
→Dilimiz hazinemiz iyi ki var Türkçemiz!

Bu ayrıntıların temanın hangi sayfasında yer aldığını yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları

Haydi, Bitirelim

1. Aşağıda verilen “oklava” kelimesinin TDK Güncel Türkçe Sözlük’teki tanımını inceleyerek soruları cevaplayınız.
2. Aşağıdaki metni okuyup soruları cevaplayınız.
a. Oklavanın günlük hayatta amacı dışındaki kullanımından hareketle tanımlandığı aşağıdaki cümleyi inceleyiniz.
Kanepenin arkasına kaçan eşyaları almaya yarayan uzun, ahşap mutfak gereci.
Hamur açmakta kullanılan, silindir biçiminde, uzunca, ince değnek.
b. Aşağıda bazı eşyalar, amacı dışında kullanılma durumlarından hareketle tanımlanmıştır. Bu eşyaların ne olduğunu bulup karşılarına yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları


c. Günlük yaşamınızda kullandığınız iki eşya belirleyiniz. Bu eşyaların yaygın kullanım işlevleri dışında ne amaçlarla kullanıldığını defterinize yazınız.
Cevap: Eski tişört, giyinmek için kullanılan bu eşya toz bezi olarak da kullanılıyor. Gazetenin yaygın kullanımı haber okumak olsa da onunla da cam silme işlemi yaparız.


ç. Bu eşyaları etkinliğin “a” maddesindeki gibi bir sözlük maddesi veya kendi belirlediğiniz bir yapıda (bilmece, reklam metni, sosyal medya sayfası vb.) defterinizde tanıtınız. Yazınızda özgün ve mizahi bir dil kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:

Eski Tişört: Tozları almaya yarayan renkli giysi.
Gazete: Cam silmeye yarayan toz bırakmayan kağıt.


2. Aşağıdaki metni okuyup soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları

a. Başlık, görsel ve metnin ilk bölümünden hareketle metnin devamında neler olabileceğini tahmin ediniz. Tahmininizi ve tahmininizin gerekçesini yazınız.
Cevap: Metnin devamında çocuk arabalarını bulmak için kapıya balon bağlamış ve ailesi ona Aklınla bin yaşa demiş olabilirler. Çünkü resimde arabaya bağlı balon var ve başlıkta ”AKLINLA BİN YAŞA” olduğundan bu çıkarımı yaptım.


b. Metnin devamını okuyarak tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap: Metnin devamını doğru tahmin  etmişim.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları

3 .Yandaki karekodu okutarak “Türk Dil Bayramı” adlı içeriği izleyiniz ve soruları cevaplayınız.

a. Hayri ve Kâmil’in haritaya yönelik tahminleri neye dayanmaktadır? Ön bilgi ve deneyimlerinizden hareketle söyleyiniz.
Cevap: Hayri ve Kamil Orta Asya bakkal federasyon haritası ve börek kültürünün yaygın olduğu yerlerin haritası diye tahminlerde bulunmuşlardır.


b. Bu videoya gelen yorumlardan bazıları aşağıda verilmiştir. Videonun vermek istediği mesajı doğru anlayan kişilerin yorumlarını belirleyiniz. Belirlediğiniz yorumların altındaki beğeni butonunu boyayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları


c. Videonun iletmek istediği mesajı en iyi yansıtan yorum hangisidir? Söyleyiniz.
Cevap: Videonun iletmek istediği mesajı yansıtan en iyi yorum Murat’ın yorumudur.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları


4 . Aşağıdaki görseli ve söz varlığı örneklerini inceleyerek soruları cevaplayınız.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları

a. Bu binalardan birinde oturduğunuzu hayal ediniz. Hangi binada ve kaçıncı katta oturduğunuzu, diğer binalarda oturan komşularınızı ve mahallenizi anlatan bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yukarıdaki söz varlığından yararlanınız.
Cevap:

Sevgili arkadaşlar, ben yeşil binada 2. katta oturuyorum. Mahallemizin insanları çok cana yakın, yardımsever ve iyi insanlar. Bu yüzden mahallemi çok seviyorum. Yan binadaki komşu çocuğu benim en yakın arkadaşım. Karşı binada da yaşlı bir karı koca oturuyor. onlara her zaman yardım ediyorum. Çünkü ailem her zaman komşu komşunun külüne muhtaçtır der. Bizimde yardıma ihtiyacımız olduğunda komşular anneme yardıma koşuyor. Komşuluk etmek çok güzel hem ne demiş büyüklerimiz ev alma komşu al. Yaptığımız yemekleri her zaman birbirimize ikram ederiz. Komşuda pişer bize de düşer cümlesi de boşuna değildir yani. Birinin başına bir şey geldiğinde herkes endişelenir. Sevineni anlamam zaten gülme komşuna gelir başına. Komşu hatırı çok büyüktür. Biz bu hatırı çok iyi bilen bir mahalleyiz her zaman konu komşu toplanır sohbet eder birlik oluruz.


b. Öğretmeninizin dönütleriyle kendinizi değerlendirip güçlü ve gelişime açık yönlerinizi belirleyiniz. Sonraki çalışmalarınızda ön plana çıkan yönlerinizi zenginleştirmeye, gelişmeye açık yönlerinizi ise güçlendirmeye özen gösteriniz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları

5 . Bir doğa gezisinde öğretmen öğrencilerden en sevdikleri kelimeleri söylemelerini istemiştir. Her biri farklı bir kelime söyleyen Ömer ve beş arkadaşı ile ilgili şunlar bilinmektedir:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları

Bu bilgilerden yola çıkarak Ömer ve arkadaşlarının aşağıdaki kelimelerden hangilerini söylediğini belirleyip altlarına yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları


6 . Aşağıdaki cümleleri yazım kuralları açısından inceleyiniz. Cümle doğru yazılmışsa mavi, yanlış yazılmışsa kırmızı oku takip ediniz. Ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:

6.-Sinif-Turkce-Ders-Kitabi-Sayfa-65-Cevaplari-MEB-Yayinlari-2 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf