6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 118-119-120-121-122-123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 118-119-120-121-122-123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çocuk Bayramı Ülkesi Metni Cevapları konusunun bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124-125-126-127-128-129 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 118-119-120-121-122-123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Çocuk Bayramı Ülkesi
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları MEB Yayınları
Haydi, Başlayalım!
Türkiye Cumhuriyeti’nden başka hangi ülkelerde çocuk bayramı kutlanıyor olabilir? Tahminlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Çin, Japonya, Hindistan, Küba, Meksika gibi ülkelerde de çocuk bayramı kutlanıyor.
“İsim şehir” oyununu oynadığınızı ve “j” harfinin seçildiğini düşününüz. Aşağıdaki tabloyu bu harfle başlayan hangi kelimeler ile tamamlardınız? Yazınız.
Cevap:

“Doğan güneş ülkesi” adıyla bilinen Japonya’nın ulusal bayrağı kırmızı ve beyaz renklerden oluşur. Buna göre aşağıdaki görsellerden hangisi Japonya bayrağına aittir? Söyleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları MEB Yayınları
1. Anlayalım
a. Okuduğunuz şiirdeki ses benzerliklerini örneklerden hareketle aşağıda gruplandırınız.
Cevap:

b. Aşağıdaki görseller sizce şiirin hangi bölümlerini temsil ediyor olabilir? Söyleyiniz.
Cevap:

c. Etkinliğin “a” ve “b” maddelerinde belirlediğiniz özellikler şiirdeki ahenk ve ritmi nasıl etkilemiştir? Söyleyiniz.
Cevap: Şiirdeki ses benzerlikleri, tekrarlar ve uyumlu ekler şiire ahenk kazandırmıştır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121 Cevapları MEB Yayınları
2. Anlayalım
a. Yandaki haritayı inceleyiniz. Okuduğunuz şiirin ilk iki dizesinde Japonya’dan “okyanusların çocuğu” şeklinde söz edilmesinin sebebi ne olabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Sebebi Japonya‛nın bir ada ülkesi olmasıdır.
b. Şiirin ilk iki dizesi yerine “Okyanusun ortasında yer alır/Japonya’mız.” dizeleri yer alsaydı anlatımda nasıl bir değişiklik olurdu? Söyleyiniz.
Cevap: Anlatım daha az dikkat çekici olurdu.
c. Japonya’nın coğrafi konumu farklı bir şekilde ifade edilmek istense aşağıdakilerden hangileri kullanılabilirdi? Haritadan hareketle işaretleyiniz
Cevap:

3. Anlayalım
a. Aşağıdaki metni okuyup başlığını inceleyiniz.

b. Metinde düşünceyi geliştirme yollarından hangilerine başvurulmuştur? İşaretleyiniz.
Cevap:

c. Etkinliğin “b” maddesinden hareketle aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

4. Anlayalım
a. Yandaki karekodu okutarak “Japonya’nın Geleneksel Özür Dileme Festivali” adlı içeriği izleyiniz.
b. İzlediğiniz içeriğin konusundan hareketle haberde Japonya ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangilerine yer verildiğini işaretleyiniz.
Cevap:

c. İzlediğiniz içerikten Japonların aşağıdaki kişilik özelliklerinden hangilerine sahip olduğu söylenebilir? İşaretleyiniz.
Cevap:

ç. İşaretlemelerinizi metindeki hangi ifadelerden yola çıkarak yaptığınızı açıklayınız.
Cevap: Özür dileyecek kadar alçak gönüllü, saygılı olmalarından yola çıkarak yaptım.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları
a. “4. ANLAYALIM” etkinliğinden ve ön bilgilerinizden hareketle aşağıdaki ifadeyi tamamlayınız.
Cevap: Özür dilemek benim için, erdemli, saygılı ve alçak gönüllü olmak demektir.
b. Aşağıdaki soruları izlediğiniz içerikten hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
Hangi durumlarda özür dilenmelidir?
Cevap: Hatalı olduğumuz her durumda özür dilenmelidir.
Japonların özür diledikleri konular, onların yaşam tarzları hakkında nasıl bilgiler veriyor?
Cevap: Balık yemediği için özür dileyen kişiye bakarak balık kültürünün yaygın olduğunu, eğitim için gelenlere bakara eğitimde ilerlemiş olduklarını ve alçak gönüllü olduklarını anlayabiliriz.
c. İçerikteki karakterler, etkinliğin “a” maddesinde belirlediğiniz norma uygun davranışlar sergiliyorlar mı? İçeriğin tamamından hareketle değerlendiriniz.
Cevap: Evet, özür dileyerek bu normlara uygun davranışlar sergiliyorlar.
ç. Sizce bu video aracılığıyla verilmek istenen mesaj, insanların özür dileme alışkanlığı geliştirmesine yardımcı olabilir mi? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Evet bu davranışın yaygınlaşması önemli hale getirilip özür dileme alışkanlığı geliştirmesine yardımcı olabilir.
6. Anlayalım

