6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok zorlandığı ve en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Rafadan Tayfa – İstiklâl Marşı Metni Cevapları konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yaparak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Rafadan Tayfa – İstiklâl Marşı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları

Haydi, Başlayalım!

Bir ülkenin bağımsızlığını temsil eden simgeler nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Bir ülkenin bağımsızlığını temsil eden simgeler marşı, bayrağı ve dilidir.


Mehmet Âkif Ersoy “Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın.” sözü ile ne anlatmak istemektedir? Açıklayınız.
Cevap: İstiklal Marşı, özgürlüğümüzün, bağımsızlığımızın, şehitlerimizin ve verilen mücadelenin bir simgesidir. Mehmet Akif Ersoy’da bir daha böyle zorlu bir mücadelenin yaşanmamasını anlatmak istemiştir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları

Yandaki fotoğraf, ilk Meclis binasında göndere çekilen ilk Türk bayrağına aittir. Bu bayrağın o günden bugüne titizlikle korunması ve 1. Meclis Binasında sergilenmesi Türk milletinin hangi özelliği ile açıklanabilir?
Cevap: Bu davranış Türk milletinin vatanına, bayrağına, tarihine ve bağımsızlığına olan sevgisini ve saygısının göstergesidir. 


Değerlendirelim

a. Dinleme/izleme sürecinizi aşağıdaki yıldızlı puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir davranışı gerçekleştirme durumunuza göre yıldızlarınızı yay ayraç içine çiziniz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları1


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları

b. Topladığınız yıldızları hesaplayarak aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

Topladığım yıldız sayısı→ …16….
Kendime söz: Sonraki çalışmalar için  ……..beş yıldız almak için……… gayret edeceğim.
Kendime aferin: ……Genel anlamda dinleme, izleme ve anlama…….. konusunda çok iyiyim.


c. Katılımsız dinleme yönteminin dinleme becerinize etkisini değerlendiriniz. Bunun için aşağıdaki eğik yazılmış ifadelerden size uygun olanı işaretleyiniz ve gerekçenizi yazarak cümleyi tamamlayınız.
Cevap: Bu dinleme yöntemi, dinleme becerimi olumlu etkiledi çünkü izlerken bütün sorulara cevap bularak daha iyi kavradım. 


1. Anlayalım

a. İzlediğiniz filmin kahraman kadrosunu, yer ve zaman unsurlarını göz önünde bulundurarak aşağıdaki ifadelere katılıp katılmadığınızı belirleyiniz. Katılmıyorsanız gerekçenizi söyleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları MEB Yayınları

b. İzlediğiniz filmde yer alan kahraman/varlık kadrosu, yer/zaman ve eylemlerden birbiri ile bağlantılı olanları belirleyip örnekteki gibi yazınız. Yazdığınız ifadeleri aynı cümle içinde kullanınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları MEB Yayınları


c. İzlediğiniz içerikten hareketle aşağıdaki ifadelerin hikâyenin hangi unsurlarına yönelik olduğunu söyleyiniz ve bu ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

• Akın, kütüphanede yalnız başına İstiklal Marşı’nın anlamını öğrenmeye çalışsaydı …..bulması zor olurdu….. (Yer unsuruna yönelik.)

• Kuşçu Baba, filmin başında İstiklal Marşı’nın anlamını Akın ve arkadaşlarına açıklasaydı …..araştırmak zorunda kalmazlardı….. (Olay örgüsüne yönelik)

• Olaylar gündüz gerçekleşseydi ……bilgileri aramak ve kitapları okumak daha kolay olurdu….. (Zaman unsuruna yönelik)


2. Anlayalım

a. İzlediğiniz filmde sözü edilen sorun nedir? Filmin hangi bölümünde bu soruna değinilmektedir? Söyleyiniz.
Cevap: Filmde sözü edilen sorun İstiklal Marşı’nın anlamının bilinmemesidir. Filmin başında kütüphanede bu soruna değinilmektedir.


b. Belirlediğiniz bu sorunu aşağıda özetleyiniz.
Cevap: Çocuklar İstiklal Marşı’nın anlamını öğrenmek ister. Bunun için kütüphanede İstiklal marşımızı kelime kelime araştırarak asıl anlamını öğrenirler. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları MEB Yayınları

c. Filmin kahramanlarından biri olsaydınız bu sorunu hangi yollarla çözmeyi denerdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Filmin kahramanlarından biri olsaydım bu sorunu bu sorunu öğretmenlerime sorarak, internette araştırarak çözmeyi denerdim. 


