6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 165-166-167-168-169-170-171. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 165-166-167-168-169-170-171. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 165-166-167-168-169-170-171. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Haydi, Bitirelim! Cevapları konusunun bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 165-166-167-168-169-170-171. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Haydi, Bitirelim!

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları

Sizlerin de hayâlinde yurt dışına çıkmak ve farklı ülkeleri gezip görmek var mı?
Cevap: Evet var, ben Karadağ, Bosna, Mısır ve Fransa’yı görmek tarihlerini öğrenmek istiyorum.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları MEB Yayınları

Üretmek Gibisi Yok!

a. “Misafir kısmetiyle gelir.” atasözünden ne anlıyorsunuz, bu atasözü kültürümüzün hangi özelliğine dikkat çeker? Söyleyiniz.
Cevap: Türk kültüründe misafirin önemine dikkat çeken bu atasözünden misafirin bereket olduğunu anlıyorum.

b. Merak ettiğiniz bir ülkenin aşağıdaki özelliklerinden birini seçerek güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız. Araştırmada elde ettiğiniz bilgileri hazırlayacağınız sunumda kullanmak üzere not alınız.
Cevap: Bosna mutfağı, Osmanlı, Orta Avrupa ve Akdeniz mutfaklarının etkisiyle oluşmuştur. Yemeklerde genellikle et, sebze ve hamur ürünleri ön plandadır. Baharatlar az kullanılır, doğal tatlar tercih edilir.

(Köfte): Küçük parmak şeklinde köftelerdir, genellikle somun ekmeğiyle ve soğanla servis edilir.
Burek: İnce yufkadan yapılmış, kıymalı veya peynirli börektir. Türk böreğine çok benzer.
Begova Çorba: Tavuk, sebze ve unla yapılan geleneksel bir çorbadır.
Baklava: Tatlı olarak sıkça tüketilir ve Türk baklavasına benzer.
Bosna Kahvası: Türk kahvesine benzemektedir, cezvede pişirilip lokumla ikram edilir.


c. Araştırdığınız ülke ile ülkemiz arasındaki konu ile ilgili benzerlik ve farklılıkları belirleyerek defterinize yazınız.
Cevap: İki kültürde misafirperverdir. Yemek kültürleri de -çorba, kahve, dolma- benzerdir. Bayramları, dini kutlamaları benzerdir ve büyüklere karşı saygı esastır. Farklı yönleri ise baharat Türk mutfağına göre daha az kullanılmaktadır. Bosna Türkiye’den farklı olarak batı kültürüne daha yakındır.


ç. Araştırmalarınızda elde ettiğiniz bilgilerden hareketle ülkemiz ile araştırdığınız ülkenin kültürünü karşılaştırdığınız bir sunum hazırlayınız. Çalışma takvimi belirleyiniz. Belirlediğiniz sürede çalışmalarınızı tamamlayınız.
Cevap: Misafirperverliği, yemek kültürünün benzerliği, dini kutlama ve bayramları benzer olan Bosna ve Türkiye kültürü çok çeşitlidir. Zaten Bosna, Osmanlı kültüründen etkilenmiştir. Bizden farklı olarak baharatı daha az kullanırlar. Onlar Avrupa kültürüne daha yakınken Türkiye Doğu ve Batı kültürü arasındadır.


d. Hazırladığınız çalışmayı arkadaşlarınıza sununuz. Sunum yaparken aşağıdaki yönergeleri uygulamaya özen gösteriniz.


e. Konuşmanızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları MEB Yayınları


f. Değerlendirmenizden hareketle aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:

Bu çalışmada iyi yönlerim ….sunumumu etkili bir şekilde hazırlayabilmem…
Bu çalışmada …….kaynak araştırma…….. yönlerimi geliştirmem gerekir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları

a. Öğretmeninizin rehberliğinde gruplara ayrılınız. Grup arkadaşlarınızla aşağıdaki görseli inceleyiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları

b. Görselde ele alınan problem nedir? Defterinize yazınız.
Cevap: Tabelalarda yabancı kelimelerin kullanımıdır.

c. Problemi defterinize kendi cümlelerinizle kısaca özetleyiniz.
Cevap: Yabancı kelimelerin günlük konuşmada, resimlerde yaygınlaşması Türkçemiz için tehlikeli bir durumdur.

ç. Problemin çözümü için hangi önlemler alınabilir? Grup arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Bu problemin çözümü için yabancı kelimelerin kullanımının dilimize vereceği zarar insanlara anlatılmalı ve yabancı kelimelerin kullanımı yasaklanmalıdır.

d. Tartışmanız sonucu ulaştığınız çözümlerden en uygun olanı seçiniz. Bu çözümü hayata geçirmek için ilgili kurum ya da kişilere bir e-posta metni yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları


e. Yazınızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları

Temayı tamamladınız, tebrikler! Her biriniz tek, eşsiz ve özelsiniz. Temanın sizde uyandırdığı duygular, düşünceler de eşsiz ve bambaşka! O hâlde temaya son bir kez de farklı bir açıdan bakmaya ne dersiniz?
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları MEB Yayınları

Haydi, Bitirelim!

1. Aşağıdaki haber metnini okuyup soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları MEB Yayınları

a. Metinde sözü edilen “Eskimo usulü” kavramı ile hangi görsel arasında doğrudan ilişki vardır? İşaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları MEB Yayınları


b. Hem Sivas halkı hem Eskimolar için balık avının nasıl yapılacağını belirleyen temel etken nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Temel etken iklim koşullarıdır.

c. Bu haberi sunacak bir muhabir olduğunuzu düşününüz.