a. Şiirde yer alan yandaki bölümü okuyunuz. Bu bölümdeki altı çizili kelimeleri duyu organlarıyla algılanma durumuna göre inceleyiniz.
Cevap: Barış kelimesi duyu organlarıyla algılanamazken, çocuk kelimesi duyu organlarıyla algılanır.
b. Etkinliğin “a” maddesinde belirtilen özelliğe göre okuduğunuz şiirden kelimeler seçiniz. Seçtiğiniz kelimeleri iki gruba ayırıp yelpazeler üzerine yazınız.
c. Bu yelpazeleri belirlediğiniz ölçüte göre adlandırınız.
Cevap:
Somut kelimeler: Okyanus -Japonya- Deniz kuşları- Ev -Oda- Balık -Suşi- Şeftali çiçekleri- Çocuk
Soyut kelimeler: Hayal- Gelecek- Yaşam (yaşamanın yolu)- Güç- Başarı- Barış
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları MEB Yayınları
7. Anlayalım
a. Aşağıdaki metinleri okuyunuz.

b. Ön bilgilerinizden hareketle İstiklal Marşı ile Japonya millî marşını içerik ve dil özellikleri bakımından karşılaştırınız. Marşların benzer ve farklı yönlerini belirleyip defterinize listeleyiniz.
Cevap: İstiklal Marşı’nın konusunda bağımsızlık, özgürlük vatan sevgisi anlatılmaktadır. Japonya’nın milli marşında ise barış, refah ve imparatorun uzun ömürlü olması dileği anlatılmaktadır. İstiklal Marşımız ağır duygulu bir dil, sanatlı söyleyişlerle yazılmış, Japon marşı yalın sade ve kısa bit anlatımdadır.
c. Listenizden hareketle defterinize ulaştığınız yargıyı içeren kısa bir paragraf yazınız.
Cevap: İstiklal Marşı, bağımsızlık ve vatan sevgisini coşkulu bir dille anlatırken Japonya marşı barış ve refah dileğini sade bir şekilde ifade eder. Her iki marş da ülkelerinin değerlerini ve milli duygularını yansıtır, ancak biri güçlü bir mücadele ruhunu, diğeri ise huzur ve sürekliliği vurgular.
8. Anlayalım
a. Okuduğunuz şiirden alınan yandaki bölümü kurallı bir cümle hâline getirerek söyleyiniz.
Cevap: Yerken yüzer gibi olduğumuz için çiğ balık suşiyi çok severiz.
b. Bu cümledeki anlam ilişkisini belirleyerek işaretleyiniz.
Cevap: Bir eylemin sebebi bildirilmiş.
c. Bu cümleyi “çünkü” ifadesini kullanarak yeniden kurunuz. “Çünkü” ifadesini kullandığınızda artık hangi ifadeyi kullanmanıza gerek kalmadı? Açıklayınız.
Cevap: Çiğ balık suşiyi çok severiz çünkü yerken yüzer gibi oluruz. “İçin” ifadesini kullanmama gerek kalmadı.
ç. “Orta Asya’ya gidecek çünkü Türklerin ata yurdunu çok merak ediyor.” cümlesinde “çünkü” ifadesinden önceki ve sonraki bölümleri adlandırmanız gerekse aşağıdakilerden hangilerini seçerdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Sebep-Sonuç