ç. Bulduğunuz çözüm yollarından en uygun olanı aşağıya yazınız.
Cevap: En uygun olanı öğretmenlerimle konuşmaktır. Çünkü internette her zaman doğru bilgiye ulaşamayabiliriz. 


d. Akın ve arkadaşları önerdiğiniz çözüm yolunu kullansaydı problemin çözümü ne yönde değişirdi? Açıklayınız.
Cevap: Akın ve arkadaşları önerdiğim çözüm yolunu kullansaydı problemi daha hızlı öğrenirlerdi. 


3. Anlayalım

a. İzlediğiniz filmde kahramanların elektrik kesintisine verdiği ilk tepkiler nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Kahramanlar elektrik kesintisi olunca eve dönmeyi düşünürler. 


b. Aşağıdaki eylemleri elektrik kesintisinden önce veya sonra olma durumuna göre zaman çizelgesine örnekteki gibi yerleştiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları MEB Yayınları


c. Bu eylemlerin hangi kahramanlara ait olduğunu belirleyerek örnekteki gibi yazınız.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları MEB Yayınları1


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları

4. Anlayalım

a. İzlediğiniz içerikteki karakterleri iki gruba ayırmak için aşağıdaki ipuçlarından hareketle bir özellik belirleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları


b. Birinci gruba yazdığınız her bir karakter için sol, ikinci gruba yazdığınız her bir karakter için sağ sütundaki bir kareyi boyayarak aşağıdaki grafiği oluşturunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları1


c. Yaptığınız sınıflandırmayı gerekirse öğretmeninizden yardım alarak adlandırınız ve belirlediğiniz adları sütunların altındaki ilgili yerlere yazınız.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları

5. Anlayalım

a. Aşağıdaki ifadeleri inceleyerek altı çizili kelimelere ait açıklamaları okuyunuz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları


b. Etkinliğin “a” maddesindeki cümlelerden “duygu” ve “oldu” kelimeleri ile benzer özellikler taşıyan birer kelime seçiniz. Seçtiğiniz kelimelerin köklerini bulup yazınız. Daha sonra kelimenin aldığı ekin anlamı nasıl etkilediğini belirleyip işaretleyiniz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları


c. Etkinlikten öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki şablonu yay ayraç içinde verilen ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları MEB Yayınları

6. Anlayalım

a. Mustafa Kemal Atatürk’e ait aşağıdaki anıyı okuyup düşüncelerinizi sınıfta paylaşınız.
Cevap: Bu anı ile bir kez daha Atatürk’e olan hayranlığım arttı. Çünkü düşman ülke bile olsa her zaman bayraklara değer vermiş ve asil bir Türk gibi davranarak örnek olmuştur. 


b. Uluslararası bir spor yarışması düzenlendiğini ve yarışma başlamadan yapılan tören sırasında takımlardan birinin ulusal marşı okunurken diğer takımın taraftarlarının ıslık çaldığını düşününüz. Yarışmayı takip eden izleyicilerden biri Atatürk olsaydı bu duruma nasıl tepki verirdi? Yorumlayınız.
Cevap: Atatürk yarışmayı izliyor olsaydı ulusal marşın bitiminden hemen sonra konuşmayı devralarak yapılan bu saygısızlığı kınadığını ve olmaması için gençlere öğütler verirdi. 


c. Buna göre farklı milletlerin bağımsızlık sembollerine göstermemiz gereken tutum hakkındaki düşüncelerinizi bir slogan hâline getirerek yazınız.
Cevap: Bayrağındaki saygıyı, başka bayrağa da duy. Oda bir milletin bağımsızlık simgesidir!


