Cevap Yaz
22 Eylül 2022, 14:29 - Zülal Güneş Yazdı

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 50-51-53-55. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 50-51-53-55. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kuva-yı Milliye Hareketi konusunun bulunduğu 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 50-51-53-55 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 50-51-53-55. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayınları

8.Sınıf Dersdestek T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı 50-51-53-55. Sayfa Cevapları Kuva-yı Milliye Hareketi

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Dersdestek Yayınları

Mustafa Kemal’in yukarıdaki sözlerine göre millî cemiyetlerin ortak özellikleri ile ilgili olarak neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Mili cemiyetler bağımsızlığı savunan ve ülkenin çıkarlarını düşünerek hareket eden cemiyetlerdir. 


8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları Dersdestek Yayınları

Yukarıda sözü edilen mitinge katılanlardan biri olsaydınız elinizdeki pankarta neler yazardınız? Neden?
Cevap: “Kastamonu Uyan Sen Uyanmadıkça Düşman Uyandıracak” Halkı direnişe çağırarak vatanı kurtarmak amacı ile böyle bir söz kullanırdım. 


8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Dersdestek Yayınları

Mondros Ateşkes Anlaşması’nın hangi maddeleri Rumların yukarıda anlatılan faaliyetlerine ortam hazırlamış olabilir? Neden?
Cevap: Rumlar Mondros’ta yer alan 7. Maddeye güvenerek karışıklık çıkarıp İtilaf devletlerinin işgaline ortam hazırlamayı amaçlamışlardır. 


8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları Dersdestek Yayınları

1. Belgeye göre işgal nasıl değerlendirilmektedir?
Cevap: İşgalleri topraklarımızı almak uğruna bir uğraş ve haksız yapılan fiil olarak değerlendirilmiştir. 

2. İşgallere karşı önerilen karşı koyma yolları nelerdir?
Cevap: Bölgede Türklerin fazla olduğunu göstermek ve direndiğini göstermek amacı ile Maşatlık Meydanı’na çağırmaktadır.

3. Sizce önerilen yöntemlerle vatanın bütünlüğünün korunması ve işgalden kurtarılması mümkün müdür? Neden?
Cevap: Önerilen yöntemler ile vartanı kurtarmak mümkündür. Direniş ve çoğunluğu göstermek vatanın savunmasını daha iyi gerçekleştirmede yardımcı olur. 

4. Size göre Mondros Ateşkes Antlaşması sonrasında başlayan işgallere karşı vatanın kurtuluşu için neler yapılmalıdır?
Cevap: Halk seferber olmalı ve oldukları bölgeleri korumak için direnişe geçmelidirler. Düzenli birlikler ile sınırlarda sistematik çalışılmalıdır. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.