d. Yandaki bulmacada “çünkü” ile aynı anlamı bildiren dört ifade gizlenmiştir. Bu ifadeleri bulunuz ve defterinize bu ifadelerin geçtiği birer cümle yazınız.
Cevap: Bu nedenle, dolayı, yüzden, sebebiyle.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB Yayınları
1. Anlatalım
a. Aşağıdaki listede Japon ve Türk mutfağından çeşitli malzemeler verilmiştir. Malzemeleri inceleyiniz ve listeye bir malzeme de siz ekleyiniz. Elinizdeki malzemelerden nasıl bir çorba yapabileceğinizi düşünüp defterinize notlar alınız.
b. Notlarınızdan hareketle oluşturduğunuz ……………..isimli çorba tarifinizi aşağıdaki yönergelere göre sınıfta anlatınız.
Cevap: Listeye havuçta ekleyerek sebzeli mercimek çorbası yapılabilir. Tereyağında soğanı kavurup salça, mercimek, domates ve baharat eklenir; suyla kaynatılır, sonra bir güzel çırpılarak servise hazır hale getirilir.
Değerlendirelim
a. Konuşma sürecinizi aşağıdaki yıldızlı puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir davranışı gerçekleştirme durumunuza göre yıldızlarınızı yay ayraç içine çiziniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları
b. Konuşmanızı değerlendirmek için aşağıdaki tabloyu tamamlayınız.
Cevap:

2. Anlatalım
a. Aşağıdaki sorulardan birini seçip işaretleyiniz.
Cevap:

b. Konuşma amacınızı ve türünü seçip işaretleyiniz.
Cevap:

c. Konuşmanızın türünü seçip işaretleyiniz.
Cevap: Hazırlıksız
ç. Hazırlıksız konuşma yapmayı seçtiyseniz konu ve amacınızdan hareketle konuşmanızı yapınız. Hazırlıklı konuşma yapmayı seçtiyseniz konuşmanızı bir sonraki ders gerçekleştiriniz.
Cevap: Farklı bir ülkeye gitmiş olsaydım öncelikle onların kültürünü tanımaya çalışırdım. . Yediğim yemekler farklı olurdu, belki deniz ürünleri veya baharatlı yiyecekler yer, onların geleneksel giysilerini denerdim. İnsanların günlük yaşamda yaptıklarına ve kurallarına dikkat ederdim. Böylece hem yeni şeyler öğrenir hem de farklı bir yaşam biçimini deneyimlemiş olurdum.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları
3. Anlatalım
Kültür unsurlarımızdan (çay, Türk kahvesi, Türk kilimi, lokum, nazar boncuğu, el öpme vb.) birini seçerek bu unsuru yabancı misafirlere anlatacağınız bir konuşma yapınız. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki tablodan faydalanınız.
Cevap: Türk Kahvesi
Giriş:
Türk kahvesi, ince öğütülmüş kahvenin cezvede pişirilmesiyle yapılan, geleneğimiz haline gelen bir lezzettir.
Gelişme:
Birçok ülkede kahve içilmesine rağmen Türk kahvesinin, sunumu, köpüğü hepsinden ayrıdır. Yanında lokumla misafirperveliğimiz gösterilecek şekilde ikram edilir.
Sonuç:
“Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı vardır.” sözü ile de Türk kahvesinin dostluğu ve sohbeti simgelediği anlatılır.
4. Anlatalım
a. Aşağıdaki yerlerden birini seçiniz.
Cevap: Gerçekte var olan bir gezegen, ülke ya da şehir
b. Seçtiğiniz yerde yaşayan bir karakter hayal ediniz. Karakterin adını, özelliklerini, en büyük hayalini ve yaşadığı bir olayı düşününüz.
c. Belirlediğiniz unsurlardan hareketle aşağıya bir yazı yazınız. Yazınızı şiir, hikâye, mektup ya da kendi belirlediğiniz bir türde yazabilirsiniz.
Cevap:
Anka çıktı Marsa
Konuştu güzelce yıldızlara
Hayali vardı anlattı
Umut oldu çocuklara
Gezegenleri gezeceğiz
Bulutları göreceğiz
Gökyüzünün sırrını
Hep birlikte çözeceğiz
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları
5. Anlatalım
a. “Gelecek Derse Hazırlanalım” bölümünde yaptığınız araştırmayı gözden geçirerek seçtiğiniz kültürün örf, adet ve geleneklerini belirleyiniz.
b. Belirlediğiniz örf, adet ve gelenekler ile kendi örf, âdet ve geleneklerimizin benzer ve farklı yönlerini defterinizde listeleyiniz.
Cevap: Her iki kültürde de bayram ve özel günlerde geleneksel etkinlikler yapılır, aile ve arkadaşlarla bir araya gelmek önemlidir. Her iki kültürde de dilek dileme vardır. Farklı yönleri ise Tanabata Festivali yıldızlarla ilgilidir, bizim bayramlarımız ise genellikle dinî ya da millî olaylara dayanır. Orada dilekler bambu dallarına asılır bizde ise dilekler türbelerde dilenir.
c. Listelerinizden hareketle defterinize ulaştığınız yargıyı içeren bir yazı yazınız. Yazınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Farklı örf ve adetlere sahip olsak da her ülkede dilek dileme, umut etme ve özel günleri kutlama isteği ortaktır.
6. Anlatalım
a. “5 ANLATALIM” etkinliğindeki benzerlik ve farklılıkları aşağıdaki ölçüte göre ya da kendiniz bir ölçüt belirleyerek ayırınız.
b. Bu unsurları ayırt edici özelliklerinden hareketle aşağıya tasnif ediniz.
Cevap:
Değerleri Yansıtma Durumu: Tanabata Festivali, Japon kültüründe sevgi, umut ve geleneklere bağlılık gibi değerleri gösterir. Türk bayramları ise saygı, birlik, yardımlaşma ve inanç değerlerini öne çıkarır. Her iki kültürde de insanları birleştiren olumlu değerler vardır; ancak Tanabata bireysel dilek ve duygulara, Türk bayramları ise toplumsal dayanışmaya daha çok önem verir.
Günlük Yaşama Yakın Olma Durumu: Tanabata Festivali’nde insanlar dileklerini yazıp süsleme yaparak kutlamaya katılır. Türk bayramlarında da ev temizliği, ziyaretler ve sofralar hazırlanarak günlük yaşam içinde kutlama yapılır. Her ikisi de insanların hayatına neşe ve birlik duygusu katan geleneklerdir; ancak Tanabata daha renkli ve görsel, Türk bayramları ise daha manevi ve aile merkezlidir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları MEB Yayınları
7. Anlatalım
a. Aşağıdaki cümleleri renkli yazılmış kelimelere dikkat ederek okuyunuz.