1. Anlatalım

Yan tarafta verilen şiiri aşağıdaki yönergelere uygun şekilde seslendiriniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları

2. Anlatalım

a. Aşağıdaki kelime/kelime gruplarından birini seçiniz. Bu kelime/kelime gruplarının size hatırlattığı söz varlığı unsurlarını ( eş ve yakın anlamlı kelime, zıt anlamlı ve eş sesli kelime, çağrıştırdığı kelime; atasözü, deyim, kalıp söz, terim, ikileme, pekiştirme) belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap:

Seçtiğim kelime: Yurtsever

eş veya yakın anlamlı kelime: vatansever
zıt anlamlı kelime: vatan haini
eş sesli kelime: yurt
atasözü: Vatan sevgisi imandandır.
deyim: Vatan uğruna can vermek
kalıp söz: Vatan sağ olsun
ikileme: Vatan millet
pekiştirme: Çok yurtsever


b. Belirlediğiniz söz varlığı unsurlarını bağlama uygun şekilde kullanarak bir konuşma yapınız.
Cevap: Yurtseverlik bir insanın sahip olacağı en gurur verici duygudur. Yurtsever birey milletine ve devletine maddi manevi destekte istekli olur ve vatanı için canını, malını, ailesini arkasında bırakarak canını dişine takar. Her bireyin sahip olması gereken bu duygu milletin birlik ve beraberlik içerisinde olmasını, devletine sahip çıkmasını, kalkındırmasını sağlar. 


3. Anlatalım

a. Yandaki haber metnini okuyunuz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları

b. Öğretmeninizin rehberliğinde ikişer kişilik gruplara ayrılınız. Aşağıdakilerden birini seçerek arkadaşınızla rol dağılımı yapınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları1


c. Rol dağılımınıza uygun şekilde sınıfta bir canlandırma yapınız.


ç. Canlandırmanız sırasında arkadaşınızdan gelen iletiyi çözümlemeye, dönütünüzü belirlerken bu çözümlemeden yararlanmaya, yorum ve değerlendirmenizi yansıtan tepkiler vermeye özen gösteriniz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları MEB Yayınları

4. Anlatalım

a. Aşağıdaki rol kartlarını okuyunuz ve rol kartlarından birini seçiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları MEB Yayınları


b. Seçtiğiniz rolün kimliğine bürününüz. Bu role uygun konuşmayı zihninizde kurgulayınız ve arkadaşınızla sınıfta bir doğaçlama yapınız. Doğaçlamaya uygun yeni karakterler ekleyebilirsiniz. Doğaçlamanız sırasında vatan sevgisi, kararlılık, birlik ve beraberlik, fedakârlık, bağımsızlık gibi temel değerleri vurgulayınız.
Cevap:

– Asker ağabey! Komşu köyden size ekmek getirmek için yola düştüm. Size yetiştiğim için çok mutluyum. Bu ekmekleri anam size yapıp gönderdi, afiyetle yiyin. 
Asker: – Teşekkür ederiz küçük kahraman. 
– Sizinle gideceğiniz yere kadar taşımamı ister misiniz? 
Asker: Sağ ol küçük kahraman. Sen ananın yanına dön belki başka askerlere de yardımın gerekir.
– Emredersiniz! 


5. Anlatalım

a. Aşağıdaki metni okuyunuz ve renkli yazılmış karşılaştırma ifadelerini inceleyiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları MEB Yayınları1

b. Bu ifadelerden dördünü seçiniz ve her birini defterinizde birer cümle içinde kullanınız.
Cevap:

  • Neredeyse koşuda birinci olacaktı.
  • Duyduğuma göre bu sene havalar çok sıcak olacak.
  • Hasta annesinin durumu nasılmış?
  • Ona her ne kadar kızgın olsam da yine de ziyaretine gittim. 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları

6. Anlatalım

İstiklal Marşı’nın üçüncü dörtlüğünü dikkatlice okuyup anlamını çözümleyiniz. “Rafadan Tayfa-İstiklâl Marşı” adlı içerik bir çizgi roman olsaydı ve çözümlediğiniz dörtlüğü anlatsaydı sizce olaylar nasıl ilerlerdi? Kahramanların bakış açılarına göre açık ve anlaşılır cümlelerle aşağıdaki konuşma balonlarına yazınız.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları


Gelecek Derse Hazırlanalım

İstiklal Madalyası’nın ne olduğu, kimlere verildiği, önemi vb. hakkında araştırma yapınız.
Cevap: İstiklal Madalyası Milli Mücadele döneminde İstiklal uğruna cephede fedakarlık ve kahramanlık gösterenlere verilen bir madalyadır. Bu madalya askerlere, subaylara ve yardım eden sivillere verilmiştir. Bu İstiklal Madalyası bağımsızlığımızı, fedakarlıkları, tarihimizin bir sembolü olduğu için önemli bir yere sahiptir. 

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf