Cevap Yaz
23 Kasım 2024, 18:03 - Aysel Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-152-153-154-155-156. Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-152-153-154-155-156. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Zaman Bisikleti Metni Cevapları içeriğinin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-152-153-154-155-156 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-152-153-154-155-156. Cevapları MEB Yayınları

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 149-152-153-154-155-156. Sayfa Cevapları Zaman Bisikleti


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık

1. Bilgisayarların “akıllı” olarak tanımlanan işlevleri yerine getirebilmesi, yapay zekâ alanındaki gelişmelerle mümkün oluyor. Günümüzde yapay zekâ teknolojisi hangi alanlarda kullanılmaktadır?
Cevap: Yapay zeka teknolojisi sesli asistanlar, dil çevirileri öneri sistemleri gibi alanlarda kullanılmaktadır.

2. Zamanda yolculuk imkânınız olsaydı hangi zaman dilimine gitmek isterdiniz? Niçin? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Mustafa Kemal Atatürk’ün yaşadığı zaman diliminde yaşayarak Mustafa Kemal’i görmek isterdim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB Yayınları

1.Etkinlik

Aşağıdaki kutular içinde yer alan harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğü oluşturmaktadır. Kutuların altında bu sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı kutudaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili harf grubunun altındaki noktalı yere yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB Yayınları

İpuçları
1. Belge niteliği taşıyan film veya televizyon programı.
2. Bir yamaca veya kaya içine doğru uzanan, barınak olarak kullanılabilen yer kovuğu.
3. Kendine özgü bir özellik taşıyan zaman parçası, dönem, devir.
4. Evrenle ve onun genel düzeniyle ilgili.
5. Uzaktaki cisimlerin görüntülerini büyütmeye veya yaklaştırmaya yarayan optik alet.
6. Boşlukta yayılan elektromanyetik dalgaları toplayarak bu dalgaların yayılmasını sağlayan cihaz.
7. Yanardağların püskürme sırasında yeryüzüne çıkardıkları, dünyanın derinliklerinden gelen kızgın, erimiş maddeler.
8. 119 °C’de eriyen ve 444 °C’de kaynayan, doğada saf veya başka cisimlerle birleşik olarak bulunan, sarı renkli element.
9. Baştan geçen ilginç olay veya olaylar zinciri.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları

2.Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Metindeki kahraman, neden Karain Mağarası’na gitmek istemiştir?
Cevap: Karain Mağarası’na dizi çekmek için gitmişlerdir.

2. Babaları, kızlarından hangi konuda yardım istemiştir?
Cevap: Bilgisayarı bisiklete bağlama konusunda yardım istemiştir. Zamanda yolculuk yapabilmek için.

3. Damla ve Yağmur, zaman bisikletini nasıl yapmıştır?
Cevap: Damla ve Yağmur eski bisikleti parçalayıp bilgisayara bağlamışlardır. 

4. Zaman bisikletinin pedalları geriye çevrilince neler olmuştur?
Cevap: Geriye çevrilince yaşadıkları her şey tersine dönmüştür.

5. Çocukların bisikleti saklamak istemesindeki amaç nedir?
Cevap: Karainlilerin onları görmesini engellemek için saklamışlardır.

6. Sizce zamanda yolculuk mümkün olabilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Zamanda yolculuk yapabilmek anca eski resimlere eski anılara giderek mümkündür.


3.Etkinlik

Kitabımızın “Millî Mücadele ve Atatürk” temasında yer alan “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metinle “Zaman Bisikleti” adlı metni karşılaştırabilmeniz için aşağıdaki soruları cevaplayınız. Soruları cevaplamaya geçmeden önce hatırlayabilmeniz için “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metni sessiz okuma yöntemiyle bir kez okuyunuz.

Sizce “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metin, “Millî Mücadele ve Atatürk” teması altında ele alınabilecek, işlenebilecek bir metin midir? Açıklayınız.
Cevap: Evet, çünkü Milli Mücadele döneminde yaşanan bir olay anlatılmıştır.