Bu mikrofonlardan birini seçiniz. Seçtiğiniz mikrofonun bakış açısına uygun bir şekilde haberi sunacağınız bir konuşma yapınız.
Cevap: (Sarı mikrofonu seçtim.)

Sivas’ta etkili olan soğuk hava, göl ve göletleri buzla kapladı. Tödürge ve Hafik gölleri kışın güzelliğini yansıtırken, bölge halkı buz tutan gölde Eskimo usulü balık avlayarak doğayla iç içe keyifli anlar yaşıyor.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları

2. Aşağıdaki metni okuyup soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları

a. Bu bilgiden hareketle aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Tabloyu Mısır sayı sistemine karşılık gelen sembolleri kullanarak tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları

b. Okul numaranızı Eski Mısırlıların kullandığı sayı sistemi ile yazınız.
Cevap: Yukarıdaki örnek numaralar kısmında verilen örnekleri inceleyebilirsiniz. Eğer kendi numaranızı yine yazamıyorsanız yorumlardan okul numaranızı yazarak size özel cevap isteyebilirsiniz.


3 . Yandaki karekodu okutarak “Dünyadan İzole Yaşamlar” adlı içeriği izleyiniz ve aşağıdaki soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları

a. İzlediğiniz çoklu ortamın yandaki görselle başlamasının amacı ne olabilir? Yazınız.
Cevap: Evrensel bir belgesel olması ve tüm dünyayı ilgilendiriyor olmasından dolayı olabilir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları

b. İçerikten alınan yandaki ekran görüntüsünde harita üzerinde kullanılan sembolün anlamı ne olabilir? Yazınız.
Cevap: İzleme metninde anlatılan yerin konumunu belirtmek için kullanılmıştır.

c. İçerikte sesli anlatımın yanı sıra alt yazılara da zaman zaman yer verilmiştir. Bu alt yazıların bir bölümü aşağıdaki gibi başka renkle yazılmıştır. Bu durumun sebebi ne olabilir? Yazınız.
Cevap: Bunun sebebi verilen bilgiye dikkat çekmek olabilir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları MEB Yayınları

4. Yandaki karekodu okutarak “Yeşil Okul” adlı içeriği dinleyiniz ve soruları cevaplayınız.

a. Yeşil Okul niçin “alıştıklarımızdan farklı” nitelendirilmiş olabilir Açıklayınız.
Cevap: Olabildiğince az atık üretme, yenilenebilir kaynaklar kullanmadan dolayı, bina içerisinde değil de geniş bir alana kurulu olmasından dolayı alıştıklarımızdan farklı nitelendirilmiş olabilir.

b. İzlediğiniz “Çocuklar Neredeyse Okulları Orada” içeriğinde yer alan okullardan birini seçiniz. Seçtiğiniz okul ile “Yeşil Okul”un benzerlik ve farklılıklarını defterinize listeleyiniz.
Cevap:

Otobüs okul, Yeşil okul

Benzerlik:

  • İki okula da çevreden öğrenciler gelmektedir.
  • İki okulda eğitimi normalden farklı bir yerde vermektedir.

Farklılıklar:

  • Biri geniş bir alanda eğitim verirken, diğeri otobüsün içinde eğitim verir.
  • Yeşil okulda spor yapılacak alan, mutfak, çikolata fabrikası, organik tarım alanları, ofisler bulunmaktadır.
  • Otobüs okul zaman zaman öğrencileri gezilere götürür.

c. İzlediğiniz “Çocuklar Neredeyse Okulları Orada” içeriği ile dinlediğiniz “Yeşil Okul” içeriğini anlaşılırlık açısından 1-5 arasında (1: zor anlaşılır değil, 5: kolay anlaşılır) puanlayınız.
Cevap:

Çocuklar Neredeyse Okulları Orada: ….5…./5
Yeşil Okul: ….5…./5


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları MEB Yayınları

Yukarıda görselleri verilen ülke bayraklarından ikisini seçiniz. Bu iki bayrağın benzer ve farklı özelliklerini belirleyiniz ve defterinize bu özelliklerden hareketle ulaştığınız yargıyı içeren bir paragraf yazınız.
Cevap: Ben Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Filistin bayraklarını seçtim. İki bayrakta da kırmızı ve beyaz renkler vardır. Kuzey Kıbrıs bayrağında ay ve yıldız bulunurken, Filistin bayrağında üç renkli yatay şeritler ve kırmızı üçgen vardır. Her iki bayrak da bağımsızlık ve özgürlük sembolüdür, ancak şekilleri farklıdır.


6 . Aşağıdaki şiiri okuyunuz ve soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları MEB Yayınları

a. Çinli çocukların uçurtmalarının özellikleri nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Ejderha resimli ve renklidir.

b. Şiirde karşılaştırılan unsurları ve bu unsurların hangi yönden karşılaştırıldığını belirleyip yazınız.
Cevap: Gökkuşağı ile uçurtmaların renkleri karşılaştırılmıştır.

c. Şairin beklentisi bir gün gerçekleşebilir mi? Gerekçenizle açıklayınız.
Cevap: Evet, rüzgarın şiddetine bağlı olarak şairin beklentisi bir gün gerçekleşebilir.

ç. Bu şiir orijinaline bağlı kalınarak yazılmıştır. Şiiri siz yazsaydınız başlığın yazımında değişiklik yapar mıydınız? Açıklayınız.
Cevap: Evet, başlığı büyük harflerle yazarak dikkat çekici hale getirirdim.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf