Cevap Yaz
5 Aralık 2023, 4:09 - admin Yazdı

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 9-10-12-13-15 Sayfa Cevapları Anka Yayınevi

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 9-10-12-13-15 Cevapları Anka Yayınevi 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kaza ve Kader İnancı konusunun bulunduğu 8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 9-10-12-13-15 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 9-10-12-13-15 Cevapları Anka Yayınevi

8.Sınıf Anka Yayınevi Din Kültürü Ders Kitabı 9-10-12-13-15. Sayfa Cevapları Kaza ve Kader İnancı

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 9 Cevapları Anka Yayınevi

1. Kaza, kader, sünnetullah, irade, tevekkül ve rızık kavramlarının anlamlarını araştırınız.
Cevap:

Kaza: Hüküm, iş bitirmek.
Kader: Allah’ın önceden belirlediği ve gelecekte asla değişemeyecek olay akışı.
Sünnetullah: Allah’ın kainatta tüm canlılar için koyduğu düzen ve kanuna denir.
İrade: İstek, buyruk.
Tevekkül: Bir şey için yeterli çaba ve gayret sarf edildikten sonra gerçekleşmesi için Allah’a dua etmek.
Rızık: İnsanlara ve diğer canlılara fayda veren, maddi veya manevi herhangi bir kazanç, şey.


2. Bir Kur’an-ı Kerim mealinden, kâinattaki ölçü ve düzeni konu alan iki ayetin anlamını bulup defterinize yazınız.
Cevap:

Göğe gelince, Allah onu yükseltti, kâinattaki mükemmel ahengi sağlayan ölçü ve dengeyi koydu. (Rahman Suresi, 7. Ayet)
Sonra gözünü tekrar tekrar çevir de bak. Göz, aradığı kusuru bulamamanın ezikliği ve bitkinliği içinde sana geri dönecektir. (Mülk Suresi, 4. Ayet)

3. Kaderle ilgili deyim ve atasözleri bulup arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Kader olmayınca kadir bilinmez. (Atasözü)

Kadere boyun eğmek. (Deyim)


4. Bir Kur’an-ı Kerim mealinden, Kasas suresinin 3-14. ayetlerini okuyunuz. Bu ayetlerde Hz. Musa (a.s.) hakkında ne gibi bilgiler verilmektedir? Defterinize not ediniz.
Cevap: Kasas Suresi’nin 3 ve 14. ayetlerinde Hz. Musa’nın çocukluğundan ve Mısır’da yaşadığı olaylardan bahsedilir. Hz. Musa’nın ailesi tarafından Firavun’un zulmünden kaçırmak için bebekken Nil Nehrine bırakıldığı anlatılır. Nil Nehrinin başka bir yerinden çıkartılıp Firavun’un sarayına alındığı ve o sarayda yetiştirildiği anlatılır. Hz. Musa belli bir yaşa geldikten sonra Firavun’un sarayından kaçtığı ve Medyen’e gittiği anlatılır. 


5. Ayete’l-Kürsi’nin, hangi surenin kaçıncı ayeti olduğunu öğreniniz. Kur’an-ı Kerim mealinden, bu ayetin anlamını bularak defterinize yazınız.
Cevap: Ayete’l Kürsi Bakara Suresinin 255. ayetinde yer almaktadır.

“Allah, O Allah’tır. O, yegâne hak mâbuddur ki O’ndan başka İlâh yok, yalnız O; daima yaşayan, duran, tutan, her an bütün hilkat üzerinde hâkim, Hayy ü Kayyum ancak O’dur. Ne gaflet basar O’nu, ne uyku. Göklerde, yerde ne varsa hepsi O’nundur. Kimin haddine ki izni olmaksızın O’nun yanında şefaat edebilsin? Allah, yarattıklarının işlediklerini, işleyenlerini, geçmişlerini, geleceklerini bilir. Onlar ise O’nun bildiklerinden yalnız dilediği kadarını kavrayabilir; başka bir şey bilemezler. O’nun kürsüsü, ilmi bütün gökleri ve yeri kucaklamıştır ve bunların koruyuculuğu, bunları görüp gözetmek kendisine bir ağırlık da vermez. O, öyle ulu, öyle büyük ve yücedir.”

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 10 Cevapları Anka Yayınevi

Düşünelim-SÖYLEYELİM

Tabiata ve kâinata baktığınızda varlıklardaki ölçü ve düzenle ilgili neler gözlemliyorsunuz? Tespitlerinizi defterinize not ediniz.
Cevap: Tabiata baktığımızda her şey örnek verilebilir. Okyanusların dökülmeden yerinde durması, vücudumuzda kan ve sinir damarlarının muazzam işleyişi, gezegenler, yıldızlar ve dünyanın kusursuz konumlarda olması buna örnektir.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları Anka Yayınevi

1. ETKİNLİK

(Mülk suresi, 3. ayet.)
(Yasîn suresi, 38-40. ayetler.)

Yukarıdaki ayetlerden, kâinattaki düzenle ilgili ne gibi ilkeler çıkarılabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Dünya’mızın da içerisinde bulunduğu güneş sisteminin kusursuzluğundan bahsedilmiştir. Güneş sistemindeki tüm cisimlerin kusursuz bir denge içerisinde birbirine çarpmadan yüksek hızda hareket etmesi kanunu 


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları Anka Yayınevi

2. ETKİNLİK

“Deme niçin şu şöyle.
Yerincedir ol öyle.
Bak sonunu seyreyle.
Mevla görelim n’eyler.
N’eylerse güzel eyler.”
(Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri)
(Semih SERGEN, Tasavvuf Şiirleri Antolojisi, 171.)

Yukarıdaki dizelerin vermek istediği mesaj nedir? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Başımıza gelen herhangi bir olay karşısında isyan etmemeyi, her daim Allah’a şükretmeyi ve Allah’ın ne nasip ederse en güzelini ve en hayırlısını nasip edeceğini bilmek gerekir.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları Anka Yayınevi

3. ETKİNLİK

(Enfâl suresi, 53. ayet.)
(Yunus suresi, 5. ayet.)
(Mürselât suresi, 20-23 ayetler.)

Yukarıdaki ayetlerde hangi yasalara vurgu yapılmaktadır? Bu ayetlerden çıkarılabilecek ilkeleri sınıfınızda değerlendiriniz.
Cevap: Evrenin yaratılışı ve insanların vücudundaki sistemlerin kusursuzluğu vurgulanmıştır. Bu kusursuz düzenin tesadüfen olamayacağı ve mutlaka bir yaratıcının olması gerektiği açıklanmıştır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.