Sizce “Zaman Bisikleti” adlı metin, “Bilim ve Teknoloji” teması altında ele alınabilecek, işlenebilecek bir metin midir? Açıklayınız.
Cevap: Evet, çünkü icat edilmek istenen bir şeyi anlatılıyor.

Metinlerde ele alınan konuların, anlatılanların birbiriyle herhangi bir ilişkisi olduğu söylenebilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Hayır, birbirinden farklı konular ele alınmıştır. Hayali ve gerçek ögelerdir.

Metinlerin önemli mesajlar içerdiğini düşünüyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Evet, milli mücadele de birliğin önemi ve teknolojinin bilimin önemi anlatıldığı için önemli mesajlar içerdiğini düşünüyorum.

Metinleri “metindeki anlatıcı” bakımından karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Şerife bacı metni 2. kişi ağzıyla anlatılırken Zaman Bisikleti metni birinci kişi ağzıyla anlatılmaktadır.

Metinleri “olay örgüleri” bakımından karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Kastamonulu Şerife Bacı metninde Şerife bacının kahramanlığı anlatılırken Zaman Bisikleti metninde ise zamanda yapılan yolculuk anlatılmaktadır.

Metinlerin kahramanlarını karşılaştırdığınızda kahramanlarda benzerlik veya farklılık görebiliyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Biri gerçek ve kahramanlık olayları anlatılan bir hikayeyken diğeri hayal ürünü olan bir hikayedir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları

4.Etkinlik

a. Metinden alınan aşağıdaki parçada anlatım, sizce 1. kişili (ben) anlatım mı yoksa 3. kişili (o) anlatım mı işaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları


b. Aşağıda verilen parçalarda anlatımın kaçıncı kişi ağzıyla yapıldığını ilgili yerlere yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları

c. 1. kişili anlatıma sahip aşağıdaki paragrafı, 3. kişili anlatıma çevirerek yeniden yazınız.
Cevap: Artık bulutların üstünde ilerliyordu. Onun için unutulmaz bir andı. Cam kenarında, kanatların olduğu kısımda olduğu için çok şanslıydı. Hem uçağın kanatlarını hem de bulutları izliyordu. Aşağıda yer alan her şey o kadar küçük gözüküyordu ki dağların, yolların
olduğu yerlerin ip gibi dizildiğini fark etti.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları


5.Etkinlik

Metin için tasarlanan “Zaman Bisikleti”ne ait aşağıdaki görseli inceleyiniz. Bu görselden ve metinden hareketle verilen alana siz de yaratıcılığınızı kullanarak kendi zaman makinenizi tasarlayınız. Tasarladığınız zaman makinesinin nasıl çalışacağı ile ilgili kısa bir konuşma yapınız.
Cevap: Tasarladığım zaman makinesi elektrikle çalışıyor. Kablosunu bir dönüştürücü yardımıyla ev prizine taktığımızda içine oturup kapıları kapatırız ve içerisindeki kumandadan gitmek istediğimiz yılı, ayı ve günü seçerek makineyi çalıştırıp bir süreliğine zamanda yolculuk yapabiliriz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları

6.Etkinlik

a. “Zaman Bisikleti” adlı metnin sonunu tekrar okuyarak hatırlayınız. Metni, hayal gücünüzü kullanarak bittiği yerden devam ettiriniz.
Cevap: Dürbünle etrafı izlemeye devam ederken kızların bana seslendiğini duydum. Sesler git gide yakınlaşıp yükselince irkilerek uykumdan uyandım. Meğerse hepsi bana bilinçaltımın oynadığı bir oyunmuş. Ben rüya görüyorken kızlarım da bilgisayarımı bisikletin üstüne bağlamış ve bana geçmiş tarihi anlatan bir slayt hazırlamışlardı. Gerçekten gidemesem de geçmişe yolculuk yapar gibi olmuştum.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.