b. Aynı eki alan kelimeler arasındaki fark nedir? Bu farkın ortaya çıkma sebebi ne olabilir? Defterinize açıklayınız.
Cevap: Kelimelerin ünlü/ünsüz harfle bitmesi durumuna göre eklerin yardımcı harf alması.
c. Etkinlikten öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki şablonu yay ayraç içinde verilen ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:

ç. Aşağıdaki cümleleri yay ayraç içinde verilen yardımcı ünsüzleri kullanacak şekilde uygun kelimelerle tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları
a. Yandaki kelime gruplarının her birini beşer kez sesli söyleyiniz. Grupları oluşturan kelimelerden hangisini söylerken daha az zorlandınız? Bu kelimeleri daire içine alınız.
Cevap:

b. Kelimelerin söyleniş kolaylığı ile harf sayıları arasında nasıl bir ilişki olabilir? Söylenişi zor olan kelimelerde hangi ünlülerin fazla olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Evet, ünlü harflerin sayısı fazla olunca kelimenin söylenişi zorlaşır. Yukarıdaki kelimelerde ”-ı ve -u” kelimeleri fazlaydı.
c. Etkinlikten öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki şablonu yay ayraç içinde verilen ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:

ç. Örneklerden hareketle aşağıdaki metinde ünlü düşmesine uğrayan kelimeleri bulunuz. Örnekteki gibi işaretleyerek açıklayınız.
Cevap:

Gelecek Derse Hazırlanalım
Bir yerküre modeli ya da dünya haritası üzerinde Mısır, İspanya, Norveç ve merak ettiğiniz diğer ülkeleri inceleyiniz. İnceleme sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşmak üzere not alınız.
Cevap: Mısır Kuzeydoğu Afrika’da, İspanya Güneybatı Avrupa’da, Norveç Kuzey Avrupa’da ve Japonya Doğu Asya’da yer alır.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

