Cevap Yaz
28 Şubat 2024, 10:08 - Sena Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 251-252-253-254. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 251-252-253-254. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çocuklarda Diyabet metnine ait cevapların bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 251-252-253-254 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 251-252-253-254. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 251-252-253-254. Sayfa Cevapları Çocuklarda Diyabet

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. Nasıl ve nelere dikkat ederek besleniyorsunuz?
Cevap: Sağlıklı, düzenli beslenirim. Beslenirken sağlıklı olmasına ve mevsiminin ürünleri olmasına dikkat ederim. 


2. Ailenizde ya da çevrenizde diyabet hastası var mı? Bu insanlar nelere dikkat etmek zorunda kalıyorlar?
Cevap: Ailemde veya çevremde diyabet hastası yok. Bu insanlar yedikleri ve içtikleri her şeye dikkat etmeleri gerekir. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

Aşağıda harf gruplarının oluşturduğu kelimelerin anlamları yer almaktadır. Anlamlardan hareketle her harf grubunun hangi kelimeyi oluşturduğunu bulunuz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları ANKA Yayınevi


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları izlediğiniz filme göre cevaplayınız.

1. Duygu kaç yaşında ve hastalığının adı nedir?
Cevap: Duygu 13 yaşında diyabet hastasıdır. 


2. İnsülin nedir ve ne işe yarar?
Cevap: İnsülin şekerin vücudumuza girmesi için komut veren bir hormondur. 


3. Diyabetin belirtileri nelerdir?
Cevap: 

  • Aşırı su içme isteği
  • Ağzın kuruması
  • İdrarın sıklaşması
  • Halsizlik
  • Kilo kaybı

4. Duygu’nun okulda karşılaştığı sorunlar nelerdir?
Cevap: Duydu okulda insülin iğnesini vuracak bir ortam bulamıyor, öğretmenlerinin onu derse almak istememesi ve sık tuvalete çıkma isteğinin olması gibi sorunlarla karşılaşıyor. 


5. Duygu’nun beden eğitimi öğretmeni onun derse katılmasını istemedi ve Duygu çok üzüldü. Duygu’nun yerinde olsaydınız ne hissederdiniz?
Cevap: Duygu’nun yerinde olsaydım üzülür, dışlanmış hissederdim. 


6. Beden eğitimi öğretmeni siz olsaydınız ona nasıl davranırdınız?
Cevap: Beden eğitimi öğretmeni ben olsaydım Duygu’ya göre program oluşturur ve katılımını sağlardım. Katılım sağlayamayacağı durumlarda Duygu’ya güzel bir şekilde anlatırdım. 


7. Duygu’nun arkadaşı olsaydınız onu nasıl teselli ederdiniz?
Cevap: Duygu’nun arkadaşı olsaydım her zaman yanında olurdum ve hastalığında yapması gerekenleri yaptığında normal bir birey gibi hareket edebileceğini anlatırdım. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları ANKA Yayınevi

3. Etkinlik

Aşağıda filmden alınan ifadelerden nesnel yargı bildirenlerin başına “N”, öznel yargı bildiren ifadelerin başına “Ö” harfini koyunuz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları ANKA Yayınevi


4. Etkinlik

Yukarıdaki şiirle ilgili verilen bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” getiriniz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları ANKA Yayınevi1


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları ANKA Yayınevi

5. Etkinlik

“Diyabet” kelimesinin çağrıştırdığı kavramları boş yerlere yazıp bu kelimelerin de kullanıldığı öyküleyici bir metin yazınız.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları ANKA Yayınevi

Konusu: Zeynep’in diyabetle tanışması.

Ana düşüncesi: Diyabetin kontrol edilebilir bir hastalık olduğu.

Anlatıcısı: Yazar.

Şahıs ve varlık kadrosu: Zeynep ve arkadaşları

ZEYNEP VE DİYABET

Zeynep, on yaşında sevimli ve enerjik bir kızdı. Bir gün diyabet hastalığına yakalandığını öğrendi. Bu haberi duyunca korktu, endişelendi ve nasıl baş edeceğini bilemedi. Ancak ailesi ve arkadaşları Zeynep’e büyük bir destek sağladı.

Arkadaşları, Zeynep’in durumunu anlamaya çalıştılar. Diyabetin ne olduğunu öğrendiler ve Zeynep’in ihtiyaçlarını karşılamak için ellerinden geleni yaptılar. Okulda, öğretmenleri Zeynep’i anlatarak sınıf arkadaşlarının da anlamasını sağladı. Artık herkes Zeynep’in özel bir tedaviye ihtiyacı olduğunu biliyordu.

Zeynep, diyabetle yaşamanın zor olabileceğini fark etti. İnsülin iğnesi yapmak, kan şekeri seviyesini kontrol etmek ve sağlıklı beslenmeye dikkat etmek gerekiyordu. Arkadaşları da ona destek oldu. Öğle aralarında hep birlikte sağlıklı atıştırmalıklar yediler ve Zeynep’in kan şekeri seviyesini kontrol etmeyi öğrendiler.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.